RO EN
السلة فارغة

ARISTON: Tinta de 100 milioane tone de emisii de CO2e evitate, pana in 2030

Grupul Ariston, unul dintre liderii mondiali in domeniul confortului termic sustenabil, isi prezinta viziunea si obiectivele ESG pentru 2030 in cadrul Road to 100, un plan strategic ce atesta angajamentul grupului fata de sustenabilitate.
Industria confortului termic se afla in centrul tranzitiei energetice: cladirile reprezinta aproape o treime din consumul final de energie la nivel mondial, iar in Europa, in special, in sectorul rezidential, 62,8% din consumul de energie provine din incalzirea spatiilor si 15,1% din incalzirea apei .
In cadrul acestui scenariu, Grupul Ariston, care activeaza in industria cu venituri de peste 3 miliarde de euro , isi planifica viitorul incercand sa integreze pe deplin sustenabilitatea in strategia sa corporativa si defineste o serie de activitati si initiative menite sa atinga obiective concrete si ambitioase in materie de sustenabilitate.
„Consideram ca avem o responsabilitate clara de a aborda direct marile provocari ale vremurilor noastre. Cea de-a 100-a aniversare a Grupului Ariston se aliniaza termenilor Agendei 2030 pentru dezvoltare durabila si vedem acest reper ca o oportunitate de a reafirma rolul pe care dorim sa ni-l asumam pentru a contribui activ la sustenabilitatea viitoarelor ecosisteme economice, sociale si de mediu. Ne propunem sa cream valoare pe termen lung pentru partile interesate, angajandu-ne in acelasi timp, in fiecare zi, sa ne corelam cresterea sustenabila cu viitorul planetei” – a declarat Paolo Merloni, Presedinte Executiv al Grupului Ariston.
 
Cele 5 domenii de implicare
Road to 100 este rezultatul unui proces structurat care a implicat principalele parti interesate interne si externe ale grupului in identificarea a cinci domenii diferite de implicare:
1. Solutii;
2. Operatiuni;
3. Oameni si comunitati;
4. Clienti;
5. Guvernanta.
Aceste cinci domenii traduc in angajamente ESG cele cinci valori corporative ale grupului: Crede in durabilitate; Inspira prin excelenta; Oamenii pe primul loc; Porneste de la clienti; Actioneaza cu integritate.
Pentru a-si reduce amprenta de carbon, Grupul Ariston isi stabileste obiective specifice: atingerea obiectivului final de 100 de milioane de tone de emisii de CO2e evitate pana in 2030 datorita solutiilor sale regenerabile si de inalta eficienta vandute, reducerea cu 42% a emisiilor de categoria 1 si categoria 2 si reducerea cu peste 50% a emisiilor de categoria 3 per milion de euro de valoare adaugata .
Avand in vedere ca 98,25% din amprenta sa de CO2e este asociata cu emisiile generate de utilizarea de catre gospodarii si intreprinderi a produselor comercializate, Grupul Ariston continua sa investeasca in inovatie tehnologica pentru a-si extinde gama de Solutii inteligente regenerabile si de inalta eficienta si pentru a pune la dispozitia clientilor sai pompe de caldura de ultima generatie cu agenti frigorifici naturali, produse hibride si pe baza de hidrogen, precum si tehnologii de ultima generatie, cum ar fi Demand Response si Home Energy Management.
Intre timp, Grupul Ariston se straduieste sa atenueze impactul Operatiunilor sale prin cresterea productivitatii resurselor, prin implementarea progresiva a unei abordari circulare, precum si prin implicarea responsabila a lantului sau de aprovizionare.
Angajamentul Grupului Ariston fata de sustenabilitate cuprinde, de asemenea, sfera sociala. Grupul are o grija deosebita de Oamenii sai si de Comunitatile in care isi desfasoara activitatea si se angajeaza sa asigure un mediu de lucru durabil pentru toti angajatii sai din intreaga lume si sa creasca gradul de constientizare la nivel global cu privire la importanta confortului termic pentru un trai durabil.
In acelasi timp, capacitatea de a anticipa nevoile Clientilor sai ramane in centrul eforturilor Grupului Ariston: garantarea unei proximitati maxime, oferind in acelasi timp profesionistilor si consumatorilor produse fiabile de calitate sunt principalii piloni consacrati ai politicii de servicii a Grupului Ariston.
In cele din urma, Guvernanta este considerata un facilitator fundamental al longevitatii afacerii, iar Grupul Ariston se concentreaza pe adoptarea celor mai inalte standarde si celor mai bune practici, pentru a continua sa faca progrese in ceea ce priveste diversitatea, echitatea salariala, managementul riscurilor, strategia fiscala si conduita profesionala.
 
Durabilitatea ca o punte catre viitor
Sustenabilitatea, in sensul sau mai larg, este inscrisa in ADN-ul Grupului Ariston si inradacinata in cultura fondatorului Aristide Merloni, care avea convingerea ca succesul economic al oricarei initiative industriale nu are nicio valoare daca nu este insotit de un angajament fata de progresul social.
In 1979, Grupul Ariston a fost prima companie din Italia care a elaborat un raport social, publicat de institutul Battelle Centre de Recherche de Geneve: un document care prezinta performantele sociale si de sustenabilitate ale companiei fata de angajati, consumatori, comunitati locale si alti parteneri.
De mai bine de 15 ani, viziunea Grupului Ariston este „Confort durabil pentru toata lumea”, iar in 2018 grupul a inceput sa isi consolideze si sa isi publice rezultatele nefinanciare in mod voluntar.
Incepand din 2021, in calitate de companie cotata la bursa, Grupul Ariston si-a intensificat tot mai mult angajamentul fata de sustenabilitate.
Cu Road to 100, manifestul sau strategic, Grupul Ariston isi reinnoieste astazi ambitiile si isi desavarseste obiectivele pentru a crea punti spre viitorul sau.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter