RO EN
السلة فارغة

TOPANEL se dezvolta si mizeaza pe o crestere de 60% a cifrei de afaceri din 2021

Producatorul de panouri termoizolante Topanel a inregistrat o crestere de 60% a cifrei de afaceri din primul semestru al acestui an, comparativ cu perioada corespunzatoare din 2020, tendinta estimata a se mentine pana la finalul anului. In acest context, compania a continuat sa investeasca in productie, care a crescut cu 25%, si-a dublat echipele din departamentul logistic si din cel de ofertare si a implementat o platforma simpla si eficienta de programare a incarcarilor, care optimizeaza timpii de incarcare si livrare catre santiere si depozite.
Cu o prezenta de peste 12 ani in Romania, Topanel continua sa castige cota si pe pietele externe, peste 40% din productia companiei exportandu-se in tari precum Ungaria, Slovacia, Cehia, Croatia, Austria, Germania, Bulgaria, Serbia si Republica Moldova. Topanel produce panouri tip sandwich cu poliuretan (PUR), PIR si vata minerala, sistemul Thermotop unul dintre cele mai performante solutii de termoizolare disponibile pe piata, tabla cutata autoportanta, profile zincate Topsteel si accesorii. Produsele companiei sunt realizate intr-o fabrica moderna si performanta, localizata in Ramnicu Valcea. Topanel a incheiat anul 2020 cu o cifra de afaceri de aproape 40 de milioane de euro.
Interviu cu Gabi Voicu, director de vanzari la Topanel si manager cu o experienta profesionala de peste 20 de ani pe piata de constructii metalice si panouri termoizolante.
 
- Cum au evoluat vanzarile de panouri termoizolante in 2021 si care au fost produsele “vedeta" in acest an?
- In pofida perioadei neobisnuite pe care o traversam, reusim sa pastram trendul ascendent pe care ne situam in ultimii ani. Am inregistrat cifre cu valori pozitive si cresteri de volume in primul semestru al anului 2021, pe toate categoriile de produse. In prima jumatate de an am depasit volumele de vanzari cu peste 38% fata de 2020, iar panourile termoizolante raman in topul cererii. Inregistram, insa, cresteri semnificative si pe celelalte grupe de produse: tabla cutata cu profil inalt, profile zincate de tip Z, C, U sau accesorii. De asemenea, incepem sa vedem o crestere a cererii si pentru Thermotop - cel mai inovator produs din portofoliul nostru. Totodata, cifra de afaceri pentru primul semestru al acestui an este cu peste 60% mai mare decat in perioada similara a anului trecut si preconizam ca acest ritm de crestere se va mentine pana la finalul anului.
 
 
- Ce obiective si investitii aveti planificate pentru anii urmatori?
- Am realizat extinderea liniei de productie pentru panouri sandwich, asa cum ne-am propus inca de anul trecut, ceea ce ne-a adus o crestere a capacitatii de productie de aproximativ 25%. Observam, in ultimul timp, o cerere tot mai mare in zona de elemente de tinichigerie. Ca raspuns la aceasta cerere in crestere, suntem deja in curs de achizitie a unei masini de tip CNC de ultima generatie. Utilajul de inalta precizie, in valoare de peste 500.000 de euro, va incepe sa produca chiar de la inceputul lui 2022 si ne poate asigura triplarea capacitatii de productie a elementelor de tinichigerie.
Totodata, in urma cresterii accelerate a volumelor, simtim nevoia sa optimizam permanent partea de fluxuri si procese interne. Asadar, lucram de peste un an la managementul fluxurilor si ne propunem ca aceasta sa fie o provocare de ordin curent, pentru a ne mentine flexibili si eficienti sub toate aspectele. Pana la jumatatea anului am dublat echipa din departamentul logistic si, astfel, am redus semnificativ timpul de raspuns catre client si timpul de livrare. Totodata, am implementat o platforma simpla si eficienta de programare a incarcarilor, care ne optimizeaza timpii de incarcare si livrare catre santiere si depozite. Ajungem la o capacitate de peste 40 de tiruri si mai mult de 20.000 mp livrati zilnic. Nu in ultimul rand, am dublat echipa de ofertare, din dorinta de a fi mai aproape de toti clientii nostri potentiali.
 
 
- Care credeti ca vor fi provocarile anului 2022 in domeniul constructiilor si pentru companie? Dar oportunitatile?
- Estimarile cu privire la productia in segmentul de profil din piata locala indica un volum de 8,5 milioane mp de panouri termoizolante pentru 2021. Pentru 2022, estimez ca piata locala va avea o usoara crestere, care nu va depasi 5% fata de nivelul din acest an. Incepand din 2020, ne confruntam cu o piata intr-o continua remodelare, generata atat de client, cat si de furnizor. Cred ca provocarea oricarei companii este sa gaseasca cele mai bune mecanisme de adaptare, in timp util.
 
 
- Care sunt avantajele utilizarii panourilor termoizolante pentru anveloparea halelor metalice, fata de alte solutii disponibile pe piata?
- Cand vorbim de structuri si hale metalice avem in vedere o serie considerabila de avantaje. In primul rand, sunt mai putine restrictii de construire in comparatie cu structurile clasice (beton, caramida etc.), ca pierderi semnificative de materiale. In plus, structurile metalice pot fi modulate, extinse sau chiar mutate cu usurinta. Este usor de inteles de ce, in ultimii ani, halele metalice au devenit vedetele sectorului industrial si comercial de constructii. Odata cu cresterea in popularitate a structurilor metalice pentru hale, s-au dezvoltat si solutiile moderne de izolare, cum sunt panourile sandwich termoizolante. Acestea vin, la randul lor, cu numeroase avantaje. Utilizarea de panouri sandwich reduce cu aproximativ 60% timpul de punere in opera fata de sistemele clasice, au conductivitate termica scazuta fiind mult mai eficiente in izolare si au greutate redusa, fiind usor de manipulat. Pentru orice categorie de panouri sandwich PUR sau PIR, fie acestea pentru pereti sau acoperis, nu vom avea greutati mai mari de 16,5 kg/mp, ceea ce ajuta semnificativ la montaj. Totodata, panourile termoizolante au o rezistenta inalta la schimbari de temperatura si conditii atmosferice variabile. Spre deosebire de alte materiale pentru anvelopare sau termoizolare, care au in compozitia lor ciment sau alte materiale similare, panoul sandwich este un produs finit cu mare elasticitate, iar prin acoperirea suporturilor din tabla cu lacuri si vopsele speciale, acestea pot fi supuse oricarui tip de climat atmosferic, si nici ciclurile naturale de inghet-dezghet nu le va afecta in niciun fel calitatea in timp. Nu in ultimul rand, panourile sunt disponibile intr-o paleta larga de profilaturi si culori pentru finisaje.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter