RO EN
السلة فارغة

ARL Cluj: Portofoliu de proiecte de 150 milioane euro si planuri de extindere

Antrepriza de Reparatii si Lucrari (ARL) Cluj, subsidiara a grupului austriac Strabag cu activitate preponderenta pe piata de infrastructura din nord-vestul tarii, a incheiat anul 2022 cu o cifra de afaceri de peste 80 de milioane de euro. In 2023, conducerea companiei are in plan sa atinga cel putin acelasi nivel al cifrei de afaceri, intr-un context de piata marcat de incertitudine. In cele aproape trei decenii de existenta, businessul ARL Cluj s-a aflat pe o traiectorie crescatoare, dezvoltandu-se de la o entitate fara personalitate juridica subordonata DRDP Cluj, la un lider al pietei de infrastructura din regiunea nord-vestica a Romaniei, cu un portofoliu de proiecte ce depaseste 150 de milioane de euro. Societatea are inregistrate puncte de lucru in sapte judete: Cluj, Alba, Bihor, Bistrita-Nasaud, Salaj, Satu-Mare si Maramures, dotate cu instalatii performante si personal calificat. In 2007, concernul de constructii Strabag a castigat licitatia pentru privatizarea societatii ARL Cluj, pretul oferit pe pachetul de actiuni fiind de 5,2 milioane de euro. Strabag AG este una dintre cele mai mari grupuri de constructii din Europa, avand experienta internationala in domeniu, afaceri anuale de aproape 18 miliarde euro si peste 73.000 de angajati, in toata lumea. In ultimii zece ani, compania si-a concentrat investitiile pe pietele emergente si a achizitionat pachete de actiuni la diverse companii de profil din aceste tari.
In 2022, ARL Cluj a implinit 15 ani de la preluarea de catre grupul Strabag si 25 de ani de existenta.
Interviu cu Dan Lucian Mihancea, directorul general al ARL Cluj si manager cu o experienta profesionala de 34 de ani in domeniul constructiilor.
 
- Cum a evoluat activitatea de constructii in 2022 si cum credeti ca se va dezvolta aceasta in 2023 si in perspectiva, avand in vedere noul context geopolitic si scumpirile din ultima perioada, dar si perspectivele de finantare fara precedent, ale Romaniei?
- In 2022, sectorul de constructii, in special cel de infrastructura rutiera, a fost intr-o dinamica rezonabila, evolutia acestuia fiind afectata de razboiul din Ucraina, fapt ce a generat o crestere exponentiala a preturilor la principalele materii prime si materiale de constructii. In perioada urmatoare, evolutia acestui sector de activitate va depinde, in principal, de strategia factorilor decidenti in acest domeniu, precum si de calitatea deciziilor ce vor fi luate pentru dinamizarea sectorului de constructii.
 
 
- Care sunt principalele proiecte la care lucrati in aceasta perioada?
- Principalele proiecte pe care le-am contractat in 2022 si la care inca lucram, in aceasta perioada, vizeaza modernizarea zonei Calea Motilor - Calea Manastur, in Cluj-Napoca, cu termen de finalizare stabilit la sfarsitul anului 2023, reabilitarea Bd. Republicii (lotul 1), in Alba-Iulia, modernizarea si reabilitarea DJ 108A (judetul Salaj), reabilitarea DJ 108R + DJ 108P + DJ 196 (judetul Satu-Mare), reabilitarea Drumului Bistritei DJ 161G + DJ 172A (lotul 1), precum si extinderea retelei de distributie a apei in UAT Craciunesti (judetul Mures).
In 2022, compania noastra a castigat lucrari de reabilitare pentru 30 de drumuri judetene din Cluj, cu o lungime totala de aproape 484 km si o valoare cumulata de 145,3 milioane de lei (aproape 30 de milioane de euro). La inceputul anului 2023, am contractat, alaturi Strabag Romania, lucrarile de modernizare a aeroportului din Targu Mures, contract in valoare de peste 26 milioane de euro.
In acest moment, valoarea totala a portofoliului de contracte si comenzi ale companiei depaseste 150 de milioane de euro, aceste proiecte asigurand activitatea companiei pe un orizont de timp de aproximativ doi ani.
 
- Care sunt directiile de actiune viitoare, in vederea dezvoltarii companiei?
- Activitatea companiei noastre s-a inscris pe o traiectorie ascendenta pe parcursul celor aproape 30 de ani de activitate. Dezvoltarea continua si sustenabila se bazeaza, in primul rand, pe personalul foarte calificat si cu vasta experienta, determinat si implicat in toate realizarile companiei, pe utilajele, echipamentele si tehnologiile de ultima generatie folosite si, nu in ultimul rand, pe optimizarea continua a proceselor tehnologice prin utilizarea aplicatiilor digitale.
In perioada urmatoare, planurile noastre includ extinderea intr-un domeniu relativ nou pe care l-am accesat, respectiv cel al infrastructurii de alimentare si aductiuni de apa si retele de canalizare, domeniu pe care dorim sa-l aprofundam in continuare.
 
 
- Cum rezolvati problema fortei de munca si ce masuri considerati necesare pentru rezolvarea acestei probleme, pe termen lung?
- Una din principalele dificultati intampinate in aceasta perioada este, intr-adevar, gasirea si atragerea de personal calificat, dornic sa lucreze intr-un mediu atractiv si motivant. Pentru solutionarea acestui aspect, in ultimii ani am colaborat cu Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca, angajand, inca de pe bancile facultatii, tineri doritori sa se afirme in cadrul companiei noastre. Nevoile de personal muncitor le-am rezolvat prin instruirea acestuia, intern sau folosind cursuri acreditate de calificare a lucratorilor. Pana in acest moment, nu am luat in calcul angajarea de personal strain. 
 
- Cum au evoluat preturile de executie de lucrari in ultimele 12 luni si estimati ca vor fluctua acestea in perioada urmatoare?
- Cresterea exponentiala a preturilor materiilor prime a dus la o marire a bugetelor de executie a lucrarilor, in functie de tipul si complexitatea acestora. In continuare, evolutia preturilor va depinde de trendul pietei materialelor de constructie.
 
- Cum evolueaza activitatea de productie de materiale, din cadrul companiei?
- Cererea se mentine in crestere, fiind aliniata evolutiei sectorului de constructii. Compania beneficiaza de un important aport tehnologic din partea actionarului principal, concretizat in utilaje si echipamente moderne pe care le folosim pe santiere. De asemenea, dispunem de doua statii Ammann Uniglobe 160 Q la Oradea si Mogoseni (Bistrita-Nasaud) si de doua statii Benninghoven TBA 2000-UC, la Sannicoara (Cluj) si Tautii-Magheraus (Maramures), avand o productivitate de 160 t/ora. Mixtura produsa este folosita pentru executarea lucrarilor proprii sau este livrata catre terti, in functie de solicitari. Intregul proces tehnologic de productie este computerizat, asigurand monitorizarea si controlul tuturor parametrilor de functionare a instalatiilor (temperaturi, presiuni, dozare etc). Statiile indeplinesc standardele europene de calitate a produselor obtinute, iar impactul asupra mediului inconjurator se incadreaza in limitele impuse de Comunitatea Europeana. Protectia mediului inconjurator se realizeaza, in primul rand, prin utilizarea energiei electrice pentru incalzirea bitumului si prin posibilitatea inlocuirii combustibilului lichid cu gaz metan, pentru incalzirea agregatelor. Capacitatile ridicate de stocare a mixturilor asfaltice asigura continuitatea in livrarea produselor si ofera posibilitatea de livrare concomitenta a mai multor tipuri de mixturi asfaltice.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter