RO EN
السلة فارغة

SCHNEIDER ELECTRIC: Companiile nu sunt pregatite pentru economia energiei

Un studiu publicat de Schneider Electric, liderul in transformarea digitala a energiei si a managementului emisiilor de carbon, cat si in automatizare, arata ca cele mai multe organizatii se simt pregatite pentru un viitor descentralizat, fara emisii de carbon si digitalizat. Cu toate acestea, o mare parte dintre ele nu iau masurile necesare pentru a integra si a implementa programele de energie si sustenabilitate.
Acest fals sentiment de siguranta poate fi atribuit faptului ca majoritatea companiilor au inca abordari conventionale in privinta managementului energiei si a protectiei mediului. Punctele slabe din inovatie sunt accentuate si mai mult de insuficienta coordonare dintre departamentele de achizitii, productie si sustenabilitate, precum si de o ineficienta colectare si distribuire de date.
81% dintre companii au facut imbunatatiri in domeniul energiei sau au in plan sa faca, dar cel mult 30% au in vedere noi oportunitati, cum ar fi microretelele si adaptarea la cerere.
In cadrul unui studiu efectuat in randul a aproape 240 de mari corporatii din toata lumea (cu venituri echivalente cu, sau de peste 100 milioane de dolari) 85% dintre respondenti au spus ca la ei in companie se iau masuri in urmatorii trei ani pentru a mentine planurile de reducere a emisiilor de carbon la nivelul liderilor din industrie. Proiectele initiate sau in dezvoltare, sunt axate mai ales pe gestionarea responsabila a energiei, a apei si a deseurilor. In afara surselor regenerabile, doar o mica parte dintre organizatiile participante la studiu implementeaza strategii mai avansate si tehnologii pentru administrarea energiei si a emisiilor.
Printre principalele concluzii ale studiului se numara:
- 81% dintre respondenti au facut imbunatatiri in domeniul eficientei energetice sau au in plan astfel de masuri in urmatorii doi ani: 75% iau masuri pentru a reduce consumul de apa si deseurile.
- 51% dintre ei au incheiat sau urmaresc sa deruleze proiecte in domeniul energiilor regenerabile.
- Doar 30% dintre respondenti au implementat sau au planuri concrete de a folosi stocarea energiei, microretelele sau o imbinare de energie termica si electrica - ori un mix al acestor tehnologii.
- Doar 23% dintre participantii la studiu au strategii de management al cererii sau urmaresc sa aiba in viitorul apropiat.
„Ne aflam in centrul unei schimbari majore a modului in care este consumata si produsa energia”, a spus Jean-Pascal Tricoire, Presedinte si CEO Schneider Electric. „Accentul aproape universal pus pe conservare este un aspect pozitiv, dar sa fii un consumator constient este doar parte din cele necesare pentru a supravietui si a te dezvolta. Companiile trebuie sa se pregateasca pentru a fi participanti activi in domeniul energiei, punand laolalta toate piesele necesare pentru a produce energie si a interactiona cu reteaua, utilitatile, colegii si cu alti nou intrati in domeniu. Cei care nu actioneaza acum vor ramane in urma.”
O piedica importanta impotriva progresului ar putea fi insuficienta aliniere interna. 61% dintre respondenti au spus ca deciziile privind energia si sustenabilitatea din organizatiile lor nu sunt coordonate in mod fericit in cadrul echipelor si departamentelor relevante, ceea ce este cu atat mai adevarat pentru bunurile de consum si companiile industriale. In plus, acelasi numar de respondenti au spus ca absenta cooperarii este o problema.
Gestionarea datelor a fost mentionata printre obstacolele care stau in calea managementului integrat al energiei si al emisiilor de carbon, 45% dintre participantii la studiu spunand ca datele din organizatie sunt foarte descentralizate, administrate la nivel local sau regional. Dintre cei care au identificat „instrumente/ elemente de masurare insuficiente pentru schimbul de informatii si evaluarea proiectelor” drept un obstacol pentru colaborarea dintre departamente, 65% administreaza datele la nivel local, regional sau national - nu la nivel global.
Liderul in servicii cloud distribuite iomart este un exemplu de companie care are o abordare integrata in privinta datelor. Astfel, reuseste sa coordoneze managementul eficientei energetice si de mediu prin intermediul retelei de centre de date pe care o detine si care activeaza in Marea Britanie.
„Este esential sa ai informatii pe baza carora sa actionezi”, a spus Neil Johnston, directorul tehnic de operatiuni al grupului iomart. „Dar ce se intampla atunci cand detii informatiile este la fel de important. Echipele noastre de achizitii, energie si sustenabilitate compara datele si dezvolta strategii comune pentru managementul consumului si al emisiilor si pentru a reduce costurile. Colaborarea aceasta a adus economii semnificative companiei si ne-a ajutat sa obtinem acreditarea ISO 50001 si sa respectam cerintele Angajamentului privind Reducerea Emisiilor de Carbon.”
Studiul arata progresul in mai multe domenii
Peste 50% dintre companiile reprezentate in studiu au initiat proiecte in domeniul energiei regenerabile sau au in plan acest lucru, sanatatea (64%) si bunurile de consum (58%) fiind in top. Persoanele cu functii de conducere au un nivel mare de implicare in aceste programe si in altele centrate pe sustenabilitate. 74% dintre respondenti au spus ca personalul cu putere de decizie verifica sau aproba initiativele in domeniul energiilor regenerabile si de sustenabilitate, ceea ce reprezinta un indiciu ca acestea sunt vazute ca o prioritate strategica.
Si, chiar daca rentabilitatea investitiei este principalul element de evaluare pentru initiativele din domeniul energiei si al sustenabilitatii, companiile incep sa priveasca investitiile dintr-o perspectiva mai cuprinzatoare, pe termen lung. De exemplu, peste jumatate dintre respondenti au spus ca impactul de mediu este luat in considerare in procesul de evaluare. Riscul organizational (39%) este un alt element important.
Studiul a fost derulat de GreenBiz Research pentru a identifica modul in care companiile dezvolta strategii in domeniul energiei si al mediului, colecteaza si transmit datele si isi coordoneaza departamentele - o practica ce este cunoscuta ca Active Energy Management. Participantii au mentionat angajatii responsabili cu managementul energiei si al sustenabilitatii, de la functiile de decizie si membri in board, pana la contributiile individuale. Companiile chestionate reprezinta 11 segmente de piata principale, printre care bunuri de consum, energie/utilitati, finante, industrie, sanatate si tehnologie. Rezultatele oricaror mostre sunt supuse unor variatii.
Despre Schneider Electric
Schneider Electric este promotorul transformarii digitale a managementului energiei si al automatizarii in locuinte, cladiri, centre de date, infrastructura si in diferite industrii. Cu o prezenta globala in peste 100 de tari, Schneider este liderul incontestabil in managementul energiei - voltaj mediu, ridicat si energie sigura, precum si in sisteme de automatizare. Furnizam solutii integrate de eficientizare, imbinand energia, automatizarea si software-ul. In cadrul sistemului nostru global, colaboram cu cea mai mare comunitate de parteneri, integratori si dezvoltatori, pe platforma noastra deschisa, pentru a livra eficienta operationala si control in timp real.
Consideram ca angajatii si partenerii exceptionali fac din Schneider o companie exceptionala si ca angajamentul nostru pentru inovatie, diversitate si sustenabilitate asigura prezenta vietii oriunde si oricand, pentru oricine - sau, asa cum spunem noi, Life is On.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter