RO EN
السلة فارغة

CHARISMA: Despre diferente intre ERP si CRM. Care este solutia optima in afaceri?

Orice afacere atinge la un moment dat un platou. Majoritatea antreprenorilor se panicheaza si nu apreciaza acest eveniment la adevarata sa valoare, mai exact o oportunitate perfecta de a creste. De cele mai multe ori raspunsul va sta in achizitionare unei solutii digitale, de pilda un sistem ERP sau un sistem CRM. Ce sunt cele doua sisteme, care sunt diferentele dintre ERP si CRM si cum sa alegi intre cele doua? Afla din cele ce urmeaza!
Ce inseamna ERP si ce beneficii are?
ERP (enterprise resource planning) inseamna planificarea resurselor intreprinderii si se refera la un tip de soft pe care companiile il folosesc pentru a administra activitatile cotidiene de business, precum managementul riscurilor, diferite operatiuni ale lantului de distributie, contabilitatea, conformitatea, aprovizionarea si managementul proiectelor.
De asemenea, sistemul ERP include si partea de management al performantei intreprinderii (enterprise performance management), care ajuta la raportarea informatiilor financiare ale companiei, planificare, anticiparea rezultatelor financiare si crearea bugetelor. Aceste sisteme ERP conecteaza numeroase procese de afaceri, facilitand fluxul de date dintre ele. Colectand datele traditionale partajate ale unei intreprinderi din multiple surse, sistemele ERP elimina problema dublarii datelor si asigura corectitudinea acestora printr-o singura sursa de informatii. Solutiile ERP sunt in prezent necesare pentru administrarea companiilor, indiferent de dimensiunea acestora si domeniul in care activeaza. Pentru afaceri, un soft ERP este precum curentul electric pentru operarea electrocasnicelor. Descopera si alte avantaje ale implementarii unui sistem ERP.
Ce inseamna CRM si ce beneficii are?
CRM sau Customer Relationship Management, adica un sistem care sa te ajute la Managementul Relatiei cu Clientii este un software cu ajutorul caruia poti gestiona majoritatea interactiunilor cu potentialii clienti, dar si cu cei actuali. Aceasta unealta digitala iti va permite sa organizezi, automatizezi si sincronizezi diverse sarcini din departamentele de marketing, suport clienti sau vanzari.
Astfel, vei avea acces la istoricul interactiunilor cu clientii, vei stoca datele lor de contact si feedbackul si chiar vei putea trimite oferte personalizate. Informatiile nu doar ca vor putea fi gasite usor in sistem, dar vor fi si organizate de asa natura ca angajatii tai sa obtina o viziune de ansamblu asupra afacerii si asupra interactiunii cu respectivii clienti. In conditiile in care cresterea productivitatii este posibila cu sistem ERP, merita mentionat si faptul ca un sistem CRM poate fi integrat intr-unul ERP. Printre beneficiile utilizarii unui sistem CRM se numara cresterea eficientei angajatilor datorita utilizarii unui mediu informatic integrat, accesul facil si rapid la informatii, eficientizarea costurilor si cresterea productivitatii angajatilor, cresterea veniturilor, obtinerea consecventei in relatia cu furnizorii si clientii si eficientizarea procesului de promovare si marketing.
Diferentele intre ERP si CRM
Daca ERP-ul este folosit pentru a planifica inteligent resursele intreprinderii, CRM-ul are un un scop ceva mai bine definit in zona clientilor si departamentului de vanzari. E adevarat ca, in mare, scopul ambelor sisteme este aproximativ acelasi, mai exact cresterea profitabilitatii afacerii, dar fiecare sistem foloseste o abordare usor diferita pentru a atinge acest obiectiv.
Daca ERP-ul reduce costurile cu ajutorul automatizarilor a diverse operatiuni si controlului exact al proceselor de business, precum si prin imbunatatirea colaborarilor interdepartamentale, softul CRM eficientizeaza relatiile cu clientii si creste volumul de vanzari.
Pe scurt, ERP-ul te va ajuta in cadrul departamentului de contabilitate, salarizare, HR, gestiune stocuri si altele. CRM-ul este orientat catre vanzari, contact center, customer support , achizitie si retentie clienti si altele.
Printre functionalitatile comune ambelor sisteme putem enumera automatizarile destinate echipei de vanzari si includerea unui baze de date cu informatii despre clienti.
ERP, CRM sau ambele: Ce aleg?
Ca sa poti alege in cunostinta de cauza intre cele doua sisteme sau poate chiar pe ambele, este musai mai intai sa-ti cunosti foarte bine afacerea. Din fericire, noi putem sa-ti oferim cateva ponturi.
In cazul in care compania ta este foarte mare si lucreaza cu procese complexe de business, iti recomandam sa achizitionezi ambele solutii, adica sa folosesti un sistem CRM integrat intr-un soft ERP. Pentru companiile de dimensiuni mai mici, lipsite de procese de business foarte complicate, o prioritate este reprezentata de achizitia unui sistem CRM care sa colecteze toate datele si interactiunile cu clientii. Un sistem ERP trebuie achizitionat atunci cand compania creste si un singur manager nu mai poate superviza toate activitatile din cadrul departamentelor.
Iata cateva intrebari pe care ai putea sa ti le pui pentru a-ti da seama unde te situezi cu afacerea si ce obiective ai pentru perioada urmatoare:
- Doresc sa cresc productia, sa diversific gama de produse si sa-mi fac si un magazin online? In acest caz un soft ERP te va ajuta sa tii evidenta vanzarilor, sa stii cate tipuri de produse ai, pe cantitati, pe perioade, furnizori, clienti, dar si care se vand cel mai bine si aduc cel mai mare profit. Vei gestiona mult mai bine toate resursele si materiile prime implicate in procesul de productie.
- Doresc sa cresc gradul de retentie al clientilor pe anul urmator, sa folosesc un CRM sau un ERP? Aici raspunsul este foarte clar, un CRM te va ajuta sa ai o relatie mai buna cu clientela, dar si sa aplici diverse strategii de marketing si customer support pentru a-ti fideliza clientii pe termen mediu si lung. Evident, toate aceste sugestii vor fi bazate pe date si analize pertinente.
- Doresc sa iau decizii mai bune privind vanzarile, sa folosesc un ERP sau un CRM? In acest caz ambele softuri vor fi potrivite pentru afacerea ta, dar pentru activitati diferite ce privesc departamentul de vanzari. Un ERP iti va furniza toate rapoartele despre performantele produselor si te va ajuta sa iei decizii de promovare sau de crestere a productiei. Un CRM va oferi informatii in ceea ce priveste vanzarile reusite si situatia actuala a negocierilor cu clientii si furnizorii, deci angajatii tai vor avea mai multe resurse la dispozitia data viitoare cand intra intr-o negociere. De ce sa nu cresti pe ambele paliere?
Ce este important sa intelegi e faptul ca o afacere trebuie mai intai sa aiba niste procese bine stabilite inainte de a putea sa incepi eficientizarea activitatii. In al doilea rand, pentru a eficientiza costurile, trebuie sa ai si profit. De obicei se recurge la un sistem CRM la inceput deoarece acesta ajuta mai mult in faza de dezvoltare a businessului prin generarea si mentinerea vanzarilor la cote inalte. De-abia cand afacerea creste suficient si se dezvolta, va fi nevoie de un sistem ERP pentru eficientizarea activitatii. Din acest punct poti imbina cele doua sisteme pentru a creste simulta vanzarile si a eficientiza cheltuielile.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter