Adrian Piperea (36 de ani) | |
Compania Kueryo, din Bucuresti, este specializata in comercializarea profilelor din aluminiu executate de societatea Metra – Italia, furnizand si panouri din aluminiu compozit Alucobond, fabricate de firma Alcan Singen GmbH - Germania. Alti parteneri ai societatii sunt reprezentati de: Geze GmbH - Germania, Novoferm Schievano, Mingardi, Dierre SpA, Emmegi - Italia, Alubel Expo etc. |
- Ce rezultate financiare ati inregistrat in anul anterior?
- In 2007, pe segmentul profilelor arhitecturale, ne-am atins obiectivul propus prin strategia de afaceri, consemnand o crestere cu 30% a vanzarilor. Pentru anul in curs preconizam o evolutie optima, in ritmul general de dezvoltare a pietei, respectiv o majorare de 20% a livrarilor. Trebuie mentionat faptul ca distributia profilelor din aluminiu constituie cea mai importanta activitate a companiei, avand o cota de 60% din cifra de afaceri. In ceea ce priveste sistemele Alucobond, comenzile s-au mentinut la acelasi nivel – de circa 10.000 mp/an – cu o anumita sporire a contractelor ce vizeaza achizitia unor sortimente economice (care au o grosime a foii din aluminiu de 0,3 mm).
- Care sunt noile produse promovate pe piata locala?
- Recent, in cadrul seriei de fatade cortina Poliedra 50 Sky, sunt disponibile si subsistemele structurale Sky CV, care permit fixarea mecanica "ascunsa" a pachetului de geam termoizolant. Utilizarea acestor profile impune aplicarea unei sigilari speciale a vitrajului, bagheta-distantier fiind retrasa spre interiorul panoului de sticla. Principalul avantaj al acestor repere este reprezentat de pretul mai scazut in comparatie cu solutia constructiva structurala traditionala. Tot la capitolul noutati poate fi inclus si sistemul Poliedra Fast, de tip modular. In ceea ce priveste reperele destinate executiei de tamplarie termoizolanta, am schimbat in totalitate gama promovata in Romania. Astfel, din 2007 comercializam seriile 50 STH (cu bariera termica de 18 mm), 65 STH (avand elemente de rupere a puntii termice de 27 mm) si 72 STH (poliamida cu o grosime de 34 mm). Toate profilele sunt disponibile in nuante natur, dar se furnizeaza, mai ales, elemente colorate in gama RAL (prin vopsire in camp electrostatic, la firma Allcolors Serv – Bucuresti) sau eloxate (procesul de anodizare este realizat in Italia).
- Prezentati strategia de dezvoltare pe termen scurt/mediu.
- Cea mai importanta modificare va fi reprezentata de inaugurarea subsidiarei Metra Romania, care va beneficia de infrastructura Kueryo. Decizia de a deschide aceasta filiala a fost deja stabilita de conducerea grupului italian, urmand ca ideea sa fie pusa in practica – cel mai probabil – la jumatatea anului in curs. Principalele motive care au dus la aceasta abordare sunt reprezentate de dinamica fara precedent a pietei nationale de constructii. Practic, in contextul actual, promovarea intensa a marcii Metra in Romania, prin intermediul unei sucursale, a devenit o necesitate obiectiva. Cu aceasta ocazie, va fi implementat si un plan de investitii, care implica modernizarea sediului central al companiei si optimizarea activitatii din cadrul unitatii logistice.
- Care vor fi avantajele competitive ce decurg din aceasta actiune?
- Principalul avantaj perceput de partenerii din tara noastra va fi cel al aplicarii sistemului logistic folosit de Metra Italia SpA, ce intruneste criterii de flexibilitate si rapiditate pentru livrarile de profile si accesorii, utilizand centre de stocare din Italia si Romania (cele din tara noastra sunt amplasate in Bucuresti, Timisoara si Sibiu). Totodata, furnizam profile standard si auxiliare (care contribuie cu aproximativ 10% la vanzarile Kueryo). Din acest punct de vedere, Metra constituie un sistem complet, intrucat include serii cu destinatie diversa, printre care profile pentru balustrade, parasolare fixe/mobile, structuri de prindere a casetelor din aluminiu compozit, precum si repere metalice de uz general (rectangulare, rotunde, tip cornier, profile industriale etc.).
- Mentionati principalele proiecte la care se utilizeaza sistemele promovate de Kueryo.
- La nivelul lui 2007, am contribuit la constructia unor obiective de referinta, precum: NordCity Tower (fatada cortina Metra Poliedra cu suprafata de 3.250 mp); imobilul de birouri Forum 3 (perete cortina cu o arie de 1.500 mp); centrul comercial Carrefour Suceava; showroom-uri Audi – Brasov si Volkswagen – Focsani. Pentru anul in curs, am semnat deja contractele de livrare a sistemelor ce vor fi folosite in cadrul Centrului Integrat de Business Global Plaza, din Cluj-Napoca (spatii de birouri, comerciale si hotel), precum si la spatiile de prezentare/comercializare Audi – Pitesti, Honda – Bucuresti si altele. Astfel, urmeaza sa furnizam - in prima parte a anului - profile ce permit executia a peste 10.000 mp de elemente complexe destinate anveloparii acestor imobile.
- Ce dificultati ati intampinat in desfasurarea activitatii?
- Problemele cu care ne confruntam sunt cele uzuale, respectiv intarzierea la plata creantelor si concurenta neloiala din partea unor competitori, insa toate acestea au fost surmontate rapid. Ceea ce ne-a afectat negativ a fost prezenta pe piata a asa-numitelor "oferte la cheie", prin care se induce beneficiarilor ideea furnizarii unor sisteme diverse. In realitate, aceste "pachete integrate de produse si servicii" includ si materiale ce au caracteristici de performanta necorespunzatoare normelor nationale si internationale, care sunt promovate la preturi extrem de scazute. In aceste conditii, pe fondul lipsei de informare a clientului, alegerea se face in exclusivitate pe baza criteriului financiar. O solutie la aceasta problema ar fi cea a dezvoltarii unui sistem de consultanta, prin care sa se asigure asistenta tehnica pentru utilizatori.