RO EN
السلة فارغة

NOVATIK incepe anul 2021 cu un plus de 35% al vanzarilor in primele doua luni

Novatik, producator autohton de tigla metalica si sisteme pentru acoperisuri, a inceput 2021 optimist, cu un avans de 35% al business-ului in primele doua luni ale anului comparativ cu aceeasi perioada din 2020. Evolutia vine dupa un an dificil, in care compania a inregistrat o cifra de afaceri de 31,12 milioane de lei, in scadere cu peste 9% fata de nivelul din 2019. Potrivit datelor Novatik, perspectivele pentru anul in curs se mentin favorabile, atat datorita cresterii cererii de locuinte individuale in detrimentul celor colective, cat si premisei de imbunatatire a evolutiei situatiei medicale. Novatik detine fabrica in localitatea Baicoi (judetul Prahova), unde produce invelitori Novatik Metal si Novatik Natura, dar si sistemele de jgheaburi si burlane Novatik Ronda si Novatik Quadra.
Interviu cu Dan Mircescu (45 de ani), directorul general al Novatik si manager cu o experienta profesionala de peste 15 ani pe piata de invelitoare metalice si sisteme pentru acoperisuri.
 
- Cum au evoluat vanzarile de sisteme pentru acoperisuri in 2020 si ce estimari aveti pentru 2021?
- Inceputul de an 2020 a fost bun, apetitul pentru produsele noastre fiind in crestere, insa, odata cu introducerea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, cererea a scazut pe parcursul trimestrelor 2 si 3, revenindu-si, apoi, puternic in trimestrul 4. Prin natura produselor noastre, accesam clientii premium, cu venituri medii si peste medie, care in perioada starii de urgenta au fost extrem de precauti. Sistemele noastre de acoperisuri Novatik se diferentiaza prin tehnologia de fabricatie, materii prime, design si, nu in ultimul rand, prin modalitatea de instalare. Gama de culori si produse este in continua crestere si adaptare la trenduri si nevoi ale pietei. Inovatia si designul sunt si vor fi, in continuare, atuurile companiei noastre. Competitivitatea consta in solutiile propuse, cu un grad ridicat de siguranta, garantii extinse si diversitate. 
Compania Novatik are un statut aparte pe piata de invelitori din Romania si nu numai, fiind un trendsetter si un deschizator de piete. Anul 2018 a reprezentat intrarea cu adevarat a produselor Novatik pe pietele externe, la un an distanta ponderea ajungand de la 5% la peste 20%. Ne mandrim cu faptul ca Novatik a devenit un brand important intr-o piata precum Polonia, care este considerata una dintre cele mai competitive din Europa.
In 2021 plecam la drum cu optimism, primele doua luni incheindu-se cu un avans de 35% pe piata interna. In acelasi timp, tendintele manifestate pe piata imobiliara, de crestere a cererii de locuinte individuale si scadere a celei de locuinte colective, ne dau alte motive de optimism, prima categorie fiind exact targetul nostru. Evident ca evolutia situatiei medicale este, de asemenea, importanta, insa speram intr-o imbunatatire a ei.
 
- Ce obiective aveti planificate pentru anii urmatori?
- Anul trecut am contractat noi echipamente, care vor fi puse in functiune in viitorul apropiat, echipamente care vor duce atat la cresterea gamei de produse, cat si la cresterea performantei. Asadar, intentionam sa lansam noi produse si sa ne extindem afacerile si pe alte piete. De asemenea, suntem in discutii avansate pentru extinderea spatiilor logistice cu un nou depozit plus spatii de productie.
 
- Care sunt cele mai mari dificultati cu care va confruntati in aceasta perioada?
- Principala problema a inceputului de an o reprezinta materiile prime, care au inregistrat cresteri semnificative de preturi, la pachet cu o oferta extrem de limitata cantitativ. Acest lucru vine pe fondul masurilor de lupta impotriva virusului din diferite state, masuri care au dus la reducerea capacitatilor de productie. Este de urmarit, in continuare, si apetenta consumatorului in ceea ce priveste produsele noastre, tinand cont de faptul ca aceste majorari ale cotatiilor materiilor prime se vor reflecta in preturi in urmatoarea perioada.
 
- Care considerati ca sunt primele lectii pe care ar trebui sa le invatam dupa experienta inedita a anului 2020?
- Ceea ce s-a intamplat in 2020 ne indeamna spre prudenta si calm.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter