Symmetrica, liderul pietei locale de pavele si borduri vibropresate si cel mai mare producator autohton cu sapte fabrici proprii, vizeaza extinderea prin noi investitii in zonele tarii care promit cel mai mare potential de dezvoltare in urmatorii ani. Astfel, compania tinteste extinderea productiei si a livrarilor in special in judetele din Sud-Estul si Vestul tarii.
„Potrivit studiilor de piata realizate intern, zonele de Sud-Est si Vest rapoteaza cresteri importante de la an la an in ceea ce priveste volumele vandute de prefabricate mici. De asemenea, observam ca segmentul imobilar ia tot mai multa amploare in aceste regiuni. Tocmai din acest motiv, ne mentinem strategia de a ne extinde prin noi unitati de productie, astfel incat sa obtinem o acoperire optima la nivel national”, a declarat Sebastian Bobu, Director Executiv al Symmetrica.
Potrivit afirmatiilor sale, compania detine in acest moment opt unitati de productie distribuite astfel: doua in regiunea Nord – Est (Iasi si Suceava), una in Sud – Est (Vrancea), una in zona de Sud (Bucuresti), una in regiunea Centru (Brasov) si cate o unitate de productie in regiunile Nord-Vest si Vest la Bistrita si la Arad.
„In acest moment, avem o acoperire geografica importanta, insa simtim necesitatea unei dezvoltari si mai agile a business-ului in zonele cu potential ridicat”, a mai spus Sebastian Bobu.
Potrivit studiilor interne, zona de Nord-Est a tarii reprezinta cca. 22% din piata totala de profil, alaturi de zona de Sud si Bucuresti, cu cca. 24%. Centrul tarii reprezinta, de asemenea, un procent important din piata de prefabricate mici, cu peste 18% din volumele vandute.
“Chiar daca Sud-Estul tarii reprezinta 10% din piata de profil, estimam pe termen mediu o crestere treptata a cererii cat si o intensificare a proiectelor publice si private”, a subliniat Bobu.
De asemenea, zona de Vest a tarii este din ce in ce mai activa, fiind in plina ascensiune. Spre exemplu, zona de Sud-Vest reprezinta cca. 6%, cea de Vest 10%, in timp ce Nord-Vest ajunge la 10%. Aici, ca si in zona Moldovei, produsele Select, de calitate premium si cu design si forme deosebite, castiga tot mai mult teren in contextul unei piete educate care intelege din ce in ce mai bine avantajele tehnice si vizuale ale acestora.
„Daca ne referim la procesul continuu de educare a pietei de pavele din Romania, acest aspect se observa si in ponderea gamelor superioare pentru care opteaza clientii. Daca in urma cu 5 ani cca. 60% din vanzari era reprezentat de produse clasice, gri, iar colectiile de design, in diverse culori sau chiar in mixuri de nuante, insemnau doar 25% din piata, astazi asistam la o crestere constanta pentru a doua categorie – la peste 35%”, a incheiat reprezentantul companiei.