RO EN
السلة فارغة

DSV Road: Transportul de marfuri a inregistrat o crestere spectaculoasa in 2022

Dupa doi ani de pandemie care a incetinit cresterea in numeroase domenii, industria de transport de marfuri a crescut cu viteza, 2022 fiind un an spectaculos pentru companiile din domeniu, pe fondul cererii tot mai mari pentru servicii de transport, este concluzia DSV Road, una dintre cele mai mari companii de servicii de transport din Romania si Europa.
Astfel, in acest context, anul trecut DSV Road a inregistrat o cifra de afaceri de 70 de milioane de euro, mai mare cu 40% decat in 2021, datorita cresterii numarului de clienti si a cererii pentru toate tipurile de transport, in special grupaj si intermodal.
“2022 a fost unul dintre cei mai buni ani, cu adevarat spectaculos, pentru industria de transport de marfuri, cu o crestere accelerata a cererii care s-a resimtit in special din al doilea trimestru. Cresterea cea mai mare s-a inregistrat in activitatea de import de marfuri, insa si partea de exporturi a cunoscut o perioada efervescenta anul trecut. Cresterea consumului, alaturi de deschiderea a tot mai multe magazine fizice si expansiunea ecommerce-ului, a generat cresteri pe toate tipurile de transport in cadrul DSV Road”, declara Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.
Astfel, la nivel de business, in 2022, volumele DSV Road au crescut cu aproximativ 50% datorita oportunitatilor pe care compania le-a maximizat si extinderii portofoliului de clienti si de subcontractori.
Totodata, cresteri mari, in jur de 40%, au fost inregistrate pentru serviciile de transport in regim grupaj, mai ales in contexul inflatiei. Transportul de tip grupaj permite incarcarea unui singur camion cu marfurile mai multor companii, cu greutati intre 10 kg 2.500 kg, cu destinatari diferiti, ceea ce ajuta la optimizarea costurilor cu transportul de produse pana la 80% pentru companii. In acest context, serviciile de transport in regim grupaj reprezinta aproximativ 60% din business-ul DSV Road in Romania, urmat de transportul intermodal.
De asemenea, cererea pentru transportul intermodal, care presupune combinarea transportului feroviar si a celui rutier, pentru aducerea de bunuri in Romania, a crescut cu 30% anul trecut, acest tip de transport plasandu-se pe locul doi in topul celor mai vandute servicii de catre DSV Road pe piata locala.
“Transportul marfurilor in regim de grupaj sau intermodal va continua sa domine pe piata, atat pentru ca reprezinta modalitati de reducere a costurilor in companii, cat si pentru ca firmele din Romania sunt tot mai interesate sa reduca impactul asupra mediului. Iar in acest caz transportul intermodal are un rol esential, ajutand companiile in strategia lor de atingere a obiectivelor ESG, iar pe noi, la DSV Road, sa atingem tinta de reducere a emisiilor de carbon cu pana la 40% pana in 2030”, explica Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.
Totodata, o crestere importanta a inregistrat-o si cererea pentru transport intern de marfuri, de 25%, si ca urmare a extinderii marilor lanturi de magazine pe teritoriul Romaniei.
In 2022, DSV Road a transportat peste 600.000 de tone de marfa, in special din categoriile automotive, chimicale, IT&C, fashion, pharma si electro-IT, pentru companii mari, medi si micii. Cele mai mari cantitati de marfuri au provenit din Germania, Ungaria si Italia, iar in ceea ce priveste exporturile cel mai mare volum de marfa s-a transportat catre Germania, Italia si Ungaria.
Romania este una dintre cele mai importante piete din regiune pentru grupul danez DSV, prezent local de aproape 30 de ani. Astfel, pentru 2023, compania se asteapta la o crestere a business-ului cu 10%.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter