RO EN
السلة فارغة

CIEL: Pandemia a determinat firmele sa automatizeze de 5 ori mai multe procese

In acest an peste 70% dintre firme au automatizat mai multe procese de business fata de 2020, care a fost un an al schimbarilor si investitiilor temperate, iar peste 65% dintre firmele nou create au pornit in business cu un nivel al digitalizarii mult mai ridicat decat cele aflate la inceput de drum in anii 2018-2019. E-commerce-ul local a explodat in pandemie, iar angajatii romani au inceput sa solicite angajatorilor sa le simplifice munca prin tehnologie. Acestea sunt cele mai importante concluzii ale unui studiu pe tema evolutiei mediului de business local in 2021 realizat de CIEL Romania, unul dintre cei mai importanti producatori de software pentru afaceri.
 
Iata principalele concluzii ale acestui studiu:
1. 2021, anul automatizarilor.
73% dintre firme au automatizat noi procese de business fata de anul anterior. Spre deosebire de 2020, primul an de pandemie, care i-a determinat pe antreprenori sa fie mai retinuti in privinta investitiilor sau schimbarilor majore in companie, 2021 a fost anul automatizarii accelerate: numeroase operatiuni manuale, consumatoare de timp, au devenit procese robotizate. Antreprenorii romani au ales sa automatizeze mai multe operatiuni nu doar pentru a reduce costurile, ci mai ales pentru a fi pregatiti pentru orice schimbare pe care o poate aduce aceasta perioada plina de provocari.
 
2. Digitalizare masiva in firmele mici sau nou deschise.
Daca in 2019 firmele mici erau reticente sa aloce bugete pentru tehnologie, pandemia a cauzat o schimbare semnificativa de mentalitate in antreprenoriatul romanesc: proprietarii firmelor mici au inteles ca dotarea afacerii cu solutii software ii ajuta sa avanseze pe piata, sa aiba costuri mai mici si sa livreze mai repede. Pentru firmele mici sau firmele nou deschise in 2020-2021, digitalizarea este sansa supravietuirii pe timp de criza; de aceea, peste 65% dintre firmele infiintate in pandemie au pornit in business cu un nivel al digitalizarii mult mai ridicat fata de cele aflate la inceput de drum in anii 2018-2019. ”In acest context, softurile noastre de gestiune si de contabilitate au inregistrat vanzari foarte bune, in special din partea start-up-urilor – cu 50% mai multe decat anul trecut au ales cele doua solutii deoarece constientizeaza cat de important este ca datele comune sa fie automatizate. Estimam ca apetitul pentru digitalizare companiilor mici si antreprenorilor din tanara generatie se va mentine si in 2022”, declara Roxana Epure, managing partner CIEL Romania.
 
3. Explozia comertului online.
Mai mult de jumatate (52%) dintre antreprenorii romani care detineau magazine fizice au lansat magazine online in pandemie, considerand ca este o afacere mult mai sigura in contextul actual. Trendul de mutare a magazinului in online sau de creare a unui eshop a fost unul ascendent si in acest an, multi dintre antreprenori preferand chiar sa renunte la prezenta in marketplace-uri pentru a avea propriul magazin virtual. De asemenea, un trend important este aparitia magazinelor de nisa, lansate de mici antreprenori, de regula pe segmentul premium al pietei de FMCG. In 2021, compania a inregistrat o crestere anuala totala de 32% de clienti noi pentru CIEL eCommerce, soft pentru gestionarea stocurilor si a comenzilor online si pentru livrarea produselor.
 
4. Angajatii solicita companiilor achizitia de solutii de automatizare.
Angajatii romani au inceput sa solicite angajatorilor sa le simplifice munca prin tehnologie, astfel ca numerosi clienti si-au dotat afacerile cu solutii de digitalizare si pentru ca angajatii au fost in 2021 mult mai deschisi sa invete si sa foloseasca tehnologii moderne.
Automatizarile ii degreveaza pe angajati de sarcinile repetitive si le fluidizeaza activitatea. Concret, reduc timpul efectiv de munca, prin realizarea de operatiuni multiple intr-un timp mai scurt. Elimina greselile umane care pot afecta afacerea si ofera mai mult control si predictibilitate. Alte mari avantaje ale automatizarilor sunt reprezentate de reducerea nivelului de stres si cresterea productivitatii angajatilor pe alte segmente cheie. ”Solutiile de automatizare rezolva partial criza de resurse umane, care s-a amplificat din nou in 2021. Noi punem la dispozitia clientilor si angajatilor lor un portofoliu generos de tutoriale video, din care utilizatorii invata cu usurinta cum sa indeplineasca diverse task-uri printr-un singur click. Iar suportul permanent pe care il oferim clientilor este unul din motivele principale ale ratei de retentie de 92% pe care o inregistram”, declara Roxana Epure, managing partner CIEL Romania.
 
5. Cresterea productiei de alimente si bauturi in Bucuresti.
Vanzarile CIEL ERP catre producatorii din segmentul de alimente si bauturi din Capitala s-au majorat cu 26% in acest an. Fie ca este vorba de mici producatori care detin magazine online (sucuri bio, dulceturi si conserve, etc) sau companii care detin spatii fizice de comercializare (cofetarii, brutarii, etc), acestia au inregistrat comenzi mai mari de la clientii lor si in consecinta au fost nevoiti sa achizitioneze solutii software pentru automatizarea operatiunilor. ”Orice companie care doreste sa creasca investeste in automatizare si tehnologie, iar in segmentul de productie este esential sa ai solutii eficiente de gestiune. Iti ofera control total asupra stocurilor de materii prime si productie finita, stii exact ce cantitati de ingrediente sau materii prime sa cumperi pentru a nu avea cheltuieli suplimentare, produci produse la calitatea dorita si, inevitabil, reduci costurile pe termen lung”, declara Roxana Epure.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter