RO EN
Coșul este gol

ULMA: Venituri afectate de recesiunea de pe piata specifica

Ulma Construccion Polska SA (din Polonia), unul dintre cei mai importanti producatori de sisteme pentru cofrare si esafodaj din lume, a consemnat, in primele noua luni ale anului trecut, venituri de 125,7 milioane de zloti (PLN)*, in scadere cu 33% fata de aceeasi perioada din 2008. Declinul urmeaza tendinta generala a pietei constructiilor, al carui ritm de dezvoltare s-a atenuat. In primele trei trimestre ale anului trecut, sectorul constructiilor din Polonia a inregistrat o dinamica pozitiva, corespunzatoare unei cresteri cu 8,5% fata de acelasi interval din 2008.
Cifrele indica, insa, o incetinire a ritmului pietei, dupa ce in 2008 s-a consemnat uin salt de 15,5%. Recesiunea este resimtita la nivelul constructiei de locuinte, pe acest segment fiind anuntata o scadere de 12,8%, in timp ce numarul lucrarilor noi s-a redus, in intervalul analizat, cu 23%. Principalul motor al pietei constructiilor in 2009 a fost sectorul de inginerie, cresterea in acest caz fiind de 26,2%. Aceasta situatie a generat diminuarea preturilor specifice si - implicit - cresterea concurentei la nivelul subcontractorilor de lucrari si servicii. Declinul vanzarilor a fost cauzat, in special, de contractia celorlalte piete de desfacere ale grupului. Astfel, in primele trei trimestre din 2009 domeniul de profil din Ucraina a scazut cu peste 47%, in timp ce in Romania declinul consemnat pana in august 2009 a fost de 29%. In Kazahstan, dupa mai multe luni de criza accentuata, sectorul specific s-a stabilizat in trimestrul al doilea al anului trecut.
Oferte in valoare de 230 milioane PLN
Avand in vedere faptul ca sistemele de cofrare sunt utilizate in prima parte a procesului de constructie, diminuarea numarului de lucrari noi a determinat un recul drastic al veniturilor grupului. In acelasi timp, in primele noua luni ale anului trecut a crescut volumul lucrarilor de inginerie, context in care Ulma a depus oferte in valoare de 230 milioane PLN pe acest segment, mai mult de jumatate dintre acestea fiind castigate. Majoritatea proiectelor au fost deja incepute, generand cresterea cu pana la 35% a ponderii veniturilor din contractele de inginerie in afacerile grupului (fata de contributia de 18% inregistrata in intervalul similar din 2008). Acutizarea concurentei de pe piata sistemelor de cofrare a determinat scaderea preturilor produselor si serviciilor si, implicit, diminuarea rentabilitatii vanzarilor. Pentru eficientizarea afacerilor, de la inceputul anului 2009 reprezentantii societatii au luat diverse masuri de restructurare care au vizat adaptarea la noile cerinte de pe piata. Cele mai importante dintre acestea vizeaza reorganizarea activitatilor de logistica si schimbarea modului de functionare a filialei Ulma System SA (centrul de revizie al elementelor de cofrare fabricate de Ulma). Previziunile pentru intervalul urmator nu sunt optimiste, avand in vedere caracterul sezonier al industriei de constructii care are un efect decisiv asupra vanzarilor de cofraje. Conditiile meteorologice nefavorabile si intarzierile frecvente in domeniul investitiilor bugetare sunt principalele caracteristici ale perioadei ianuarie - martie. Astfel, veniturile grupului vor fi conditionate de dinamica pietei constructiilor.
***
Holdingul este reprezentat in Romania, din noiembrie 2007, de compania Ulma Cofraje, desfasurand activitati de vanzare si inchiriere a sistemelor de cofrare si esafodaj. Compania a furnizat echipamente specifice pentru proiecte importante din Capitala, precum: cladirile de birouri Olympia Tower (3S+P+12E) si The Gate, centrul comercial Cotroceni Park si Pasajul Basarab. Informatii suplimentare, la www.ulma-c.com
* 1 PLN = 0,29 EUR (conform cursului la zi al BNR)

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter