RO EN
السلة فارغة

ROMSTAL: Estimari pozitive pentru divizia de placi ceramice


In conditiile in care anul 2009 a fost dificil pentru intreg domeniul constructiilor (si nu numai), segmentele de placi ceramice, adezivi si roci ornamentale au inregistrat diminuari insemnate ale vanzarilor. Avand in vedere faptul ca majoritatea companiilor prezente pe piata sunt orientate, in cea mai mare parte, spre distributie, odata cu scaderea livrarilor s-au redus si importurile, deoarece firmele nu au reusit sa-si vanda marfa acumulata in stocuri.

Oana Iftime, director Strategii si Cercetari de Marketing Sanitare, Ceramice si Electrice Decorative – Romstal
: “Consider ca, in 2009, piata placilor ceramice a avut o scadere de 40% fata de 2008. Aceasta s-a datorat faptului ca fost mai putine proiecte de constructii, mai putine tranzactii imobiliare, iar potentialii clienti au ajuns in situatia de a amana decizia de renovare, care implica si achizitia de gresie / faianta. Diminuarea valorica a fost influentata si de scaderile de preturi pe care le-au afisat firmele de pe piata (deopotriva furnizori si distribuitori/vanzatori). Scaderea de preturi a fost evidenta in general, nu numai la ofertele speciale / promotiile pe care companiile le-au lansat de-a lungul anului trecut. Vanzarile de gresie si faianta in 2009 au scazut cu 30% fata de 2008, dar, corelat cu scaderea pietei (care a fost de 40%), pot afirma ca ne-am majorat cota de piata pe segmentul placilor ceramice. Ponderea cea mai mare in vanzari au avut-o colectiile de gresie si faianta din segmentul mediu de pret, unde avem si cele mai multe produse in stoc. Am remarcat preferinta clientilor pentru seriile noi, mai ales cele pozitionate in categoria de lux, unde furnizorii nostri au consemnat principalele noutati si schimbari in portofoliul propriu de produse. Estimez ca nivelul vanzarilor Romstal pe segmentul de gresie / faianta va creste in 2010 fata de 2009, pentru ca vom extinde gama de produse, prin integrarea in oferta a celor mai vandute colectii, precum si prin listarea noutatilor propuse de furnizorii nostri (corelate cu specificul pietei din Romania si a cererii identificate in randul clientilor). Totodata, ne vom creste gradul de expunere in propria retea. In 2008, piata totala a instalatiilor si obiectelor ceramice a cunoscut o majorare de aproximativ 5%, comparativ cu anul 2007. Incetinirea ritmului de crestere al pietei constructiilor, fata de anii precedenti, s-a datorat atat conditiilor de creditare restrictive impuse de BNR, cat si a crizei financiare mondiale care si-a facut simtite efectele si in tara noastra. Cu o cifra de afaceri de 223 milioane de euro, Romstal detine o cota de aproximativ 16% din piata autohtona de profil, a carei valoare a insumat circa 1,3 miliarde euro. Grupul Romstal a realizat - in 2008 - o cifra de afaceri de 550 milioane de euro, in crestere cu 8% fata de 2007, cand a consemnat o valoare de 500 milioane de euro. Pentru 2009 estimam ca, la nivel de grup, s-a inregistrat o scadere de aproximativ 35%”.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter