Wienerberger - Austria, unul dintre cei mai importanti producatori de caramizi pe plan mondial, a raportat in trimestrul al treilea din 2010 o scadere de 7% a veniturilor din Europa Centrala si de Est in comparatie cu nivelul din aceeasi perioada a anului trecut, din cauza continuarii recesiunii pietei constructiilor din Romania, Cehia, Slovacia, Ungaria si Bulgaria. Astfel, vanzarile grupului din aceasta regiune au insumat 174,2 milioane de euro. In intervalul ianuarie - septembrie a.c., afacerile Wienerberger din zona central-estica a continentului au fost afectate de prelungirea sezonului rece si de inundatiile din prima jumatate a anului, precum si de acutizarea recesiunii din majoritatea tarilor din regiune. Veniturile s-au depreciat cu 12% fata de valoarea din 2009, pana la 407,5 milioane de euro. Insa, in pofida scaderilor consemnate in aceasta perioada in Romania si Bulgaria, producatorul austriac a anuntat o crestere a cotei de piata in aceste tari. "Activitatea de pe piata constructiilor din aceasta zona se va mentine si in ultimul trimestru al anului. Sectorul constructiilor se va confrunta si in 2011 cu diverse provocari, cea mai afectata regiune urmand a ramane Europa de Est", a declarat Heimo Scheuch, presedinte al holdingului.
La nivel de grup, Wienerberger a raportat in primele noua luni ale anului o cifra de afaceri de 1,34 miliarde euro, cu 5% sub nivelul din acelasi interval din 2009. Informatii suplimentare, la www.wienerberger.com