Mihai Pane (32 de ani) Functia/Firma: director general, Eurolemn W & B; Studii: Facultatea de Contabilitate si Informatica de Gestiune, Academia de Studii Economice - Bucuresti; Experienta profesionala: 10 ani in industria lemnului; Hobby: calatorii, lectura. | |
Infiintata in anul 2004, compania Eurolemn W & B, din Bucuresti, executa si comercializeaza profile de tip lamelar dublu/triplustratificate, din esente de molid, stejar, tei, pin, meranti sau eucalipt, destinate productiei de tamplarie din lemn stratificat cu geam termoizolant. |
- Cum a evoluat, in 2007, piata autohtona de tamplarie din lemn stratificat?
- Anul trecut, segementul de piata pe care activam a consemnat un trend ascendent, fiind semnalata o crestere a numarului de comenzi, precum si o sporire a exigentelor clientilor. De asemenea, in urma bilantului activitatii, realizat la finele lui 2007, am sesizat o diversificare a preferintelor specifice beneficiarului final, care solicita ansambluri de calitate, executate din profile de meranti, pin, larice sau stejar/molid (repere cu lamele continue). Pentru 2008, estimam o majorare de cel putin 50% a cererii de elemente din lemn stratificat. In ceea ce priveste relatiile de afaceri, se remarca o colaborare sustinuta intre specialistii din bransa, respectiv furnizorii de materii prime, producatorii de tamplarie si alte categorii profesionale. Totusi, intampinam si unele probleme din punct de vedere al migratiei fortei de munca, personalul cu grad inalt de calificare preferand sa se angajeze la societati din alte tari ale Uniunii Europene. Strategia de marketing a firmei noastre a prevazut definitivarea unor contracte ferme ce vor fi indeplinite pe termen mediu, partenerii avand la dispozitie inclusiv servicii de asistenta tehnica.
- Precizati nivelul cifrei de afaceri si mentionati principalele investitii realizate in anul 2007.
- Volumul total al vanzarilor din 2007 s-a situat la circa 3 milioane de euro, pentru 2008 estimandu-se o cifra de afaceri de cel putin 4,5 milioane de euro. Cresterea veniturilor se bazeaza pe rezultatele financiare inregistrate in primul semestru al acestui an (2,3 milioane de euro). De asemenea, in 2007, am achizitionat un teren in valoare de aproximativ un milion de euro, astfel incat sa putem definitiva un nou depozit, cu o suprafata de 2.000 mp. Acest obiectiv va deveni operational in toamna anului in curs. Luand in calcul structura livrarilor proprii, se remarca faptul ca am lansat pe piata cateva sortimente inovatoare, precum: semifabricatele si cheresteaua de eucalipt, panourile si placajele pentru usi de interior (din lemn de meranti, larice, pin si molid) etc. Totodata, ne-am implicat si in exportul de cherestea, in China, Taiwan si Emiratele Arabe Unite. Practic, se observa o crestere a interesului pentru achizitia tamplariei din lemn, in detrimentul ansamblurilor din PAL sau MDF. Desi, in Romania, gradul de utilizare a altor materiale (PVC/aluminiu) este destul de ridicat, consideram ca noile tendinte arhitecturale semnalate la nivel mondial, cum ar fi executia de elemente complexe de inchidere din lemn, se vor impune si in tara noastra.
- Prezentati succint obiectivele strategiei de dezvoltare pe termen scurt/mediu.
- Firma Eurolemn a implementat o strategie de afaceri ce vizeaza, in principal, consolidarea vanzarilor, dezvoltarea de parteneriate cu noi clienti si extinderea ariei de distributie (prin acoperirea unor zone geografice nevalorificate, cu potential, atat pe piata interna, cat si pe cea externa). Perioada de garantie pentru produsele noastre este de 10 ani, acestea fiind exportate in tari precum: Germania, Austria, Elvetia, Italia, Cehia si Slovacia. Anul trecut, am introdus pe piata noi sortimente si anume: cherestea si semifabricate din eucalipt, placaje din meranti si usi de interior semifinisate din lemn de meranti. Principalul nostru obiectiv l-a reprezentat majorarea cifrei de afaceri, prin atragerea de noi clienti si acoperirea unor arii geografice nevalorificate. In 2007, am incheiat noi contracte de colaborare cu numeroase companii din Moldova si Transilvania. Aceasta situatie s-a datorat, in special, diversificarii gamei de produse comercializate si a serviciilor. In 2008, dorim sa ne extindem activitatea in aria de vest a tarii, fiind vizati potentiali parteneri din Timisoara, Arad, Oradea si Satu Mare. De asemenea, urmeaza sa intensificam activitatea de export, cu toate ca exista o competitie acerba, determinata, in mare parte, de majorarea stocurilor de lemn de molid in Europa de Vest (ceea ce a condus la diminuarea pretului). In 2007, unii producatori externi de profile din lemn stratificat au accesat piata romaneasca, astfel incat si in acest domeniu se constata un anumit nivel concurential. Intrucat colaboram, in continuare, cu marii fabricanti de tamplarie, putem previziona, pe termen mediu, o crestere importanta a vanzarilor.