RO EN
السلة فارغة

ACVATOT mizeaza pe o cifra de afaceri de peste 200 milioane de lei in anul 2020

Acvatot, societate de constructii detinuta de grupul Veolia, lider pe piata internationala de utilitati, a reusit performanta de a-si mentine cifra de afaceri pe un trend ascendent in 2020, in pofida provocarilor cauzate de pandemia generata de noul coronavirus. La jumatatea acestui an, rulajul companiei a fost de peste 88 milioane de lei, iar estimarea realizata de conducerea Acvatot pentru intregul exercitiu financiar in curs vizeaza depasirea pragului de 200 de milioane de lei.
In contextul actual de recesiune economica, pentru 2020, principalul obiectiv al companiei este consolidarea pozitiei pe piata, dar si accesarea unor noi beneficiari, cresterea nivelului de calitate si competitivitate si digitalizarea serviciilor suport. Printre obiectivele companiei se mai regasesc continuarea investitiilor in resursa umana, cu atragerea de personal de specialitate, dar si in adoptarea si implementarea de tehnologii noi. Acvatot a incheiat 2019 cu o cifra de afaceri de 169 milioane de lei, aproape dublu comparativ cu 2018.
Interviu cu Calin Bichir, administratorul Acvatot, manager cu o experienta de peste 25 de ani pe piata constructiilor din Romania.
 
- Ce impact are criza Covid-19 asupra companiei si a pietei de constructii din Romania?
- Criza sanitara generata de Covid-19 a avut un impact puternic si pe plan economic, multe companii luptand pentru supravietuire. Analistii estimeaza ca anul 2021 va continua sa fie profund marcat de o recesiune economica. Astfel, si piata constructiilor va fi afectata. Companiile vor fi nevoite sa aloce resurse financiare dar si resursa umana in mod constant pentru a face fata noului context economic.
Acvatot s-a aliniat masurilor grupului Veolia, reusind sa ne organizam in asa fel incat am respectat absolut toate dispozitiile autoritatilor fara a intampina probleme si fara a face niciun compromis. Pentru protectia salariatilor, am extins programele uzuale de dezinfectie a spatiilor, echipamentelor si mijloacelor auto. Am continuat dotarea zonelor de lucru cu materiale si echipamente igienico-sanitare de inalta calitate. De asemenea, am luat masuri de reducere a contactului interuman, am asigurat transportul angajatilor prin mijloace proprii si am implementat sistemul de telemunca acolo unde s-a putut aplica. O alta masura importanta a vizat separarea epidemiologica a echipelor, astfel incat persoanele din ture diferite sa nu ia contact. 
In toata aceasta perioada, in cadrul Acvatot s-a muncit la capacitate maxima. Am facut tot ceea ce putea fi facut pentru siguranta si protectia angajatilor, iar acestia au dat dovada de profesionalism si au muncit cu aceeasi dedicare pentru a duce la bun sfarsit lucrari esentiale pentru Bucuresti si zonele limitrofe. 
Sanatatea financiara a companiei ne-a permis sa nu apelam la instrumente precum somajul tehnic sau reducerile de personal. In acest mod nu am ingreunat bugetul de stat, ci dimpotriva, in aceste luni am achitat taxele ca in orice alt an.
 
- Mentionati cele mai mari proiecte la care lucrati, in prezent.
- In acest moment, avem in derulare atat proiecte finantate din fonduri europene (miza va fi pusa in special pe acest tip de lucrari), cat si din fonduri bugetare. De asemenea, avem in vedere diversificarea bazei de clienti privati si, totodata, acordam o atentie deosebita colaborarii intragrup. In plus, incercam sa diversificam si sa consolidam aria de competente a companiei noastre prin achizitionarea de noi echipamente. Tot in acest an am inaugurat un laborator de incercari de gradul II.
La capitolul proiecte finantate din fonduri europene, se afla in desfasurare executia lucrarilor pentru proiectul "Reabilitare conducte aductiune Constanta" - pentru RAJA Constanta, incepute la finalul anului 2019. Este un proiect finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM), cu o valoare de 33,5 milioane de lei si pe care il executam in asociere cu un partener traditional. In plus, in urma cu doua luni, au inceput lucrarile la un proiect de extindere a retelelor de alimentare cu apa si canalizare in localitatile Breasta si Bucovat. Este vorba de un proiect in valoare de 30,12 milioane de lei, finantat, de asemenea, prin POIM, pentru Compania de apa Oltenia (judetul Dolj). O alta lucrare importanta aflata in executie este reprezentat de "Amenajare acces in Autostrada A2", in dreptul comunei Barasti, aceasta fiind finantata din fonduri bugetare.
 
- Ce oportunitati vedeti, dincolo de aceasta criza, pentru Romania si pentru sectorul de constructii?
- Daca vorbim la modul general, este de la sine inteles ca avem nevoie de o strategie de criza pe toate palierele, care sa adopte progresiv problemele recurente si sa creeze premise pentru viitor. Ca acest lucru sa se intample, este esential sa fie stopate si atenuate efectele imediate ale pandemiei, intrucat fara siguranta si sanatate nu putem vorbi despre performante economice. 
Cat despre piata constructiilor, putem sa ne referim in mod special la constructiile edilitare (apa, canal, gaze naturale si termoficare) si de infrastructura rutiera, care cu siguranta isi vor continua parcursul. Inca sunt foarte multe proiecte finantate din fonduri europene care urmeaza sa fie executate in cadrul Programului Operational de Infrastructura Mare. La nivel de companie, vom fi la fel de activi pe aceasta piata care contribuie la dezvoltarea durabila a comunitatilor si la confortul populatiei.
 
- Ce obiective aveti pe piata, in acest context, pe termen scurt si mediu?
- Avand in vedere contextul de recesiune economica in care ne aflam, pentru 2020, principalul obiectiv este consolidarea pozitiei companiei pe piata. Printre obiectivele noastre se mai numara accesarea unor noi beneficiari, ridicarea in continuare a nivelului de calitate si competitivitate si, nu in ultimul rand, digitalizarea serviciilor suport. De asemenea, vom continua sa atragem in cadrul companiei personal de specialitate si sa investim in tehnologii de ultima ora.
 
- Care sunt principalele dificultati pe care le intampinati in activitatea cotidiana si care ar fi solutiile pentru rezolvarea acestora?
- Companiile din piata constructiilor, dar si intreg mediul de afaceri din Romania, se confrunta cu dificultati provocate de birocratia stufoasa. O alta criza acuta care ne afecteaza este cea a lipsei de personal calificat si lipsa de fonduri. In situatia actuala, ar fi extrem de utila predictibilitatea legislativa, transparenta decizionala, necesitatea aparitiei investitiilor in infrastructura si o politica de resurse umane orientata catre evolutie si nevoile de maine. Astfel, concret, solutiile ar putea consta intr-un proces de digitalizare la nivelul autoritatilor, atragerea de fonduri europene si ridicarea nivelului de calificare a personalului.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter