Vasile Chivaran (36 de ani) Functia/firma: director tehnic al Metale International; Studii: Facultatea de Utilaje Tehnologice, Universitatea Tehnica de Constructii - Bucuresti; Experienta profesionala: 6 ani in domeniu; Hobby: tenis de masa, pescuit. | |
Infiintata in anul 2000, compania Metale International, din Focsani, este specializata si in livrarea de profile din PVC marca Veratec, cu o pondere de 25% din cifra de afaceri, furnizand inclusiv accesorii destinate realizarii de tamplarie si geam termoizolant. Domeniul principal de activitate este reprezentat de furnizarea materialelor de constructii. Actualul centru logistic are o suprafata de aproximativ 15.000 mp, numarul total de angajati este de 118, iar reteaua de distributie este formata din peste 300 de parteneri. Livrarile se efectueaza la nivel national, prin intermediul depozitelor din Focsani, Brasov si Constanta. |
- Cum caracterizati evolutia pietei de tamplarie, pe termen scurt/mediu?
- Dezvoltarea sectorului de constructii, cresterea volumului investitiilor, importanta acordata izolarii termice constituie cateva dintre caracteristicile pietei de tamplarie. Analizand situatia livrarilor efectuate anul trecut de Metale International, rezulta faptul ca vanzarile de sisteme de profile din PVC Veratec au inregistrat o crestere de 30% fata de 2006. Potrivit strategiei proprii de dezvoltare, avem in vedere mentinerea trendului ascendent, obiectivul primordial fiind reprezentat de majorarea cu 35% a vanzarilor. Un impact deosebit asupra pietei il va avea obligativitatea aplicarii marcajului CE. Pentru a veni in sprijinul partenerilor, inca din 2006 societatea noastra a implementat sistemele de management integrat al calitatii, mediului si sanatatii/securitatii ocupationale. De asemenea, punem la dispozitia colaboratorilor rapoartele de incercare eliberate de IFT Rosenheim - Germania si ICECON Bucuresti.
- Descrieti produsele incluse in oferta proprie.
- Principalele produse comercializate catre firmele ce activeaza in industria de tamplarie sunt constituite de sistemele Veratec. Totodata, promovam panouri din aluminiu compozit Naturalbond, glafuri din aluminiu si PVC marca Veratec, rulouri exterioare din aluminiu Naturoll, utilaje pentru executia de usi/ferestre din PVC (linii complete). Sistemul de profile Veratec este predominant (cu aproximativ 70% din comenzile efectuate de partenerii din bransa de tamplarie) si cuprinde 6 serii cu design normal sau curbat. Dintre acestea, cel mai solicitat este sistemul Veratec 6030, iar profilele furnizate preponderent (60% din livrari) sunt cele de culoare alba. In 2008, preconizam o evolutie optima a cererii, mai ales pe segmentul profilelor pentacamerale, noile serii disponibile fiind lansate la finele anului trecut. Pentru acest an, procesatorii pot realiza si tamplarie glisanta (prin ridicare), pe baza unei serii inovatoare Veratec, destinata instalarii la ansambluri rezidentiale de lux. In ceea ce priveste accesoriile, Metale International dispune de solutii complete de feronerie, care permit realizarea de ferestre si usi. Dintre serviciile conexe asigurate clientilor, mentionam programele informatice pentru intocmirea ofertelor (WinArhi), consultanta tehnica de specialitate, transportul gratuit al marfurilor la sediul beneficiarului si livrarile in termen foarte scurt, in conditiile in care dispunem permanent de un stoc suficient, care acopera toate comenzile curente.
- Care este volumul livrarilor efectuate de compania dumneavoastra?
- In 2007, livrarile efective au insumat 2.500 de tone de profile si 240 de tone de accesorii, iar pentru 2008 preconizam un volum cantitativ de 3.500 tone de repere si 350 tone de accesorii. Cifra totala de afaceri a atins, anul trecut, nivelul de circa 25,7 milioane de euro, procentul estimat de crestere a vanzarilor aferente anului in curs fiind de aproximativ 35%. Pe piata de tamplarie termoizolanta, in primul semestru a.c. am consemnat venituri de 3,7 milioane de euro. De asemenea, avem in proiect si desfasurarea unui program de investitii care vizeaza achizitionarea de autocamioane de mic tonaj, in valoare de 0,5 milioane de euro, pentru atingerea obiectivului de dinamizare a livrarilor. Evolutia optima a activitatii se bazeaza si pe faptul ca numerosi clienti (producatori de tamplarie din PVC) sunt tot mai interesati sa implementeze noi solutii tehnice, comerciale si de marketing care sa le permita sa-si personalizeze oferta de ferestre.