RO EN
السلة فارغة

FINAL DISTRIBUTION: Majorare a cotei de piata


Dan Mircescu (35 de ani)

Functia/Firma: director general al Final Distribution;
Studii: Institutul de Arhitectura "Ion Mincu", din Bucuresti;
Experienta profesionala: director general si actionar majoritar al societatii Final Construct; din 2007 – pana in prezent: director general si actionar majoritar al companiei Final Distribution;
Hobby-uri: sport, calatorii.
Compania Final Distribution, din localitatea Baicoi, judetul Prahova, este distribuitor exclusiv al brandului Gerard - liderul mondial pe piata tiglei metalice cu acoperire din piatra naturala, realizata de compania AHI Roofing din Noua Zeelanda (inventatorul tiglei metalice cu acoperire de piatra naturala cu o experienta in domeniu de la 1957) . Societatea detine o cota de peste 85% din piata de tigle metalice cu acoperire de piatra naturala din Romania. Prin cele cinci tipuri de profile (Heritage, Classic, Shingle, Shake si Roman), Gerard acopera o paleta arhitecturala bogata, conferind aspect natural invelitorilor. Firma ofera, de asemenea, sisteme de evacuare a apelor pluviale (jgheaburi si burlane), care completeaza functionalitatea acoperisului. In portofoliu societatii se afla si brandul Delta -  membrane de protectie petru acoperisuri ( folie anticondens, bariera de vapori) si membrane de protectie si drenaj pentru fundatii, lansate de firma Dorken din Germania, si – din a doua parte a anului 2009 - ferestrele de mansarda Keylite. Obiectivul companiei pentru acest an vizeaza majorarea cifrei de afaceri si a cotei de piata pe segmentele in care activeaza.

- Cum a evoluat segmentul specific anul trecut?
- In procesul de achizitie a materialelor de constructii, cel mai mult conteaza pretul si calitatea. Anul 2009 a fost atipic, astfel incat a dus cei doi factori la niveluri extreme: clientii au cumparat fie materiale ieftine, fie produse din categoria premium, piata sistemelor standard fiind cea mai afectata de criza. Din acest punct de vedere, putem spune ca produsele din categoria invelitorilor premium au fost mai putin afectate in termen de marje de profit, vanzarile diminuandu-se, insa, ca urmare a tendintei generale de scadere a volumelor de pe piata. Avand in vedere ca ferestrele de mansarda au fost lansate recent pe piata autohtona, vanzarile specifice s-au ridicat, in 2009, la doar 1%-2% din total. Pentru anul in curs avem in plan ca nivelul acestor produse sa reprezinte 10% din cifra de afaceri.
- Care sunt rezultatele inregistrate in 2009?
- Anul trecut am inregistrat o cifra de afaceri de 4,2 milioane de euro, in scadere cu 25% fata de 2008. Cei mai importanti factori care au determinat reducerea vanzarilor companiei au fost constituiti de deprecierea leului in raport cu moneda europeana, precum si de impredictibilitatea conditiilor economice, pe fondul instalarii crizei financiare. Din cauza lipsei de predictibilitate am fost nevoiti sa ne refacem bugetul de trei ori. Cu toate acestea, chiar daca am inregistrat o scadere importanta a cifrei de afaceri, suntem multumiti de faptul ca am reusit sa ne plasam peste declinul consemnat la nivelul pietei de invelitori, pe care il estimez la 40% in comparatie cu 2008. In 2009, circa 80% din venituri s-au datorat comercializarii sistemului de tigla metalica cu acoperire din piatra naturala marca Gerard, celelalte procente fiind reprezentate de vanzarea membranelor de protectie pentru acoperisuri si fundatii Delta si ferestrelor de mansarda Keylite. Pentru anul in curs, preconizam o crestere a cifrei de afaceri cu 10%-15% fata de 2009, atat pe fondul cresterii vanzarilor de ferestre de mansarda, cat si imbunatatirii contextului economic in a doua parte a anului.
- Ce vizeaza planurile pentru dezvoltarea companiei?
- Obiectivul pe termen scurt vizeaza consolidarea pozitiei de lider pe care o avem la anumite categorii de sisteme. Pe termen mediu, ne dorim dublarea segmentului de piata detinut de tigla metalica cu acoperire de piatra naturala unde produsul nostru Gerard detine o cota de piata de peste 85%. Totodata, avem in vedere dezvoltarea nisei tiglei metalice cu acoperire de piatra naturala, care reprezinta, in prezent, doar 3% din piata totala a acoperisurilor. Incepand cu a doua jumatate a anului trecut, importam tiglele Gerard din Ungaria, dupa ce furnizorul nostru AHI Roofing a decis sa investeasca 15 milioane de euro intr-o unitate de productie in Ungaria. Realizarea acestui obiectiv ne-a ajutat sa eficientizam afacerile, avand in vedere ca termenul de livrare s-a redus de la aproximativ o luna la doar 1-2 saptamani. In intervalul 2007 – 2009 am alocat fonduri de 0,65 milioane de euro pentru realizarea unui spatiu de depozitare, cu o capacitate de 3.000 metri patrati, amplasat in judetul Prahova. Pentru 2010, cele mai importante investitii vizeaza activitati de marketing.
- Cum preconizati ca va evolua segmentul invelitorilor premium?
- Sectorul constructiilor este afectat de sezonalitate, iar conditiile meteo de la inceputul acestui an au fost extrem de nefavorabile. In acest context, abia dupa primul trimestru a.c. apreciez ca vom putea observa reluarea activitatilor de constructii. Premisele sunt bune, anul 2009 demonstrandu-ne ca segmentul premium a avut cel mai putin de suferit, clientii din aceasta categorie fiind cel mai putin dispusi la compromisuri legate de calitate si pret. In prezent, piata de tigle metalice cu acoperire din piatra naturala are o valoare de aproximativ 4 milioane de euro, echivalentul a 3%-4% din totalul pietei de tigla metalica. Apreciez ca segmentul invelitorilor premium cu acoperire din piatra naturala are un potential foarte mare la nivel local. Este posibil ca in urmatorii 5 ani sa ajunga la o valoare de circa 15 milioane de euro.
- Prezentati un scurt istoric al firmei.
- Ne-am inceput activitatea in 2006, in prezent avand un numar de 35 de angajati. Misiunea noastra este aceea de a oferi solutii si sisteme complete de invelitori, capabile sa raspunda cerintelor de diversitate, inovatie si calitate ale beneficiarilor. In prezent avem parteneriate cu peste 100 companii la nivel national, firme specializate de distributie si montaj a produselor pentru acoperis, precum si retele de tip DIY (Do It Yourself), iar cea mai mare pondere din vanzarile companiei se realizeaza in zona de sud a tarii.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter