RO EN
السلة فارغة

EURO CONSTRUCT TRADING '98: Insolventa, administrata de Dinu, Urse si Asociatii

Completul C12 al sectiei a VII-a Civile din cadrul Tribunalului Bucuresti a stabilit initial data de 27 februarie 2018 ca prim termen in dosarul de insolventa nr. 48698/3/2017, in care antreprenorul de constructii Euro Construct Trading '98 figureaza ca debitor, in contradictoriu cu creditorii Fratii Vlaic Prod, Smart Construct si UTI Grup SA. La data depunerii dosarului sus-mentionat, respectiv 27 decembrie 2017, unul din debitori (Fratii Vlaic Prod SRL) a mai inregistrat un dosar (nr. 48686/3/2017), insa la sectia a VI-a Civila a aceleiasi instante, avand ca obiect pretentii, impotriva paratului Euro Construct Trading `98, dar pentru care, momentan, nu a fost fixat primul termen de judecata.
In consecinta, dupa cum se arata pe portalul instantelor de judecata, magistratii completului C12 ar fi decis sa formuleze o solutie privind eventuala insolventa a Euro Construct Trading '98 (societate aflata pe o pozitie de top in clasamentul national al antreprenorilor de constructii) la data de 27 februarie a.c.
Insa, in mod surprinzator, pe rolul instantei din Capitala, la 7 februarie 2018, a fost inscris un alt dosar, in care Euro Construct Trading '98 figureaza ca debitor, iar SC PROCEMA - Institut de Cercetare, Proiectare si Productie Experimentala in Domeniul Constructiilor si al Materialelor de Constructii SA are calitatea de creditor. Astfel, in dosarul nr. 4040/3/2018, ce vizeaza deschiderea insolventei la cererea debitorului (conform art. 66 din Legea nr.85/2014) - dosar ce a fost repartizat manual completului 12CC (conform dispozitiilor art. 142, alin. 3 din ROIIJ), la termenul din 13 februarie 2018, instanta a admis cererea debitorului si a luat act de cererea de renuntare a creditorului SC PROCEMA - Institut de Cercetare, Proiectare si Productie Experimentala in Domeniul Constructiilor si al Materialelor de Constructii SA la judecata cererii privind deschiderea procedurii insolventei fata de debitoare. Prin incheierea de sedinta cu titlu executoriu, data in camera de consiliu si pronuntata in sedinta publica, judecatorul sindic a mai decis ca dosarul anterior (nr. 48698/3/2017) sa fie conexat actualei cauze, cererile formulate de creditorii Fratii Vlaic Prod, Smart Construct si UTI Grup SA fiind calificate ca fiind declaratii de creanta. Prin decizia instantei, administrator judiciar provizoriu a fost stabilit Dinu, Urse si Asociatii SPRL.
Termenul limita de depunere, de catre creditori, a opozitiilor la incheierea de deschidere a procedurii este de 15 zile de la notificare, iar termenul de solutionare a opozitiilor nu va depasi 10 zile de la data expirarii termenului de depunere a acestora. Urmatorul termen in proces a fost stabilit la 5 iunie 2018, ora 9.00.
Reactia Euro Construct Trading '98 nu a intarziat sa apara
Pentru a clarifica anumite aspecte legate de intrarea sa in insolventa, managerii societatii controlate de oamenii de afaceri Dan Besciu si Sorin Vulpescu au dat publicitatii un comunicat, in seara zilei de 14 februarie a.c., in care precizeaza urmatoarele:
„Societatea comerciala Euro Construct Trading '98 SRL a primit aprobarea din partea instantei la cererea sa de reorganizare judiciara, depusa la Tribunalul Bucuresti, Sectia a VII-a Civila, in temeiul Legii nr. 85/2014 privind procedura insolventei. Scopul pentru care societatea a solicitat acest lucru este de a proteja locurile de munca ale salariatilor societatii, precum si de a putea derula in bune conditii activitatea sa pe santierele aflate in lucru la data introducerii cererii, pana la finalizarea tuturor lucrarilor, conform angajamentelor asumate. Motivul pentru care societatea s-a vazut nevoita sa apeleze la aceasta prevedere legala in vigoare il reprezinta criza de lichiditate pe care societatea o traverseaza din semestrul II/2017 si care a fost generata de neincasarea la timp a sumelor datorate catre societate din partea beneficiarilor lucrarilor pe care societatea le-a executat pana in prezent”, subliniaza conducerea companiei aflate in insolventa.
In comunicat se mai arata ca beneficiarii Euro Construct Trading '98 sunt in cea mai mare parte companii care administreaza infrastructura de transporturi a Romaniei, iar intarzierile la plata pentru sumele certe, lichide si exigibile cuvenite de drept societatii depasesc - in unele cazuri - trei ani de la data finalizarii lucrarilor. Potrivit oficialilor firmei, lipsa receptiei finale a lucrarilor respective a dus la imposibilitatea deblocarii garantiilor reale (sume de bani in cash) depuse de societate in conturi speciale de garantie, deschise la banci comerciale si blocate la dispozitia beneficiarilor lucrarilor, conform legii. In acest sens, un exemplu il constituie, dupa cum sustin managerii Euro Construct Trading '98, lucrarile pentru reabilitarea linei de cale ferata Frontiera-Curtici-Simeria, parte componenta a Coridorului IV Pan European (Tronson 1: Frontiera - Curtici - Arad - km 614), proiect cu finantare europeana. Astfel, acestea au fost finalizate de catre asocierea al carei lider este societatea inca din anul 2014, cand lucrarea a fost predata integral beneficiarului, insa, pana in prezent, procesul-verbal de receptie la finalizarea lucrarilor nu a fost semnat de catre compania beneficiara, fapt care a generat blocarea in toata aceasta perioada a sumei de peste 60 milioane de lei in conturile de garantii deschise potrivit prevederilor legale.
„Societatea isi exprima pe aceasta cale regretul sau profund pentru faptul ca nu mai poate credita in continuare companiile beneficiare in asteptarea deblocarii sumelor extrem de mari consemnate drept garantii in conturile deschise si aflate la dispozitia beneficiarilor si spera ca toate companiile beneficiare sa isi indeplineasca cat mai curand obligatiile legale ce le revin privind receptia la finalizarea lucrarilor, care inregistreaza intarzieri chiar si de peste trei ani fata de termenul legal", se mai arata in comunicat.
Totodata, compania da asigurari colaboratorilor sai ca face toate eforturile, alaturi de administratorul judiciar pe care l-a ales, respectiv Dinu Urse si Asociatii SPRL, pentru redresarea cat mai urgenta a situatiei sale financiare si subliniaza ca este vorba strict despre o criza de lichiditate si nicidecum despre o posibila stare de insolvabilitate.
„De fapt, Euro Construct Trading '98 are o situatie financiara stabila si pozitiva, inregistrand profit din activitatea sa in mod permanent, pe toata perioada de 19 ani ce a trecut de la infiintarea sa, in data de 26 iunie 1998 si pana in prezent. Sumele pe care compania le are de incasat in prezent depasesc cu mult toate datoriile sale, astfel incat exista certitudinea depasirii cu bine a acestei crize de lichiditate temporare, creata prin intarzierile nejustificate in efectuarea platilor cuvenite de drept Euro Construct Trading '98. Pentru evitarea oricarui dubiu, societatea precizeaza faptul ca gradul sau de solvabilitate este unul extrem de bun, insa acesta este afectat de intarzierile extrem de mari in plata contravalorii lucrarilor executate pentru companiile beneficiare care administreaza infrastructura de transporturi. Acest fapt a condus la imposibilitatea achitarii la timp a furnizorilor societatii, dar a generat in acelasi timp si un numar de litigii care se afla pe rolul instantelor de judecata si care nu pot fi imputate societatii, managementului acesteia sau strategiei de dezvoltare aplicata pe intreaga perioada de existenta a societatii”, dupa cum se subliniaza in comunicat.
Cele mai recente date financiare, certificate pe portalul Ministerului Finantelor Publice, atesta ca in 2016 Euro Construct Trading '98 a lucrat in conditii de profitabilitate (peste 15,9 milioane de lei) in medie cu 901 angajati si a raportat o cifra neta de afaceri de peste 256,67 milioane de lei. Totusi, la 31 decembrie 2016, datoriile totale depaseau 343,9 milioane de lei, iar in casa si conturile bancare figura suma de 36,6 milioane de lei, in timp ce creantele se situau la 241,4 milioane de lei. Ulterior, diversi analisti financiari sustineau ca datoriile totale ale firmei catre furnizori ar fi ajuns la cel putin 371 milioane de lei, iar creantele s-ar fi plasat tot la circa 241 milioane de lei.
***
Actualmente, Euro Construct Trading '98 este implicata in proiectul de constructie a autostrazii Sebes-Turda, (loturile 3 si 4), iar aceste tronsoane de autostrada ar trebui sa fie gata in primul trimestru din acest an. In 2017, compania s-a implicat, de asemenea, in constructia unor tronsoane (de nord si de sud) ale soselei de centura a municipiului Bucuresti, in asociere cu concernul elen Aktor. Printre contractele semnate recent de Euro Construct Trading '98, se mai afla lucrarile de modernizare a liniei de tramvai din Cluj-Napoca, alaturi de Swietelsky Baugesellschaft, Astalrom si Transferoviar Grup. Informatii suplimentare, la www.just.ro

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter