Mariana Slic |
|
Infiintata in anul 1995, compania SSAB Impex, din Bacau, comercializeaza faianta, gresie si obiecte sanitare, promovand produse in regim de exclusivitate pentru furnizori precum: Viva Ceramica, Porcelanosa, Saloni Ceramica, Portinari, Peronda, Titan Bagno, Althea Ceramica, Artceram, Supergrif. Zonele geografice in care societatea inregistreaza cele mai multe livrari sunt: Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi, Constanta si Bacau. Produsele distribuite de societatea SSAB Impex sunt destinate realizarii lucrarilor de ambientare si amenajare pentru o diversitate de constructii – ansambluri rezidentiale, centre comerciale, hoteluri, case etc. |
- Care este nivelul cifrei de afaceri realizat in 2008?
- Pe primul semestru din 2008 am inregistrat venituri de aproximativ 5,2 milioane de euro, iar pana la sfarsitul lui 2008 preconizam vanzari de 12 milioane de euro. Pana la finele anului 2009 estimam o crestere a veniturilor cu 20%, majorare la care va contribui semnificativ la extinderea retelei noastre de magazine, prin finalizarea unui showroom in Bucuresti, precum si a inca doua centre in Transilvania. In oferta noastra, produsele cel mai bine vandute sunt placile ceramice (60%), urmate de obiectele sanitare (40%). De asemenea, intentionam sa includem in oferta proprie radiatoare sau sisteme complete de tip spa.
- Cum caracterizati piata autohtona de placi ceramice?
- Evolutia segmentului de placi ceramice este in stransa legatura cu dinamica pietei constructiilor. In conditiile in care s-au dezvoltat foarte multe proiecte de anvergura (cartiere rezidentiale noi, hoteluri, centre comerciale), cererea pentru placi ceramice a inregistrat o crestere importanta. Indiferent de importanta si valoarea spatiilor construite (fie hoteluri sau centre comerciale de lux), criteriul principal de achizitie este pretul. Clientii ar trebui sa se orienteze spre o calitate justificata in pret si nu sa faca compromisuri, dar acest lucru inca nu se intampla. In solicitarile cumparatorilor primeaza aspectul exterior al unei constructii, deficientele de functionalitate si amenajare interioare fiind, in general, ignorate. De exemplu, in unele centre comerciale mari si luxoase au fost utilizate placi de provenienta asiatica, ce corespund unor anumite criterii estetice (sunt lucioase, au dimensiuni mari si o cromatica la moda), dar sunt de o calitate indoielnica, fiind supuse unei degradari accelerate in timp.
- Caracterizati starea concurentiala din zona de activitate.
- In domeniul ceramicii pentru amenajari, o competitie semnificativa este creata de intrarea pe piata a numeroase firme mici ce au ales sa importe direct de la furnizorii externi, atrase de costurile de achizitie (aparent) reduse ale materialelor. Aceste companii realizeaza, insa, pe parcurs, ca indicele de rentabilitate nu este atat de ridicat precum s-a prevazut initial, nici costurile mult scazute - comparativ cu cele practicate pe plan national - si ca, per ansamblu, sunt necesare investitii substantiale, de specializare, pentru a spori gradul de profitabilitate a afacerii. In timp vor rezista doar societatile care pot raspunde solicitarilor prin servicii si produse de un nivel calitativ inalt. Reactia pietei la aparitia de produse noi este pozitiva, existand, in continuare, un potential crescut de absorbtie a acestora.
- Care sunt principalele probleme pe care le intampinati?
- Dificultatea principala consta in faptul ca majoritatea clientilor nu percep ambientarea ca pe un pas esential in amenajarea unui habitat. Beneficiarul ar trebui sa cunoasca de la bun inceput toate etapele necesare in realizarea investitiei, termenele si valorile pentru fiecare faza al proiectului. Este necesara o viziune de ansamblu pentru a identifica/anticipa inca din stadiul initial eventualele probleme. In scopul acesta, se impune o evaluare etapizata, stabilirea unui grafic al lucrarilor, supravegherea si coordonarea fiecarei faze de executie, fapt realizabil prin intermediul serviciile pe care le poate asigura o firma specializata. De exemplu, pentru construirea unei case, trebuie sa se stabileasca termenele si coordonatele pentru realizarea proiectului de arhitectura (structura de rezistenta, instalatii etc.). Insa, de multe ori, in momentul in care obiectivul este finalizat la rosu si demareaza lucrarile de ambientare, beneficiarul se arata nemultumit fie pentru ca living-ul nu este suficient de mare sau bine luminat, fie ca nu se potriveste cu bucataria sau ca baia este prea ingusta. Solutia pentru aceasta problema consta in angajarea profesionistilor in design ambiental, care sa evalueze proiectul in intregime si care sa incadreze lucrarea in cerintele estetice si de buget corespunzatoare.