RO EN
السلة فارغة

VODAFONE: 73% dintre firme intampina dificultati la implementarea noilor tehnologii

Digitalizarea este un factor-cheie care a determinat impactul crizei pandemiei asupra IMM-urilor potrivit unui studiu realizat de grupul Vodafone. In ciuda beneficiilor pe scara larga ale digitalizarii, datele indica faptul ca IMM-urile sunt in urma organizatiilor mai mari in ceea ce priveste adoptarea tehnologiilor.
Conform analizei, 57% dintre companiile mici si medii din toate sectoarele au inregistrat anulari ale comenzilor sau contractelor din cauza pandemiei, in timp ce 35% dintre IMM-uri au indicat faptul ca pandemia a avut un impact semnificativ asupra cererii si veniturilor. Companiile mici si medii care s-au digitalizat au avut cele mai mari sanse de a identifica noi oportunitati de business in timpul pandemiei. Afacerile cu cel mai mare nivel de digitalizare si-au asigurat oportunitati cu o rata de cel putin doua ori mai mare comparativ cu afacerile cel mai putin digitalizate.
Cu toate acestea, multe IMM-uri s-au confruntat cu bariere semnificative in ceea ce priveste adoptarea serviciilor digitale. Sansele ca aceste companii sa profite de avantajele noilor tehnologii sunt inca mult mai mici comparativ cu cele ale organizatiilor mai mari, chiar daca sunt conectate la internet in aceeasi masura. In ciuda beneficiilor digitalizarii, datele raportului DESI 2020 arata ca IMM-urile raman in urma companiilor mai mari in ceea ce priveste adoptarea aproape a tuturor tehnologiilor. Cele mai mari decalaje sunt in digitalizarea proceselor organizationale interne, unde se poate castiga cel mai mult prin eficientizare.
"Companiile mici si medii joaca un rol important in economiile europene, dar acestea au fost deosebit de vulnerabile la criza pandemiei. Investind in IMM-uri si in transformarea lor digitala avem ocazia sa modelam redresarea economica a Europei intr-un mod care sa ofere schimbari durabile si de impact. Credem ca rezultatele studiului sunt foarte relevante pentru guverne in dezvoltarea de politici care sa asigure ca IMM-urile beneficiaza de ceea ce au nevoie pentru a se redresa. Acum este momentul sa sistematizam digitalizarea companiilor mici si medii si sa analizam modul in care Fondul de Redresare al UE poate fi cel mai bine utilizat la nivel national pentru a sprijini rezilienta si redresarea IMM-urilor", a declarat Mihnea Radulescu, Director Enterprise Business Unit, Vodafone Romania.
 
Motive pentru care companiile mici si medii au avut dificultati in a se digitaliza
  • 73% au declarat ca au intampinat dificultati cu implementarea noilor tehnologii, integrarea cu tehnologiile existente si cu procesele de business, migrarea de la vechile sisteme si retragerea vechilor tehnologii;
  • 51% au spus ca au avut dificultati sa identifice tehnologiile potrivite sau furnizorul potrivit;
  • 38% dintre companiile mici si medii au spus ca au avut nevoie de sprijin prin cursuri de instruire;
  • 29% au indicat costul investitiilor in digitalizare ca fiind o bariera atunci cand au luat in calcul aceste transformari.
Cu toate acestea, in timp ce firmele de tehnologie pot face mai mult pentru a-si face produsele si serviciile mai accesibile si, prin urmare, pentru a spori adoptarea acestora, guvernele pot juca un rol semnificativ pentru a sprijini accelerarea digitalizarii companiilor mici si mijlocii, cu beneficii economice si sociale pe mai departe. Rezultatele studiului evidentiaza complexitatea proiectarii de politici, ca raspuns, pentru un grup atat de eterogen, si ofera, de asemenea, informatii valoroase despre modul in care aceste provocari pot fi abordate in practica.
 
Guvernele sprijina digitalizarea IMM-urilor
In fazele initiale ale crizei Covid-19, guvernele europene au prioritizat sprijinul acordat companiilor mici si medii prin introducerea de masuri de ajutor financiar pe termen scurt, pentru a atenua provocarile cu care s-au confruntat aceste companii. Studiul prezinta o serie de bune practici la nivelul mai multor tari. Urmatoarele politici au jucat un rol important, permitand IMM-urilor sa ramana reziliente in timpul crizei: acces gratuit sau la costuri reduse la instrumente si servicii digitale; granturi si vouchere; resurse informationale online; programe de training si sprijin direct.
Cercetarea arata in continuare ca guvernele nationale trebuie sa tina seama de provocarile cu care se confrunta companiile mici si mijlocii in procesul de digitalizare si ar trebui sa adopte un cadru clar de politici de digitalizare a IMM-urilor care:
  • sa abordeze decalajele in ceea ce priveste disponibilitatea instrumentelor si tehnologiilor necesare pentru digitalizare, si anume conectivitate de mare viteza si instrumente si servicii digitale adecvate. Pentru a facilita digitalizarea companiilor mici si mijlocii, acest cadru ar trebui sa urmareasca cresterea accesului per ansamblu si in rural, cu eventuale scheme pe termen scurt de vouchere pentru a sprijini adoptarea conectivitatii de mare viteza, reducand astfel barierele in calea continuarii digitalizarii;
  • sa ofere vouchere flexibile, subventii sau credite fiscale pentru investitii digitale, astfel incat IMM-urile sa aiba capacitatea de a gasi solutii pe baza nevoilor lor individuale;
  • sa ofere masuri suplimentare de sprijin, cum ar fi un ghiseu unic, accesibil, care sa ofere indrumari si instruire specifice pentru sectoarele cheie.
Reducerea decalajului digital prezinta, prin urmare, o oportunitate pentru factorii de decizie, care trebuie sa abordeze resorturile acestei realitati.
Pentru a consulta studiul integral, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter