RO EN
السلة فارغة

TOTALSOFT: Investitii de 5 milioane de euro pentru dezvoltarea de produse

"Democratizare tehnologiei" este sloganul cu care TotalSoft se adreseaza pietei din Romania, compania fiind la momentul actual unul dintre cei mai renumiti furnizori de solutii ERP din Europa Centrala si, implicit, din Romania. Suita Charisma a fost in mod constant dezvoltata de-a lungul celor trei decenii de activitate, subordonandu-se permanent obiectivelor declarate de majorare a productivitatii, crestere a eficientei operationale si optimizare a activitatii companiilor care o utilizeaza. Parte a Logo Yazilim A.S. (Logo) din anul 2016, care are in prezent 90.000 de clienti in 45 de state din Europa, Orientul Mijlociu, Asia si Africa, TotalSoft este actualmente furnizorul preferat de solutii ERP din Romania si se plaseaza in topul primilor 10 companii care livreaza solutii software pentru industria de leasing. In cele ce urmeaza, Radu Zanfir, Senior Sales Manager TotalSoft dezvaluie amanunte interesante despre activitatea curenta si intentiile de dezvoltare. 
 
- Care sunt principalele tendinte pe piata locala de software pentru constructii? Cum influenteaza noile mega-trenduri de digitalizare sectorul de profil si cum sunt primite noile tehnologii de piata din Romania?
- Industria constructiilor se confrunta in prezent cu o serie de transformari majore, datorate avansului tehnologic rapid, precum si cerintelor tot mai exigente ale pietei. In Romania, tendintele din domeniul software-ului pentru constructii au fost influentate atat de mega-trendurile globale de digitalizare, cat si de provocarile locale, dintre care mentionam lipsa fortei de munca (este principalul motiv de ingrijorare pe termen lung, din cauza varstei avansate a fortei de munca si a presiunilor de a imbunatati conditiile de salarizare) si costurile in crestere ale materialelor de constructii, care s-au simtit semnificativ incepand din 2021, cand a avut loc cea mai mare crestere din cauza prabusirii lantului de aprovizionare ca urmare a pandemiei. De atunci, situatia s-a inrautatit substantial, odata cu izbucnirea razboiului din Ucraina si a sanctiunilor declansate ulterior. De asemenea, poate fi amintita presiunea inflationista. Preturile ridicate la energie au crescut cheltuielile generale in productie si logistica, ceea ce a determinat o majorare brusca a preturilor marfurilor, iar cresterea costului vietii va impune majorarea salariilor muncitorilor. Trebuie mentionata si lipsa implementarii solutiilor tehnologice, ceea ce a determinat ca o mare parte din sectorul constructiilor sa fie inca in urma in ceea ce priveste inovarea. Acest blocaj este cauzat in principal de costul, efortul si nivelul de schimbare necesar si de faptul ca multe companii nu vad inca o cerere clara a partilor interesate. Desigur, nu trebuie uitate nici schimbarile mediului inconjurator si agenda verde la nivel guvernamental.
Sectorul constructiilor este cel mai mare consumator de energie din Europa, ceea ce-l face vulnerabil la masurile de mediu implementate pentru atenuarea acestui impact. Exista solutii prin care firmele de constructii pot contracara aceste provocari si prin care pot deveni mai flexibile in fata transformarilor inevitabile din industrie. Printre acestea se numara eliminarea mediului nestandardizat de lucru, diminuarea riscurilor operationale si financiare, imbunatatirea managementului financiar, controlul eficient al cheltuielilor, urmarirea centralizata si in timp real a proiectelor sau reducerea costurilor pentru administrarea contractelor. Toate acestea se pot atinge prin digitalizarea principalelor procese din companie, respectiv prin adoptarea unor solutii de tip ERP, care sa gestioneze toate procesele legate de contracte, devize, grafice de executie, urmarirea proiectelor, managementul spatiilor construite sau managementul depozitelor si al partenerilor. Suita Charisma pentru Constructii poate asigura gestionarea acestor fluxuri, contribuind deja la construirea a peste 10 milioane de metri patrati. 
 
 
- Ce rezultate ati consemnat in anul precedent in planul cifrei de afaceri si care sunt perspectivele pe termen scurt?
- Referindu-ne la performanta noastra financiara, in 2022 am inregistrat o cifra de afaceri de peste 31 milioane de euro, cu 26% mai mare decat in anul precedent. Cresterea se datoreaza investitiilor in produse noi si existente, precum si dezvoltarii programului de parteneriate prin care compania isi propune sa creeze un ecosistem de business. Trendul de crestere a continuat si in 2023, inregistrand un spor de aproximativ 23% in primul trimestru fata de perioada similara din 2022. Cu siguranta aceasta crestere se va reflecta pe tot parcursul anului 2023. In acelasi timp, TotalSoft si-a marit numarul de angajati, prin recrutarea constanta de noi talente, pentru a sustine ritmul de crestere. Rezultatele sunt in conformitate cu asteptarile noastre si au fost obtinute pe fondul unei evolutii considerabile a nevoii de transformare digitala, resimtita acum de tot mai multe organizatii atat din domeniul constructiilor, cat si din celelalte industrii. Aceasta tendinta a dus inclusiv la o majorare a numarului de proiecte realizate pentru clientii existenti, care implica o serie de actualizari si adaugarea de noi functionalitati.
 
- Cum ati caracteriza prezenta companiei pe piata din Romania?
- Avem o experienta extinsa in implementarea solutiilor pentru industria de constructii. Am inceput chiar din 1995, cand TotalSoft a devenit distribuitor autorizat a solutiei de project management Primavera. In scurt timp dupa, am dezvoltat suita de solutii Charisma pentru Constructii, care ingloba experienta si know-how-ul castigat din implementarea proiectelor de Primavera. De-a lungul timpului, am colaborat cu peste 200 de companii de constructii din Romania si ne-am diversificat portofoliul pentru a oferi o solutie end-to-end pentru gestionarea tuturor proceselor legate de contracte, devize, grafice de executie, urmarirea proiectelor, managementul spatiilor construite sau managementul depozitelor si al partenerilor. 
 
 
- Ce investitii ati realizat in ultima perioada? Ati lansat solutii noi sau intentionati sa faceti acest lucru in viitorul apropiat?
- In 2022, ca parte a directiilor sale strategice, TotalSoft a alocat aproximativ 5 milioane de euro in dezvoltarea de produse, cu 13% mai mult decat in 2021. Ca si in cazul cifrei de afaceri, cresterea investitiilor in produse este un trend care s-a mentinut de la un an la altul, 2023 nefiind o exceptie. Aceste dezvoltari vizeaza atat solutii noi, cat si existente. Astfel, vom continua sa investim in platforma de digitalizare pregatita pentru cloud - Charisma EveryWare, care ofera scalabilitate si fluxuri de lucru personalizate. Au fost deja lansate versiuni cloud sau SaaS ale mai multor solutii, precum: ERP, HCM Solutions, Chatbot, WMS, Onboarding & Contract Origination. Legat de solutiile existente, am dezvoltat o noua generatie de solutii Charisma ERP si Charisma HCM, ce includ noi tehnologii si functionalitati. In plus, TotalSoft va continua investitiile si in relatie cu aplicatii disponibile pe dispozitive mobile.
 
- Cum gestionati conjunctura economica actuala, marcata de imprevizibilitate si volatilitate?
- Referindu-ne la contextul economic actual, desi inflatia duce la majorari ale costurilor de constructie si de operare, cererea pentru solutiile TotalSoft nu a scazut, deoarece companiile continua sa caute modalitati de a economisi si a eficientiza procesele. Nevoia stringenta de digitalizare va mentine ridicata cererea pentru solutii software dedicate. Companiile din sectorul constructiilor recunosc importanta tehnologiei in demersul de a ramane competitive si a indeplini cerintele tot mai complexe ale proiectelor de constructii. Cu planuri ambitioase de dezvoltare si inovatie, piata de software pentru constructii se gaseste in continua evolutie si crestere.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter