RO EN
السلة فارغة

MATHAUS: Smartphone-ul, tot mai folosit in cautarea de solutii pentru renovari

Comertul online a crescut spectaculos in Romania ultimilor ani. Potrivit unui raport al ARMO (Asociatia Romana a Magazinelor Online), sectorul e-commerce romanesc a atins pragul de 6,2 miliarde de euro la finalul anului 2021, cu aproximativ 10% mai mult decat in 2020.
De la produsele de fashion si IT&C la alimente si bauturi, romanii s-au obisnuit sa comande tot mai mult de pe site-urile de internet, mai ales cu telefoanele mobile, care au ajuns sa acopere peste 60% din comenzi.
Pe lista celor mai cautate produse online s-au inscris, in ultimii ani, si cele din zona constructiilor, reparatiilor si renovarilor, alaturi de solutiile de gradinarit.
Datele Mathaus Romania arata ca, in ultimii 3 ani, numarul userilor de pe platformele online care si-au aratat interesul achizitionarii materialelor de constructii online depaseste populatia Romaniei.
,,Telefoanele cu Android si iOS sunt folosite in special pentru a compara preturile, specificatiile in primele stadii ale documentarii despre produse si mai apoi pentru a face comenzi cu livrare la domiciliu. Pentru achizitiile de valoare mai mica majoritatea comenzilor sunt lansate folosind dispozitive mobile, dar pentru comenzile de valoare mai mare se realizeaza comanda de pe desktop sau telefonic prin apelarea consultantilor de vanzari specializati.
,,Interesant este si faptul ca numarul vanzarilor realizate de pe dispozitive mobile l-a depasit semnificativ pe cel al comenzilor lansate de pe laptopuri sau calculatoare. Acest lucru arata ca, pentru multi dintre romani, telefonul mobil a devenit un instrument indispensabil atunci cand vine vorba de renovarea locuintei’’, afirma Claudiu Farcas, ecommerce manager MatHaus/Arabesque.
Romanii folosesc telefonul pentru a compara ofertele, pentru a afla specificatiile si pentru a se informa despre conditiile de livrare.
 
Cum a influentat telefonul viata romanilor
Datele Mathaus vin sa confirme rezultatele unui barometru de opinie Frames, intitulat ,,RomanianApp. Cum au influentat aplicatiile mobile viata romanilor’’. Acesta arata, recent, ca 68,3% dintre romani au declarat ca fata de perioada dinainte de pandemie folosesc cu mult mai mult telefoanele mobile.
Potrivit concluziilor cercetarii, pandemia COVID, cu restrictiile sale, i-a fortat pe multi romani sa isi schimbe obiceiurile de consum. In conditiile in care magazinele au fost inchise, la fel si oficiile de plati pentru facturi (energie electrica, gaze, apa, taxe etc.), majoritatea a cautat solutii, iar cei mai multi au trecut de temerile legate de securitatea platilor online si au inceput sa foloseasca aplicatiile mobile dedicate.
68,9% dintre respondenti au declarat ca aplicatiile mobile le-au influentat, in mare masura, obiceiurile de consum, iar 14,3% in foarte mare masura. Mai mult chiar, 82,9% dintre cei chestionati au declarat ca fac constant plati prin intermediul aplicatiilor mobile.
,,Telefonul a devenit, foarte rapid, un instrument de plata, iar pandemia a influentat adoptarea rapida a acestei tehnologii. De la shopping & food la plata facturilor, folosim tot mai des telefonul atat in mediul digital cat si in cel fizic, platile contactless cu telefonul aflandu-se intr-o crestere semnificativa. Se intampla acest lucru gratie cresterii semnificative a gradului de siguranta oferit de platformele de plata dezvoltate de banci, procesatori de plati si, in general, de firmele care activeaza in comertul online’’, arata concluziile barometrului.
Potrivit datelor ANCOM, la finalul anului trecut erau 21,2 milioane de conexiuni la internetul mobil (in special pe smartphone-uri), in crestere cu 4% fata de finalul anului 2020.
74% dintre acestea erau conexiuni 4G sau 5G (15,6 milioane, in crestere cu 15%). Traficul de internet mobil a crescut cu 32% fata de 2020, media fiind de 6,5 GB/luna/locuitor;
De asemenea, erau 6,1 milioane de conexiuni de internet fix, in crestere cu 7% fata de anul precedent.
 
Traficul de weekend, in crestere
Iesirea din pandemie a impulsionat si mai mult vanzarile din zona de bricolaj, in ton cu numarul record de tranzactii imobiliare din 2021 (698.756 de imobile), in crestere cu peste 15% fata de anul precedent.
Interesant este si faptul ca, spre deosebire de anii trecuti, comportamentul de consum al romanilor s-a schimbat semnificativ.
,,Cele mai mari valori de trafic, din magazine, sunt in weekend mai ales la inceput si final de luna, in apropierea zilelor de salariu, cand multi vin sa faca o prospectie a pietei si sa verifice preturi. De cele mai multe ori aici achizitia se face pe materiale sau produse cu utilitate imediata (produse de impuls - scule/unelte, decoratiuni, electrice etc). Produsele voluminoase se cumpara tot mai mult online’’, a declarat Claudiu Farcas, ecommerce manager MatHaus/Arabesque.
,,In cursul saptamani, clientii vin cu proiecte mult mai mari, setati sa isi cumpere produsele pentru construit la cel mai rezonabil pret. Ii intereseaza stocul si cat de repede le ajung materialele la santier. Putem spune ca este o abordare diferita de achizitie, in care clientii stiu ce vor, vin deja documentati si vor sa obtina toate avantajele’’, a mai spus acesta.
Romanii, mai atenti la ce scrie pe eticheta
Spre deosebire de anii trecuti, dincolo de focusul pe pret, romanii sunt mult mai atenti la specificatiile produselor, dovada ca numarul cautarilor de informatii despre materialele de constructii au crescut spectaculos.
De la materialele feroase (otel beton, tevi si profile, armaturi fundatii), sisteme de zidarie (BCA, caramida, mortare zidarie, adezivi), materiale lemnoase (pal, osb), tigla metalica/ceramica, materialele si materiale pentru hidroizolatii, etansari, termoizolatii (vata minerala, polistiren si accesorii) la finisaje (placi de gips carton, profile si accesorii, gleturi, vopsea si tencuieli decorative), amenajari interioare (usi, ferestre si parchet) si instalatiile electrice, cautarile pe aceste cuvinte cheie au crescut semnificativ, o dovada ca romanii sunt mult mai atenti la comparatiile intre produse, la calitate si specificatii in general.
Pe termenul ,,materiale de constructii’’, datele indica o crestere a volumului de cautari cu 100% fata de acum 2 ani.
,,Rezultatele sunt remarcabile, fiind vizibil accelerate in cei 2 ani de pandemie care au contribuit masiv la migrarea unei cote de piata importante din offline in online. Calitatea informatiilor detaliate despre produsele si materialele listate online este esentiala, iar aici observam si o ajustare tot mai buna in randul producatorilor care au inceput sa sustina din ce in ce mai mult acest canal de vanzare prin informatii detaliate si usor transpuse despre specificatiile produselor, instructiuni complete de utilizare chiar si pentru nespecialisti’’, afirma expertii.
Potrivit acestora, valul puternic de inflatie la nivel global a influentat dinamica sectorului, insa nu atat de mult ca in alte domenii.
Specialistii afirma ca, in conditiile in care sectorul imobiliar va continua sa ofere noi unitati locative, iar oamenii, afectati de cresterile de preturi la energie, vor fi tot mai preocupati de gasirea unor solutii pentru asigurarea unui randament termic sporit locuintelor lor, este de asteptat ca piata de profil sa continue, in 2022, evolutia dinamica marcata in anii anteriori.
,,In Romania, vestea buna este ca oamenii continua sa isi duca proiectele la bun sfarsit. Odata o fundatie inceputa trebuie dusa pana la capat, macar pana intr-un stadiu acceptabil de conservare pana cand situatia se va stabiliza. Insa, observam ca din momentul in care o constructie a fost inceputa, tentatia de a te muta in “casa ta” este foarte mare si lucrarile avanseaza pana la faza de predare la cheie’’, a declarat Claudiu Farcas.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter