RO EN
السلة فارغة

FREYROM: Avans al lucrarilor de edificare Pasaj Magheru si Pod Dacia din Oradea

Una dintre cele mai complexe lucrari care se desfasoara in acest moment in Oradea este lucrarea „Solutie inovativa pentru a crea unda verde pentru tramvai Pod Dacia - B-dul Magheru", lucrare care include realizarea Pasajului Magheru, dar si reorganizarea Podului Dacia la trei benzi de circulatie si reabilitarea acestuia.
Scopul acestui proiect este acela de a fluidiza circulatia in zona, prin crearea celei de-a treia benzi, prin care se va facilita accesul spre Aleea Strandului, precum si dinspre Parcul Traian spre pod. O data cu realizarea pasajului subteran, se va rezolva conflictul de trafic de pe bulevardul Magheru si se va crea unda verde pentru tramvai.
Ordinul de incepere a lucrarilor a fost dat in 17 septembrie 2019, termenul estimat pentru finalizarea lor fiind septembrie 2020. Valoarea contractului initial este de 14.511.433, 94 lei (fara TVA).
Lucrarile sunt realizate de asocierea de firme formata din: SC Freyrom SA (lider de asociere), SC Procons Group SRL (asociat), SC Integrated Road Solutions SRL (asociat), SC Electro Excel Green Consulting SRL (asociat) si SC Abed Nego Com SRL (tert sustinator). In ceea ce priveste stadiul fizic al lucrarilor, Podul Dacia este realizat in proportie de 60%, iar pasajul B-dul Magheru in proportie de 40%.
Lucrarile la Pasajul B-dul Magheru, realizate in proportie de 40%
Pasajul B-dul Magheru se realizeaza pe sub B-dul Magheru, pe directia strazilor Aleea Strandului si Parcul Traian. Rampa din Parcul Traian incepe la limita dintre cladirile Politiei Judetene si a Seminarului Greco-Catolic, cu 15 m inainte de intersectia cu str. Libertatii. Rampa de pe Aleea Strandului incepe cu 20 m inaintea accesului in parcarea Hotelului Forum Continental.
Pasajul subteran va avea doua rampe de acces: cu lungimea de 102,27 m spre Parcul Traian si 88,35 m spre Aleea Strandului. Aceste rampe asigura tranzitia de la suprafata la cota -4,33 m sub pasaj. Lungimea pasajului care trece pe sub B-dul Magheru este de 34,04 m. Impreuna cu rampele, lungimea totala a pasajului este de 224,65 m.
Pana in prezent, la Pasajul Magheru s-au realizat urmatoarele lucrari: devieri de retele in proportie de 85%, realizarea zidului de sprijin in lungime de 59 m dinspre Hotel Continental, piloti forati integral pe zona Aleea Strandului si partial pe zona viitorului Pasaj Magheru, radierele pe tronsoanele din zona zidurilor de sprijin a rampei Aleea Strandului.
Acum se executa elevatia zidurilor de sprijin la rampa Aleea Strandului si sapaturile pe tronsoanele din zona zidurilor de sprijin a rampei spre Parcul Traian.
Stadiul lucrarilor de largire si reabilitare a Podului Dacia este de 60%
La Podul Dacia se executa largirea de la 2 la 3 benzi de circulatie pe sens, dar si lucrari de reabilitare, acestea din urma constand in: consolidarea grinzilor principale, repararea zonelor cu betoane degradate, regruparea in zona trotuarelor a instalatiilor existente pe pod, prevederea de dispozitive antiseismice, refacerea integrala a caii pe pod si amenajarea liniilor de tramvai, reamenajarea racordurilor cu terasamentele, lucrari de completare cu anrocamente la pragul din aval.
Pana in prezent au fost realizate urmatoarele lucrari: consolidare integrala cu lamele de carbon dedesuptul podului; consolidare partiala cu lamele de carbon deasupra podului; refacerea stratului suport consola trotuare, Banda 1 aval si amonte Pod Dacia; hidroizolatie trotuare si Banda 1 Pod Dacia; refacere grinzi parapet; dale de racordare trotuare pe capetele podului.
La ora actuala, lucrarile la Podul Dacia sunt realizate intr-un procent de 60%. Acum se lucreaza la montarea tevilor de termoficare in canalul tehnologic din trotuar si la finalizarea canalului tehnic pentru termoficare.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter