RO EN
السلة فارغة

TEHNIC ASIST intra in insolventa, se reorganizeaza si continua contractele existente

Antreprenorul specializat in lucrari de infrastructura (si nu numai) Tehnic Asist – Botosani, prin intermediul administratorului Daniela Vlas, a solicitat magistratilor completului CF10 al Tribunalului Botosani intrarea in insolventa la cererea debitorului, conform art. 66 din Legea nr. 85/2014, drept pentru care, la data de 20 noiembrie a.c., printr-o hotarare intermediara, instanta a admis „cererea formulata de debitoarea - societatea Tehnic Asist SRL, avand ca obiect deschiderea procedurii generale a insolventei”. Potrivit hotararii, „in temeiul art. 71, raportat la art. 38, alin. 1 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, se deschide procedura generala de insolventa impotriva debitoarei Tehnic Asist SRL. In temeiul art. 73 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, instanta desemneaza ca administrator judiciar provizoriu pe practicianul in insolventa Management Reorganizare Lichidare Iasi SPRL, care va indeplini atributiile prevazute de art. 58 din lege”.
Interesant este faptul ca sedinta publica a fost programata rapid, la 20 noiembrie 2018, dupa ce in aceeasi zi si la aceeasi ora estimata (15:15) judecatorul sindic a pronuntat o incheiere de sedinta prin care „admite cererea formulata de debitorul - societatea Tehnic Asist SRL si dispune preschimbarea termenului de judecata stabilit pentru data de 29.11.2018, la data de 20.11.2018”. Decizia a fost data fara cale de atac, dar hotararea intermediara, desi executorie, este cu drept de opozitie pentru creditorii debitorului in termen de 10 zile de la notificarea acestora de catre lichidator si cu apel in 7 zile de la comunicare, cale de atac care se depune la Tribunalul Botosani.
Managerii si-au propus redresarea societatii
La data de 22 noiembrie a.c., ca urmare a unor solicitari de informatii din partea beneficiarilor (constituiti mai ales de autoritati publice locale), oficialii Tehnic Asist a dat publicitatii un comunicat, prin care sustin urmatoarele: „Societatea Tehnic Asist SRL a simtit nevoia unui plan de reorganizare pentru a putea continua lucrarile din contractele existente si pentru a gasi solutii in vederea demararii noilor proiecte la care ne-am angajat. Aceasta necesitate a aparut atat urmare a unor factori interni, cat si a unora externi generati de situatia mediului de afaceri existent. Intentia noastra de a accesa procedura de reorganizare judiciara s-a materializat printr-o cerere de deschidere a insolventei, adresata Tribunalului Botosani. Cererea societatii noastre a fost admisa in data de 20.11.2018, fiind numit in calitate de administrator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iasi S.P.R.L. si stabilindu-se termenul-limita pentru inregistrarea creantelor la data de 07.01.2019. Din dorinta de a mentine ceea ce am cladit cu seriozitate si profesionalism in decurs de mai bine de 20 de ani, pentru a finaliza cu succes proiectele in curs si pentru a continua in conditii optime colaborarile incepute, ne-am propus redresarea societatii in baza unui plan de reorganizare, pe parcursul caruia societatea noastra sa continue desfasurarea activitatii in conditii de «business as usual». Dorim sa le multumim partenerilor si colaboratorilor nostri care au manifestat intelegere si ne-au acordat suport in aceasta perioada si ii asiguram ca vom depune eforturi sustinute pentru a ne onora proiectele aflate in curs intrucat ne dorim ca impreuna sa initiem noi proiecte. Va asiguram ca si in viitor, beneficiind de sprijinul colaboratorilor, subantreprenorilor si angajatilor nostri, vom reusi sa mentinem aceleasi standarde de calitate”.
Daca pentru contractul de intretinere si reparatii ale strazilor, incheiat cu Primaria municipiului Botosani, s-au dat asigurari de mentinere a acestuia, deocamdata, nu este clar ce se va intampla cu alte contracte pe care societatea fie le-a castigat recent prin licitatie de la CNAIR (la data de 23 octombrie a.c., pentru proiectarea si executia variantei de ocolire a municipiului Barlad, in asociere cu Tass Infra Logistic), fie le deruleaza, de exemplu, in judetul Satu Mare, unde este considerata principala companie care se ocupa de reabilitarea infrastructurii rutiere.
Astfel, Marian Murariu, viceprimarul municipiului Botosani, a subliniat ca „firma Tehnic Asist, cea care a castigat acum aproximativ trei ani si jumatate contractul de intretinere-reparatii strazi cu Primaria municipiului Botosani, a intrat in insolventa. M-am interesat atat la directorul economic, cat si la oficiul juridic si am inteles ca in perioada de insolventa firma va fi preluata de un administrator judiciar, iar contractele se mentin. Totusi, ar trebui subliniat ca acest contract al Tehnic Asist cu Primaria municipiului Botosani va expira in august 2019, insa, ca si pana acum, un volum insemnat de lucrari in municipiu a fost subcontractat firmei Conrec. Speram sa nu avem intarzieri si alte probleme, in teren. Speram sa avem muncitori disponibili pentru lucrarile pe care le avem in plan. Anul acesta, cu mici intarzieri, lucrarile au mers destul de bine”.
Intrucat, prin hotararea intermediara, instanta din Botosani „stabileste in sarcina debitoarei obligatia de a pune la dispozitia administratorului judiciar toate documentele si informatiile cerute cu privire la activitatea si averea debitoarei, precum si lista cuprinzand platile efectuate in ultimele sase luni anterioare deschiderii procedurii si transferurilor patrimoniale efectuate in cei doi ani anteriori deschiderii procedurii”, in timp ce, deocamdata, nu se cunoaste daca aceasta hotarare intermediara va fi atacata cu apel de creditori, situatia contractelor derulate in judetele Satu Mare si Vaslui (ultimul, cu oficialii CNAIR) nu este deocamdata clarificata. In acelasi timp, prin formularea cererii de insolventa si aprobarea acesteia, firma aflata in dificultate financiara ar putea sa fie favorizata in relatia cu creditorii, cunoscandu-se de altfel ca autoritatile publice locale, judetene sau nationale, care constituie principalii beneficiari ai lucrarilor executate de Tehnic Asist, platesc cu intarziere lucrarile executate, iar in unele cazuri refuza sa le achite, acuzand o serie de neconcordante de ordin tehnic.
Compania este cunoscuta pe piata si pentru un contract, incheiat inca din anul 2011 cu oficialitatile judetului Cluj (in asociere cu liderul Kiat Group Construct si Damar Consult), cu o durata de patru ani, care a presupus asfaltarea unor drumuri din judet. Intrucat termenul a fost cu mult depasit, acel contract a fost reziliat de Consiliul Judetean Cluj, autoritatile judetene motivand ca nu au fost respectate aspecte esentiale privind licitatia, graficul de lucrari si prevederile de protectie a mediului. Ulterior, in 2016, presedintele Consiliului Judetean Cluj, Alin Tise, a anuntat deblocarea contractelor cu societatea Kiat Group Construct pentru reabilitarea drumurilor judetene din judetul Cluj, iar in 2018 s-au achitat doua milioane de euro pentru modernizarea celor trei tronsoane de drumuri judetene, cuprinse in contract, dupa ce firma Kiat a invocat costuri suplimentare mai mari cu 10%, fata de situatia anterioara.
Controlata de oamenii de afaceri Daniela si Mirel Vlas, societatea Tehnic-Asist, cu sediul social in Catamaresti-Deal (judetul Botosani) are in prezent peste 160 de angajati, iar in 2017 a consemnat o cifra de afaceri de peste 113,8 milioane de lei, respectiv un profit de peste trei milioane de lei. Specializata ca tip de activitate, conform CAEN declarat, in lucrari de constructii a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale, Tehnic Asist detine, potrivit bilantului simplificat publicat pe portalul Ministerului Finantelor Publice, active imobilizate in valoare de 62.014.654 (nivel valoric valabil la data de 31 decembrie 2017), dar are active circulante substantiale, de 104.623.822 lei, in timp ce datoriile s-au plasat la 120.009.906 lei, iar creantele, la 22.796.563, cu toate ca in casa si conturile bancare se aflau 19.985.852 de lei.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter