RO EN
السلة فارغة

aBC: Platforma de educatie antreprenoriala pentru arhitecti si designeri

Cu o experienta de peste 10 ani ca antreprenor in industrii creative, arh. Armina Popeanu lanseaza un produs educational pentru arhitecti, designeri si alti profesionisti din industrii creative care doresc sa-si transforme activitatea intr-o afacere de succes. Antreprenoarea isi propune ca informatiile puse la dispozitie prin ecosistemul aBC - a Business of Creativity - sa ajunga, pana la finalul anului, la peste 10.000 de profesionisti din industriile creative, care sa obtina astfel instrumentele necesare demararii si mentinerii unui proiect antreprenorial profitabil. 
Lansata cu ajutorul unui grant european in valoare de 60.000 de euro, aBC - a Business of Creativity este o platforma de educatie antreprenoriala, care inglobeaza intalniri lunare intre oamenii creativi si mentori, workshopuri dedicate, sesiuni de mentorat 1:1, alaturi de un podcast unde sunt invitati experti sau antreprenori de succes. Platforma are ca obiectiv oferirea de resurse educationale profesionistilor din domenii creative - arhitectura, design de interior, dar nu numai - care isi propun sa inceapa un business sau si-au lansat recent un business in domeniu. 
"Educatia formala actuala ofera celor din industria creativa resurse limitate in ceea ce priveste startul unui business, iar aceasta este cea mai mare bariera a antreprenorilor din acest domeniu. Lipseste educatia antreprenoriala, iar din intalnirile noastre lunare, la care au participat pana acum peste 1.000 de persoane, am ajuns la concluzia ca 80% incep un business fara un plan. Astfel, termeni precum scalare, profit, diversificare de portofoliu raman necunoscuti pentru multi dintre ei, iar businessul are toate sansele sa ramana mic, desi piata de profil este in expansiune, sau antreprenorul chiar sa renunte complet la ideea de a lucra pe cont propriu", explica arh. Armina Popeanu, fondatoarea platformei a Business of Creativity.
 
Creativii: 50% designeri, 30% arhitecti, 20% alti antreprenori
In acest context, dupa mai bine de un an de intalniri lunare cu mentori, antreprenori, oameni de afaceri pe de o parte si profesionisti din industriile creative pe de cealalta, aBC lanseaza un nou pilon al ecosistemului de educatie antreprenoriala, o serie de workshopuri dedicate arhitecturii de business. 
"Practic, noul tip de intalnire este unul derivat din cele lunare, unde participa, in medie 120 de persoane, 30% arhitecti, 50% designeri si 20% antreprenori din alte domenii creative. Business Model Makeover este o intalnire de dimensiuni reduse, unde vom lucra activ si personalizat la conturarea unui plan de business, cu toate elementele necesare acestuia, inclusiv posibilitati de scalare si/sau finantare. Ne adresam celor care au o afacere in domeniul creativ cu o vechime de 1-2 ani si carora le oferim instrumentele necesare pentru a transforma cu adevarat o pasiune intr-o afacere profitabila", a precizat Armina Popeanu. 
 
 
Cum sa ajungi la cifra de afaceri de un milion de euro
Acest nou produs al aBC se alatura intalnirilor lunare si podcastului lansat in luna iunie, aBC Podcast, unde sunt invitati experti, oameni de afaceri din domenii creative, mentori de business si experti ce impartasesc din experienta lor celor care vor sa urmeze calea antreprenoriatului. Pana in prezent, printre cei care si-au impartasit experienta de business se numara Dragos Motica, arhitect premiat international pentru designul de produs, Radu Calin si Sebastian Mandroiu, care au o cifra de afaceri de un milion de euro cu studioul de arhitectura Pick Two Studio.
Urmatoarele episoade vor avea ca invitati designeri care s-au extins pe piata externa, cum sunt Flavia Scanteianu si Andreea Batros - Dare2Rug, Radu Ionescu, CEO Cumulus, firma de arhitectura cu o cifra de afaceri de aproape 2 milioane de euro in 2022, sau Oana Velcu Laitinen, autor al cartii How to Develop Your Creative Identity at Work: Integrating Personal Creativity Within Your Professional Role. 
 
Extindere la nivel national, reach catre 10.000 de antreprenori
Pentru anul in curs, aBC isi propune sa ajunga la peste 10.000 de antreprenori din industriile creative. Astfel, incepand cu aceasta toamna, expertii aBC impreuna cu arh. Armina Popeanu vor extinde intalnirile fizice la nivel national, incepand cu Iasi, Cluj-Napoca, Brasov, Sibiu si Timisoara. 
"Desi suntem o piata inca in formare in arhitectura, design si alte industrii creative, vestea buna este ca exista din ce in ce mai multe programe care sprijina activitatea antreprenoriala in general, iar industriile creative sunt privilegiate in intreaga Europa - de la finantari guvernamentale sau europene, la cele bancare sau private. Tot ce trebuie sa facem noi este sa invatam sa facem business cu adevarat, dar si sa ne ridicam la exigentele acestui statut", a conchis arh. Armina Popeanu. 
***
Arh. Armina Popeanu si-a inceput cariera antreprenoriala in urma cu 10 ani, cand si-a vandut motocicleta pentru a cumpara primele genti cu care a fondat Lyria - Povestea ta pictata, un brand de slow fashion unicat pe piata din Romania. In 2020 a revenit la profesia de arhitect si a fondat studioul de design de interior AArchitects. 
aBC - a Business of Creativity este al treilea sau proiect antreprenorial, iar la dezvoltarea sa contribuie si doctoratul in Business de Arhitectura, pe care il urmeaza la Universitatea de Arhitectura Ion Mincu din Bucuresti, unde creeaza un model de business pentru profesionistii din domeniile creative. 
De peste 4 ani face mentorat in cadrul Startarium, iar experienta sa profesionala este impartasita si la catedra, in cadrul Universitatii de Arhitectura Ion Mincu, dar si in invatamantul primar si gimnazial, fiind voluntar in cadrul proiectului De-A Arhitectura. 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter