Conform rezultatelor financiare preliminare anuntate recent, compania Praktiker Bau ünd Heimwerkermärkte Holding AG (Praktiker) - specializata in comertul tip Do-It-Yourself a realizat, in 2009, vanzari nete de 3,7 miliarde euro, in scadere cu 6,2% fata de anul anterior. Veniturile la nivel de grup au fost afectate de o diminuare semnificativa a cererii pe aproape toate pietele de desfacere, cu accente mai pronuntate in regiunea tarilor din Europa de Est, unde recesiunea a fost sustinuta si de deprecierea monedelor nationale in raport cu euro. Astfel, pe pietele externe, Praktiker a consemnat un declin de 15% al cifrei de afaceri, pana la 1,05 miliarde euro, cele mai mari scaderi fiind inregistrate in ultimele trei luni ale anului trecut (-18,9%).
In intervalul octombrie - decembrie 2009 rezultate pozitive au fost consemnate in numai doua state (Turcia si Luxemburg), la polul opus in ceea ce priveste nivelul veniturilor din intervalul analizat situandu-se Bulgaria, Ungaria si Ucraina. Prin contrast, in Germania s-a observat o stabilizare a cererii (mai pronuntata in a doua jumatate a anului trecut), vanzarile nete insumand 2,62 miliarde euro in 2009. Grupul german detine peste 400 de magazine in noua tari din Europa: Germania, Romania, Bulgaria, Polonia, Ungaria, Turcia, Grecia, Luxemburg si Ucraina. Oferta Praktiker cuprinde peste 40.000 de produse pentru casa si gradina (materiale de constructii, decoratiuni interioare / exterioare etc.). In Romania, Praktiker beneficiaza de 26 de centre comerciale in majoritatea oraselor mari din tara, care insumeaza o suprafata de vanzare de peste 170.000 mp, realizand afaceri anuale de circa un miliard de lei. Valoarea investitiilor realizate de concern pe plan autohton totalizeaza aproximativ 260 milioane de euro. Informatii suplimentare, la www.praktiker.com