RO EN
السلة فارغة

HOLCIM: Strategie ambitioasa pana in anul 2030

Corporatia Holcim, implicata pe piata mondiala a cimentului si altor produse minerale pentru constructii, a reiterat in cadrul celui mai recent raport referitor la sustenabilitate principalii indicatori de performanta din 2013 (economica, de mediu, privind responsabilitatea sociala etc.). In cuvantul sau introductiv, Bernard Fontana, CEO al grupului, a subliniat ca, in contextul provocarilor actuale, Holcim doreste sa devina un promotor de solutii potrivite actualelor probleme si celor viitoare, legate de gradul sporit de urbanizare, de schimbarile climatice, consumul nesustenabil de resurse, tratamentul inechitabil al persoanelor si/sau unor grupuri sociale etc. „Am conturat deja o strategie ambitioasa pentru anul 2030, denumita «Holcim Sustainable Development Ambition 2030», care se focalizeaza pe derularea unor activitati concentrate pe protectia mediului, a resurselor si comunitatilor, cu intentia clara de a spori volumul portofoliului de solutii durabile. De asemenea, in 2013 a fost creat un sistem global de semnalare a implementarii principiilor sustenabilitatii in unitatile proprii, care a devenit functional in 2014. A fost consemnat un progres notabil si in ceea ce priveste drepturile angajatilor (managementul sustenabil al resurselor umane), fiind aplicate sase declaratii de baza a caror indeplinire este urmarita permanent. In plus, a intrat in vigoare noul cod de conduita pentru partenerii-furnizori, bazat pe principiile UN Global Compact, in timp ce sistemul de management al apei este pe deplin functional si urmareste ca, pana in anul 2020, consumul pe tona de produse a acestei resurse limitate sa se diminueze cu 20% fata de pragul de referinta din 2012”, a subliniat managerul Holcim. Practic, conform raportului, in 2013 aproape toti indicatorii de performanta au fost indepliniti cu succes. Din punct de vedere financiar, vanzarile nete s-au situat la 19,7 miliarde franci elvetieni – CHF, din care Holcim a retinut 2,5 miliarde CHF (din care 1,5 miliarde CHF pentru depreciere si amortizare), cheltuind direct 36 milioane CHF pentru comunitati, 3,5 miliarde CHF pentru beneficiile si salariile celor 70.857 de angajati, 0,5 miliarde CHF pentru taxe catre guvernele din mai mult de 70 de tari in care activeaza, 0,6 miliarde CHF pentru plata beneficiilor creditorilor si aceeasi suma pentru actionari, capitalizarea pe piata a holdingului ajungand la 24,4 miliarde CHF. Mai mult, aproape 79% din produsele de ciment sunt sustenabile, intrucat contin elemente minerale. La capitolul despre protectia mediului se observa ca societatea a continuat sa aplice principiile UN Global Compact ce reglementeaza emisia de gaze cu efect de sera, ajungand la un nivel net de 572 kg de bioxid de carbon pentru o tona de materiale cementoase. De asemenea, s-au obtinut rezultate deosebite si la eficienta consumului de energie termica (3.466 MJ/ tona de clincher), cu o cota de 13,7% a resurselor alternative. In fine, responsabilitatea sociala este reflectata prin faptul ca 84% din companiile afiliate grupului aplica o strategie specifica de tip CSR. Aproape 11% din managerii de top sunt persoane de sex feminin, cota acestora fiind de 9% pentru pozitiile de conducere Senior Management si de 13% in planul Middle Management. Numarul de accidente de munca nu a depasit parametrii programati initial si, conform documentelor elaborate de specialistii grupului, programele de pregatire profesionala s-au intensificat, la toate nivelurile, de la o medie de 28 de ore pe angajat in 2012 la 32 de ore pe angajat anul trecut. Informatii suplimentare, la www.holcim.com
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter