Wienerberger - Austria, unul dintre cei mai importanti producatori de caramizi pe plan mondial, a anuntat cresterea livrarilor din Romania in primul semestru al acestui an (fata de aceeasi perioada din 2009), desi nivelul cererii din tara noastra continua sa fie scazut. Activitatea subsidiarei locale a fost afectata, in intervalul analizat, de sezonul rece prelungit, precum si de inundatiile din aprilie - iunie a.c. Astfel, afacerile Wienerberger din Europa Centrala si de Est au fost marcate de o depreciere de 15%, respectiv de la 275,5 milioane de euro in primele sase luni din 2009 la 233,3 milioane de euro in intervalul ianuarie - iunie 2010. In acest context, reprezentantii grupului revizuiesc negativ previziunile initiale. "Activitatea de pe piata constructiilor din aceasta zona se va mentine si in urmatoarele luni la un nivel scazut si nu previzionam o imbunatatire pana la sfarsitul anului. In semestrul al doilea ar putea fi inregistrata o stabilizare a cererii de materiale in Polonia, in timp ce Ungaria va ramane cea mai dificila piata din regiune, din cauza acutizarii problemelor macroeconomice. Pentru Romania si Bulgaria estimam o crestere a cotei de piata", se arata in cel mai recent raport financiar al grupului. Operatiunile din Europa Centrala si de Est au generat 28% din veniturile holdingului, reprezentand 39% din valoarea profitului operational consemnat in primele sase luni din 2010.
Majorare de 2% a veniturilor la nivel de grup, in trimestrul al doilea
Pe plan international, Wienerberger a raportat o usoara crestere a veniturilor inregistrate in perioada aprilie - iunie 2010 (+2%), dupa ce in primele trei luni compania a anuntat o depreciere de 22% a acestora. Astfel, in semestrul I, veniturile grupului au insumat 825,6 milioane de euro, cu 8% mai putin decat in intervalul corespunzator al anului trecut. "Am finalizat cu succes implementarea masurilor de restructurare si reducere a costurilor. In continuare, ne vom concentra pe optimizarea activitatilor de marketing si pe promovarea produselor, pentru a ne pregati pentru revenirea cererii. Rezultatele inregistrate in a doua jumatate a semestrului I au fost pozitive, in pofida contextului economic dificil, insa nu am reusit sa compensam pierderile consemnate la inceput de an", a declarat Heimo Scheuch, presedintele grupului. Din punct de vedere regional, afacerile din nord-vestul Europei au scazut cu 5% (la 359,6 milioane de euro), cele din zona central-vestica s-au diminuat cu 4% (la 175,8 milioane de euro), in timp ce livrarile din America de Nord au insumat 71,5 milioane de euro, cu 6% mai putin decat in aceeasi perioada din 2009. Wienerberger este prezenta in 32 de tari, din Europa, America de Nord si India, detinand 227 de fabrici. In 2009, compania a consemnat o cifra de afaceri de 1,81 miliarde euro. Informatii suplimentare, la www.wienerberger.com