RO EN
السلة فارغة

ABN System: Venituri de peste 50 milioane lei in primul semestru al acestui an

ABN Systems International, unul dintre liderii pieţei de accesorii telecom si produse Smart Home din Romania, care deţine brandul Tellur, a inregistrat venituri totale de 50,1 milioane de lei (10.22 milioane de euro), in primul semestru (S1) din 2021, in creştere cu 35%, comparativ cu aceeaşi perioada a anului trecut. Principalul motor de crestere a fost reprezentat de vanzarile pe piete internationale, pe trei continente, inclusiv ale brandului Tellur, care au ajuns sa reprezinte peste 52% din totalul cifrei de afaceri in primele sase luni ale acestui an, in crestere puternica fata de finalul anului trecut, cand ponderea vanzarilor la export era cu putin peste o treime.
Profitul net al ABN Systems s-a situat la 2,44 milioane de lei (480.000 de euro), in primul semestru din 2021, fiind de peste 8 ori mai mare decat cel inregistrat in perioada similara a anului precedent. In acelasi timp, marja EBITDA s-a dublat, de la 2,5% (S1 2020) la 6,5% (S1 2021). Aceasta tendinta confirma ascensiunea, la nivelul ultimilor ani, a acestui indicator al eficientei operationale, care a fost de 7,4%, in 2020 si 2019, fata de 6,2% (2018), respectiv 6,4% (2017).
Spre deosebire de alte companii din Romania, a caror orientare catre export nu face parte din strategia de crestere a business-ului sau are doar o contributie limitata la aceasta, in cazul ABN Systems, consolidarea pozitiei pe pietele de peste hotare si accesarea unora noi este o directie de dezvoltare prioritara. Astfel, in primul semestru al acestui an, vanzarile pe pieţe externe au crescut cu 114%, fata de aceeaşi perioada a anului trecut, depaşind 26 de milioane de lei (5 milioane de euro).
Rezultate bune pe segmentul vanzarilor B2B
Rezultate bune au fost inregistrate, in S1 din 2021, pe segmentul vanzarilor de produse B2B (Office si Call Center), unde ABN Systems a avut o creştere de 97%. Pe aceasta linie de business, compania a realizat, la inceputul acestui an, o mişcare strategica, devenind distribuitor autorizat in Romania al renumitei marci Enterprise EPOS – Sennheiser pentru produse destinate mediului B2B, intr-un moment in care cererea pe acest segment a crescut cu 40%, fata de aceeasi perioada a anului trecut. Noua marca se alatura unui portofoliu extins de peste 170 de branduri, precum Poly (fost Plantronics), Logitech, Jabra, Panasonic, Tenda, etc.
Totodata, şi vanzarile de produse IT, prin reselleri si marile magazine online, au ajuns la 12 milioane de lei (2,4 milioane de euro), cu 70% mai mult faţa de aceeaşi perioada a anului trecut.
„Rezultatele din primele sase luni ale acestui an atesta evolutia excelenta a companiei noastre pe toţi cei patru piloni de business principali: (1) vanzari pe piete externe, cu o pondere de peste jumatate din cifra de afaceri; (2) vanzari B2B; (3) distributie prin marile lanturi de magazine; si (4) listarea de produse prin retaileri online specializati. Aceste creşteri inregistrate pe multiple direcţii de business sunt in acord cu strategia noastra de dezvoltare şi reprezinta o confirmare a faptului ca aceasta a fost construita şi implementata cu succes şi in acord cu realitaţile pieţei. Anul acesta, am adaugat branduri şi clienţi noi in portofoliul ABN Systems, am extins gama de produse proprii, sub brandul Tellur, şi am intrat deja pe noi pieţe online din: Polonia, Olanda, Suedia şi Statele Unite. In viitorul apropiat, avem in plan sa ne consolidam poziţia pe piaţa romaneasca, sa creştem in cele peste 25 de state unde suntem prezenţi şi sa accesam noi piete in ţari din Europa de Vest, tarile din fosta URSS, Orientul Apropiat si chiar India,” a declarat George Barbu, CEO al ABN Systems International.
Din 2005 şi pana in prezent, ABN Systems a mentinut un ritm de crestere organica a business-ului de circa 10% pe an şi are in plan listarea la Bursa de Valori Bucuresti (BVB), pana la sfarşitul acestui an, pentru a-şi finanta dezvoltarea accelerata pe pieţele externe si a-si consolida poziţia pe piaţa autohtona, prin accesarea unor noi nise de business. Demersurile pentru oferta premergatoare listarii si pentru procesul de listare vor fi facute impreuna cu TradeVille.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter