RO EN
السلة فارغة

ORACLE: Este timpul sa adoptam Inteligenta Artificiala pentru a gestiona finantele

Cercetarile arata ca pandemia a crescut ingrijorarea atat in ceea ce priveste finantele personale, cat si cele ale afacerilor, iar increderea oamenilor in tehnologie a crescut. Conform unui nou studiu realizat de Oracle, 2020 ne-a schimbat relatia cu banii, oamenii avand acum mai multa incredere in tehnologie decat in ei insisi pentru a-si gestiona finantele.
Studiul a peste 9.000 de consumatori si lideri de afaceri din 14 tari a constatat ca pandemia Covid-19 a crescut anxietatea financiara, tristetea si frica in randul oamenilor din intreaga lume si a schimbat in cine si in ce avem incredere pentru gestionarea finantelor. In plus, potrivit cercetarii, oamenii regandesc rolul si importanta echipelor de finante corporative si a consilierilor financiari personali.
 
Covid-19 a creat anxietate financiara, tristete si frica
Pandemia globala a afectat relatia oamenilor cu banii atat acasa, cat si la locul de munca.
● In randul liderilor de afaceri, anxietatea financiara si stresul au crescut cu 186 la suta; anxietatea financiara si stresul consumatorilor s-au dublat.
● 90% dintre liderii de afaceri isi fac griji cu privire la impactul Covid-19 asupra companiei lor, preocuparile cele mai frecvente fiind centrate pe o redresare economica lenta sau recesiune, taieri de buget si faliment.
● 87% dintre consumatori se confrunta cu temeri financiare, inclusiv pierderea locurilor de munca, pierderea economiilor si imposibilitatea platirii datoriilor.
Aceste ingrijorari provoaca tulburari ale somnului: 41% dintre consumatori au experimentat probleme in privinta somnului din cauza finantelor personale.
 
Oamenii privesc inteligenta artificiala drept un mod mai bun de a gestiona finantele
Incertitudinea financiara creata de Covid-19 a schimbat in cine si in ce avem incredere cand vine vorba de gestionarea finantelor. Pentru ajutor in navigarea complexitatii financiare, consumatorii si liderii de afaceri au din ce in ce mai mare incredere in tehnologie decat in oameni.
● 67% dintre consumatori si liderii de afaceri au mai multa incredere in AI decat intr-un om pentru a le gestiona finantele.
● 89% dintre liderii de afaceri cred ca robotii le pot imbunatati munca prin detectarea fraudei, crearea facturilor si efectuarea de analize cost-beneficiu.
Consumatorii au incredere intr-un robot mai mult decat in ei insisi pentru a gestiona finantele: 63% prefera roboti fata de consilierii financiari personali, 33% cred ca robotii pot ajuta la detectarea fraudei, iar 22% considera ca AI poate contribui la reducerea cheltuielilor.
 
Rolul echipelor financiare si al consilierilor financiari nu va mai fi niciodata acelasi
Pentru a se adapta influentei si rolului tot mai mare al tehnologiei, profesionistii in finante corporative si consilierii in finante personale trebuie sa adopte schimbari si sa dezvolte noi abilitati. 56% dintre liderii de afaceri considera ca robotii vor inlocui profesionistii in finante corporative in urmatorii cinci ani. Acestia asteapta ajutor de la tehnologie in sarcinile financiare, inclusiv aprobari de finantare, bugetare si prognoza, raportare, conformitate si gestionarea riscului.
In plus, 42% dintre consumatori considera ca robotii vor inlocui consilierii financiari personali in urmatorii cinci ani, in domenii precum pastrarea termenelor de plata si cresterea cheltuielilor inutile. Consumatorii isi doresc din partea consilierilor financiari personali sa ofere indrumari cu privire la deciziile majore de cumparare, precum achizitionarea unei case sau a unei masini si planificarea pensionarii.
 
Relatia cu banii s-a schimbat
Evenimentele din 2020 au schimbat modul in care consumatorii se raporteaza la bani si au sporit nevoia organizatiilor de a regandi modul in care utilizeaza AI si alte noi tehnologii pentru a gestiona procesele financiare.
● 60% dintre consumatori spun ca pandemia a schimbat modul in care isi cumpara bunuri si servicii.
● 72% dintre consumatori afirma ca evenimentele din 2020 au schimbat modul in care se simt in legatura cu gestionarea banilor cash, iar mai mult de un sfert dintre consumatori considera ca folosirea exclusiv a numerarului reprezinta o problema in ceea ce priveste afacerile.
Ca raspuns la Covid-19, companiile s-au adaptat rapid, 69% dintre liderii de afaceri investind in capacitati de plata digitala si 64% creand noi forme de implicare a clientilor sau schimband modelul de afaceri. 51% dintre organizatii folosesc deja AI pentru a gestiona procesele financiare, comparativ cu 27% dintre consumatori.
"Procesele financiare personale si profesionale au devenit, de mult timp, din ce in ce mai digitale, iar evenimentele din 2020 au accelerat aceasta tendinta. Digitalul este noul normal si tehnologiile precum inteligenta artificiala si chatbots joaca un rol vital in gestionarea finantelor. Pentru a-si accelera bunastarea financiara, cercetarile noastre indica faptul ca cei mai multi consumatori au incredere in aceste tehnologii in locul consilierilor financiari personali, iar liderii de afaceri vad ca aceasta tendinta remodeleaza rolul profesionistilor in finante corporative. Organizatiile care nu accepta aceste schimbari risca sa ramana in urma colegilor si a concurentei, sa afecteze productivitatea, moralul si bunastarea angajatilor si sa aiba dificultati in a atrage urmatoarea generatie de talente financiare sustinute de AI", a declarat Juergen Lindner, senior vice president, global marketing, Oracle.
***
Rezultatele cercetarii se bazeaza pe un sondaj realizat de Savanta Inc., in perioada 10 noiembrie - 8 decembrie 2020, cu 9.001 participanti din 14 tari (Statele Unite, Regatul Unit, Germania, Olanda, Franta, China, India, Australia, Brazilia, Japonia , Emiratele Arabe Unite, Singapore, Mexic si Arabia Saudita). Sondajul a explorat opiniile si comportamentele consumatorilor si a liderilor de afaceri legat de bani, finante, bugete, dar si rolul si asteptarile fata de inteligenta artificiala (AI) sau roboti in ceea ce priveste sarcinile si managementul financiar.
Pentru informatii suplimentare, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter