RO EN
السلة فارغة

IPSOS: Jumatate dintre romani cred ca presa a exagerat amploarea crizei Covid-19

La sfarsitul lunii martie, Ipsos Romania s-a alaturat initiativei de cercetare globala Ipsos, demarata la jumatatea lunii februarie in principalele tari atinse atunci de flagelul coronavirus.
Studiul acopera subiecte mai putin abordate de alte cercetari similare, mai ales in ce priveste consecintele pe termen mediu si lung ale acestei crize.
Astfel, doar 43% dintre romani sunt ingrijorati pentru ei insisi, comparativ cu ingrijorarea pe care o resimt fata de amploarea mondiala a crizei (86%) sau de gradul in care aceasta afecteaza Romania (78%).
Cinci romani din zece (47%) sunt de parere ca presa a exagerat amploarea epidemiei de coronavirus, si tot atatia (46%) nu sunt de acord cu aceasta afirmatie. Aceasta opozitie de pareri poate fi un indicator cu privire la numarul relativ mare de oameni prezenti pe strazile din Romania comparativ cu alte orase europene, ca si solutiile de lupta cu panica implementate de altii (spalarea strazilor cu clor etc.)
Pe de alta parte, pare sa existe un consens mult mai mare cu privire la consecintele economice ale acestei crizei. 9 din 10 (87%) cred ca un numar mare de oameni va intra in somaj, in timp ce 83% se asteapta la o criza economica mondiala, iar 57% spun ca un mare angajator din zona in care locuiesc va da faliment.
Aproape jumatate din romanii din mediul urban (43%) sunt preocupati cu privire la posibilitatea de a asigura cele necesare pentru ei si familiile lor, in timp ce 36% se tem ca, desi ar dori sa faca stocuri de produse, nu au banii necesari in acest scop.
Sapte din zece romani spera ca lucrurile vor reveni la normal in luna iunie a acestui an, peste media celorlalte tari cele mai afectate in acest moment de pandemie, insa doar 58% cred ca isi vor relua obisnuintele si vor reincepe sa faca toate lucrurile pe care le faceau pana acum, inclusiv sa plece in vacante si calatorii.
Noua situatie le cere insa oamenilor sa se adapteze si sa fie mai deschisi spre schimbari, de vreme ce 33% au incercat o marca sau un produs nou pentru ca marca lor obisnuita nu mai era disponibila, ceea ce poate oferi marcilor o sansa nesperata de a se mula pe noua realitate de consum si alegere.
Studiul mai contine detalii cu privire la asteptarile romanilor fata de diverse institutii, de la OMS si pana la companii comerciale din Romania, inclusiv companii farmaceutice sau banci, modificarea obiceiurilor de consum, adoptarea unor comportamente noi in oglinda cu rezistenta la schimbare, perceptia romanilor fata de solidaritatea care se manifesta in cadrul comunitatii. Nu in ultimul rand, datele disponibile includ o segmentare cu privire la atitudinile romanilor fata de criza, care permite si comparatia cu media globala.
Studiul Ipsos s-a desfasurat in perioada 28-30 martie in randul a 1.000 de respondenti din Romania, cu varste cuprinse intre 18 si 74 de ani. Studiul este reprezentativ la nivel urban.
Interviurile au fost realizate online, pe baza panelului Ipsos. Initiativa face parte dintr-un program global care acopera tari precum China, Franta, Italia, Japonia, Marea Britanie sau Spania.
Grupul international de origine franceza Ipsos ocupa numarul 3 global in domeniul cercetarii de piata, este listat la Bursa din Paris si este prezent in 90 de tari.
In Romania, grupul Ipsos este prezent prin trei entitati: Ipsos Romania, Ipsos Interactive Services si Ipsos Digital, cu peste 1.000 de angajati in total. Pentru mai multe informatii, vizitati https://www.ipsos.com/ro-ro

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter