RO EN
السلة فارغة

DSV Road: Romania devine punct-cheie pe harta transportului international

DSV Road, a treia cea mai mare companie de transport de marfuri din Romania si Europa, estimeaza ca piata de transport de marfuri din Romania continua sa creasca si in 2023, insa nu la nivelul anului trecut, Romania devine un pol important pe harta transportului international, iar serviciile de transport care ajuta companiile sa-si reduca cheltuielile vor fi cele mai cautate pe parcursul anului, acestea fiind principalele previziuni pe piata de transport in 2023 potrivit unei analizei a companiei.
“Evolutia pietei din Romania este in stransa legatura cu situatia de la nivel macro, cu ce se intampla pe celelalte piete, contextul regional. Urmarim mereu factorii externi, iar daca privim anul 2023 ne asteptam mai ales la o consolidare a avansului important obtinut anul trecut, unul dupa perioada de pandemie. Cu toate ca efectele inflatiei s-au facut resimtite, vedem potential de crestere pe serviciile de transport, in special cele de tip grupaj si intermodal, iar reasezarea unor rute de transport, in urma razboiului, va genera noi cresteri”, a declarat Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.
 
Principalele previziuni pe piata de transport in 2023, potrivit companiei DSV Road
1. Piata de transport continua sa creasca
Conform previziunilor DSV Road, piata de transport din Romania va continua sa creasca in acest an, insa nu va depasi nivelul din 2022. Mai exact, in 2023, ritmul de crestere al acestei industrii va incetini pe fondul unui consum mai redus, pe fondul inflatiei crescute.
De altfel, industria de transport din Romania este una dintre cele mai stabile ramuri ale economiei, cu cresteri continue, chiar si in perioade de crize.
In acest context, DSV Road estimeaza o crestere de 10% a business-ului local, ceea ce va duce la o consolidare a avansului accelerat din 2022, cand a inregistrat o cifra de afaceri de 70 de milioane de euro, mai mare cu 40% decat in anul anterior.
 
2. Romania devine tot mai importanta pe harta transportului international
Romania devine o destinatie tot mai interesanta pe harta internationala a transportului de marfuri, care este de asteptat sa creasca si in 2023, cu toate ca evolutia va fi sub cea de anul trecut, cand a avut loc o revenire in forta a activitatii in urma pandemiei.
Din punctul de vedere al transportului de marfuri, Romania a castigat importanta la nivel international din mai multe motive, printre care razboiul din Ucraina, care a mutat o parte de trafic in tara noastra, proiectele de infrastructura pentru dezvoltarea de autostrazi si cai ferate si proiectele realizate cu bani europeni, care au ajutat la dezvoltarea business-urilor din Romania.
 
3. Transportul de tip grupaj va ramane cel mai folosit mod de transport
Transportul de tip grupaj, care permite incarcarea unui singur camion cu marfurile mai multor companii continua sa fie cel mai solicitat mod de transport la nivel de piata, in special pentru import, dar din ce in ce mai mult si pentru export, datorita beneficiilor sale. Printre acestea se afla posibilitatea de a transporta orice greutate, intre 10 kg si 2.500 kg, fara obligatia de a incarca un camion complet, optimizarea costurilor cu pana la 80% pentru companii si rapiditatea de transport catre destinatari diferiti.
Cresterea tansportului de tip grupaj este sustinuta tot mai mult de dezvoltarea e-commerce si a serviciilor online si de minimizarea stocurilor.
In cadrul DSV Road, serviciul de transport grupaj este cel mai solicitat serviciu, reprezentand 60% din business-ul companiei. In 2022, cererea pentru grupaj a crescut cu 40% in cadrul companiei de transport.
 
4. Transportul intermodal se afla in crestere accelerata
Transportul intermodal, care reprezinta combinarea a doua moduri de transport (de exemplu, feroviar si rutier), devine tot mai important pe piata de transport din Romania datorita costurilor mai reduse si efectelor pozitive asupra mediului, o preocupare tot mai importanta pentru companii.
In cadrul DSV Road, transportul intermodal se afla pe locul doi in topul celor mai solicitate servicii, estimand o crestere a cererii acestui tip de transport de cel putin 20% in 2023.
 
5. Solutiile Green Transport prind viteza in Romania
Alinierea la standardele UE si la directivele europene a dus la o crestere a interesului companiilor pentru reducerea cantitatii de CO2 si astfel pentru implementarea solutiilor Green Transport (transport verde).
Desi inca la inceput in Romania, partea de sustenabilitate castiga tot mai mult teren, mai ales in contextul in care strategia de ESG a devenit o parte esentiala in strategia de business a companiilor.
Astfel, DSV Road a dezvoltat solutia CO2 Reporting Tool, un sistem de monitorizare a impactului amprentei de carbon asupra mediului, ca urmare a folosirii combustibilului in transportul rutier de marfuri, care are ca efect reducerea in timp real a cantitatii de emisii de carbon per fiecare lot de marfa transportata si, implicit, per camion.
De asemenea, recent, grupul DSV, din care face parte DSV Road, a lansat cel mai ambitios program de sustenabilitate, pentru reducerea amprentei de carbon, prin care vor fi alocate fonduri de aproximativ 1 miliard DKK (peste 134 milioane de euro) pentru proiecte verzi, initiative durabile si proiecte de inovare in urmatorii cinci ani.
Prin acest program special, DSV Road din Romania intra in cursa initiativelor pentru protejarea mediului inconjurator, accelerand cresterea diviziei Green Transport cu noi proiecte de reducere a cantitatii emisiilor de carbon.
“Acordam o importanta crescuta serviciilor de tip green, iar prin utilizarea tehnologiei noastre de monitorizare a cantitatii de emisii de carbon eliminate in aer, companiile pot vedea impactul asupra mediului. Este totodata in aceeasi linie cu misiunea DSV Road de a reduce cu pana la 40% cantitatea de emisii de CO2 pana in 2030”, explica Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.
 
6. Activitatea de export, tot mai intensa
O alta tendinta importanta o reprezinta cresterea activitatii pe zona de exporturi, odata cu avansul inregistrat atat pe categorii traditionale de export, cat si pe unele noi. Diversificarea economiei locale a crescut tot mai mult, iar Romania a urcat in topurile internationale care analizeaza nivelul de complexitate al economiilor lumii, fiind a 19-a cea mai complexa si sofisticata tara din 133 de tari din lume, dupa un avans de 20 de locuri in doar cativa ani, conform unei analize realizate de Universitatea Harvard.
 
7. Digitalizarea, tot mai vizibila in transport
Nu in ultimul rand, piata de logistica si transporturi din Romania va fi intr-o continua transformare, in contextual in care digitalizarea redefineste modul in care sunt gandite operatiunile si serviciile din acest sector. Solutii precum cele de urmarire a transportului de marfuri, direct de catre clienti, cum este aplicatia ETA de la DSV Road, vor fi utile mai ales in conditiile in care contextul actual va mentine problema legata de cresterea numarului de ore de asteptare la granita.
DSV Road se asteapta ca tendintele acestui an, din industrie, sa duca la o dinamica pozitiva si sa consolideze pozitia pietei romanesti, una dintre cele mai importante piete din regiune.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter