RO EN
السلة فارغة

RETTIG: Perspectivele bune estimate pentru 2018 nu s-au modificat semnificativ

Rulajul raportat de producatorul finlandez de radiatoare Rettig pentru primele sase luni ale anului in curs s-a diminuat usor fata de acelasi interval din 2017, din cauza faptului ca afacerile (desi au fost sustinute printr-o strategie pro-activa de finantare, specifica familiei ce detine grupul) au avut un parcurs sub asteptari (mai ales in ceea ce priveste activitatea Rettig ICC), in timp ce profitabilitatea a continuat sa fie afectata, pe de-o parte, de costul sporit al materiei prime, iar pe de alta parte, de rezultatele mai slabe ale companiilor asociate Alandia si NorFraKalk. „In semestrul intai a.c., afacerile au fost relativ stabile, dar neconforme cu asteptarile initiale, conditiile economice fiind, in general, favorabile pe majoritatea pietelor-tinta. Cererea pentru produsele promovate de Rettig ICC (confort climatic interior) si Nordkalk (produse din calcar) s-a mentinut la parametrii anteriori, dar performanta operationala, reflectata de indicele EBITDA, a fost sub asteptari. Insa, EQ (servicii financiare) si Terveystalo (servicii de medicina dentara) se dezvolta satisfacator, potrivit asteptarilor noastre. Totodata, Anchor (investitii) a evoluat optim in intervalul analizat, cu un profit net din operatiuni continue ce a fost relativ stabil, in pofida volatilitatii pietei. In acelasi timp, Alandia (asigurari) a raportat o profitabilitate dezamagitoare pentru semestrul intai din 2018. In contextul respectiv, ne mentinem previziunile care indica, pentru 2018, rezultate cel putin asemanatoare celor din precedentele 12 luni, pentru ca, desi exista anumite semnale de crestere economica modesta, precum si de sporire usoara a cererii, generata mai ales de ciclul pozitiv din industria constructiilor, in ceea ce ne priveste, trebuie sa avansam prin investitii (si implicit costuri) legate de dezvoltarea companiilor existente in structura grupului si sa examinam activ oportunitatea de a accesa noi segmente de business”, a declarat Tomas von Rettig, presedinte si CEO al grupului.
Totusi, afacerile companiei - ce s-au situat la 485 de milioane de euro in perioada de referinta - sunt relativ satisfacatoare (comparativ cu cele 489 milioane de euro din semestrul intai al lui 2017), dupa ce, anul trecut, Rettig a inregistrat o majorare anuala a vanzarilor, pana la 988 milioane de euro, fata de 944 milioane de euro in 2016. Potrivit celui mai recent raport financiar semestrial al grupului, indicatorul de profitabilitate EBITDA s-a majorat usor, in intervalul ianuarie-iunie 2018, pana la 54 milioane de euro (fata de 53 milioane de euro), in timp ce EBIT a scazut cu un milion de euro, la 29 de milioane de euro, iar rezultatul net din operatiuni continue a ajuns la 23 de milioane de euro (comparativ cu 24 milioane de euro). Fluxul liber de numerar s-a diminuat insa dramatic, ajungand in marje negative (-121 milioane de euro). In acelasi timp, datoriile nete totale ale corporatiei s-au modificat in sens crescator, in raport cu anul trecut, acestea fiind de 280 de milioane de euro, pe fondul unor investitii aditionale in companiile Terveystalo si EQ.
***
In Romania, holdingul Rettig - cu 4.000 de angajati in 28 de tari ale lumii - este reprezentat printr-o filiala omonima, cu sediul social in comuna Jucu, localitatea Juc-Herghelie (judetul Cluj), ce are 22 de salariati si, in 2017, a raportat o cifra de afaceri neta de circa 69,6 milioane de lei, in conditii de rentabilitate, in crestere fata de cele aproape 52 milioane de lei din 2016, cand a lucrat cu 19 angajati, tot in conditii de profitabilitate. Cea mai importanta marca promovata la nivel local de subsidiara Rettig este constituita de Purmo - solutii „inteligente” de incalzire. Pentru informatii suplimentare, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter