RO EN
السلة فارغة

ACVATOT: Volumul total al contractelor incheiate in 2009 a scazut

Image


Nume: Francois Debergh (37 de ani)
Functie /Firma:
administrator al companiei Acvatot;
Studii: “Ecole des Hautes Etudes Industrielles de Lille”;
Experienta profesionala: 13 ani in domeniul materialelor de constructii;
Hobby: muzica, lectura, calatoriile.

Infiintata in 1991, societatea Acvatot a cunoscut o ampla dezvoltare atat pe plan economic, cat si pe plan tehnologic si al resurselor umane. Daca in primii zece ani, aproximativ 15 angajati realizau o cifra medie de afaceri de 150.000 de euro, in 2008, societatea a ajuns la peste 300 de salariati si o cifra de afaceri de 30 milioane de euro. Domeniile de activitate ale firmei sunt variate si se reflecta in cadrul proiectelor de anvergura sau de mici dimensiuni, efectuate pentru investitorii privati sau structurile publice (primarii, regii autonome etc.). Compania dispune, in prezent, de 3 agentii regionale (in Ploiesti, Timisoara si Oradea), ce sunt destinate sa serveasca drept suport santierelor din provincie si sa sustina dezvoltarea firmei.

- In ce fel a afectat criza financiara societatea pe care-o administrati?
- Activitatea noastra de baza consta in proiectarea, realizarea si reabilitarea retelelor si lucrarilor din domeniul instalatiilor (apa, canalizare si gaz) pentru care incercam, in permanenta, sa aducem metode alternative la procedeele traditionale cu sapatura deschisa. Astfel, am dezvoltat, cu propriile mijloace, utilizarea forajului dirijat, ca noua procedura de pozare in zona urbana. Folosim, de asemenea, mai multe procedee de pozare a bransamentului fara sapatura (fuzeta si extractie). In 2009, avand in vedere reducerea activitatii pe piata constructiilor, a trebuit sa reorganizam intreaga companie si, din pacate, am fost obligati sa reducem numarul angajatilor. Suntem pe cale sa construim o noua strategie comerciala si de comunicare, pentru a avea o mai buna reactie la modificarile survenite in piata. De asemenea, o serie de proiecte au fost puse in «asteptare» pana in momentul in care vom putea estima cu acuratete evolutia sectorului nostru de activitate. Totodata, ne-am orientat catre surse alternative de finantare, respectiv fondurile europene, prin care sa sustinem dezvoltarea colaboratorilor nostri. Astfel, la sfarsitul anului 2009, am accesat prin Programul Operational Sectorial de Dezvoltare a Resurselor Umane (POSDRU) aproximativ 530.000 de euro nerambursabili, fonduri destinate finantarii proiectelor de training si de imbunatatire a sanatatii si securitatii angajatilor in 2010.
- Comparativ cu 2008, care a fost volumul contractelor incheiate anul trecut?
- Anul trecut a fost marcat de o prabusire a segmentului privat, o «inghetare» a investitiilor clientilor traditionali, iar multe proiecte au fost oprite sau suspendate. In ceea ce priveste previziunile pentru 2010, speram intr-o reluare a cresterii trendului pietei de constructii in cea de a doua parte a anului in curs. Volumul total al contractelor (clienti si furnizori) incheiate in 2009 a fost cu 46% mai mic decat in 2008, procentul de subantrepriza fiind de aproximativ 37%. Pentru a indeplini cererile investitorilor privati, ne-am dezvoltat capacitatea de a realiza proiecte de infrastructura «la cheie». Echipele noastre pot sa se ocupe de diferitele aspecte ale acestui tip de proiect, pornind de la design si obtinerea autorizatiilor de construire, pana la executia propriu-zisa. In aceste proiecte, putem realiza demolarea, terasamentele, construirea retelelor, drumurilor si altor obiective (rezervoare, statii de tratare sau de pompare). Acordam o importanta speciala conditiilor de lucru ale echipelor, semnalizarii si curateniei santierelor si, mai ales, protectiei mediului, care implica dezvoltarea de noi tehnici si limitarea neplacerilor cauzate riveranilor. Bineinteles, in cadrul echipelor noastre, securitatea reprezinta un ax central si permanent al lucrului pe santiere. Pentru a sustine aceste angajamente, am realizat un centru de formare interna si alocam, in fiecare an, un buget important pentru dezvoltarea competentelor colaboratorilor. Dezvoltarea societatii pe intreg teritoriul tarii este o consecinta a angajamentului nostru de a urma exigentele partenerilor, care ne incredinteaza, in mod regulat, proiecte aflate in Bucuresti sau in provincie.
- Care sunt cele mai importante proiecte pe care le aveti in derulare?
- Pe langa cele de retele edilitare (gaz, apa, canalizare), dezvoltate impreuna cu societatile Apa Nova Bucuresti si Distrigaz Sud, suntem in curs de finalizare a lucrarilor de retele de apa potabila, evacuare ape uzate, retele ingropate, drumuri si platforme externe de la Sun Plaza si Petrom City. Suntem, de asemenea, pe cale sa definitivam primul proiect derulat in afara granitelor tarii. Este vorba despre extinderea si inlocuirea retelelor de apa si canalizare in orasul Balcic - Bulgaria, lucrari ce s-au desfasurat pe durata a aproximativ noua luni si care speram sa reprezinte o referinta importanta pentru abordarea unor noi clienti din zona.
- Ce prevede strategia pentru dezvoltarea companiei?
- Strategia pentru perioada urmatoare prevede o dezvoltare a segmentului public si a proiectelor cu finantare europeana – din fonduri structurale si de coeziune, precum si o diversificare a altor activitati cum ar fi cele de realizare a retelelor «uscate» (telefonie, electricitate, termoficare urbana etc.) sau lansarea unor noi metode de tratare a apei. De asemenea, intentionam sa promovam intr-o maniera activa tehnologiile fara sapatura deschisa, precum si diagnosticarea si hidro-curatarea de retele. Alte obiective importante pentru noi sunt acreditarea si dezvoltarea centrului intern de formare (Acvaschool) pentru a creste nivelul de profesionalism al colaboratorilor atat din punct de vedere tehnic, cat si la nivel de management. De altfel intreaga conducere executiva a fost implicata, pe parcursul lui 2009, intr-un amplu proiect de training ce s-a finalizat la inceputul acestui an cu realizarea planului de dezvoltare „Acvatot 2010 – 2012”.
- Care sunt problemele intampinate in mod curent?
- Principala problema cu care ne confruntam o constituie, in primul rand,  preturile de «dumping» practicate la licitatiile publice, iar pe al doilea loc se situeaza participarea societatilor nespecializate sau fara o experienta similara la aceste licitatii. De asemenea o mare parte din licitatiile publice sunt tergiversate de contestatii (multe dintre acestea fiind nefondate) si de dificultatea autoritatilor de a raspunde in timp real solicitarilor antreprenorilor. La toate acestea s-au adaugat, anul trecut, problemele cauzate de greva magistratilor, care a paralizat practic foarte multe proiecte disputate in instanta. In ceea ce priveste accesul la fondurile europene, acesta este ingreunat de lipsa personalului din cadrul autoritatilor de management, ceea ce provoaca intarzieri semnificative intre momentul acceptarii proiectelor si semnarea efectiva a contractelor.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter