Alexandru Georgescu (26 de ani) | |
Cu o experienta de peste 16 ani pe piata autohtona, compania Emian Group, din Pitesti, reprezinta unul dintre principalii importatori de materiale si componente pentru realizarea accesoriilor din categoria sistemelor de umbrire, la nivel national. De asemenea, societatea este implicata in productia de rulouri exterioare din aluminiu, respectiv a usilor de garaj. Unul dintre sistemele inovatoare promovate de Emian Group este constituit de elementele armonice din aluminiu, utilizate in domeniul amenajarilor interioare la redimensionarea si compartimentarea spatiilor din incinte. De-a lungul timpului, firma a reusit sa puna bazele unei marci de incredere pe plan intern, stabilind legaturi comerciale atat cu parteneri autohtoni, cat si cu societati din alte state, astfel incat o cota de peste 40% din livrarile totale reprezinta contracte realizate in strainatate. |
- Cum a evoluat activitatea companiei in primul semestru din 2009?
- Asa cum s-a intamplat in toate domeniile care au fost afectate de instabilitatea, fluctuatiile si incertitudinea prin care se caracterizeaza mediul economic intern in ultima perioada, pentru firmele din bransa de sisteme de umbrire primul semestru al acestui an a fost cel mai slab din punct de vedere al vanzarilor si, implicit, al incasarilor. Astfel, in domeniul tehnicii parasolare, la nivelul lui 2009 se estimeaza o scadere cu pana la 40% a numarului de contracte si comenzi, in comparatie cu 2008. In ceea ce ne priveste, pana la finele anului in curs ne propunem realizarea unei cifre de afaceri cu 20% mai scazuta decat in 2008. Deocamdata, premisele par a fi favorabile, intrucat in sezonul estival se poate remarca o reluare a cererii.
- Care este situatia actuala a pietei?
- Pe plan national se resimt puternic efectele lipsei de lichiditati, cauzata de intarzierile de plata si de circuitul dificil al masei monetare. Evolutia pietei in primele 6 luni din 2009 a determinat multi comercianti din domeniul specific sa-si reorienteze activitatea, unii dintre acestia aflandu-se chiar in imposibilitatea de a-si mentine afacerile in conditii de rentabilitate. De cealalta parte, se afla companiile care au traversat perioada de recesiune fara a intampina probleme majore, iar in prezent profita de revenirea in parametri normali a cererii. In mod neasteptat, din luna iunie a.c., am sesizat o imbunatatire considerabila a comenzilor pe segmentul sistemelor parasolare. Putem spune ca s-a creat chiar un precedent, ajungandu-se la epuizarea partiala a stocurilor de produse din categoria tehnicii de umbrire, ceea ce a generat repunerea in functiune a mecanismelor care mobilizeaza expansiunea afacerilor.
- Ce obiective v-ati stabilit pentru intervalul urmator?
- In ceea ce ne priveste, previziunile sunt optimiste, deoarece ne-am propus sa mentinem un echilibru intre cerere si oferta si sa sprijinim partenerii de afaceri, oferindu-le noi conditii de colaborare, care sa le permita o majorare a rulajului si o eventuala deblocare financiara. Totodata, ne adaptam permanent exigentelor pietei, cautand sa dezvoltam produse noi in domeniul tehnicii parasolare. Astfel, pe termen mediu, preconizam ca evolutia activitatii companiei se va mentine in parametrii de dezvoltare preconizati initial. Cele mai solicitate sisteme raman - in continuare - jaluzelele verticale, in nuante puternice, tratate antistatic, precum si cele fabricate din bambus si aluminiu.
- Ati sesizat modificari ale relatiilor de afaceri cu partenerii?
- Dupa cum ne asteptam, in aceasta perioada, parteneriatele cu furnizorii sau cu beneficiarii s-au modificat in consecinta. Astfel, referitor la colaborarea dintre furnizori si producatori, am sesizat ca pana si cele mai solide si durabile relatii de tip business-to-business au fost periclitate de importanta acordata atragerii de lichiditati. Totodata, utilizatorii exercita presiuni tot mai mari asupra pretului, chiar daca acest aspect era evident si inainte de inceperea crizei. De cealalta parte se afla competitorii care, nu numai ca sunt dispusi sa scada preturile in favoarea rulajului, dar pot sa faca anumite compromisuri in ceea ce priveste pretul final, fara a mai lua in considerare chiar si costurile proprii de productie.
- Ce masuri pot fi aplicate pentru stabilizarea mediului economic?
- Insuficientei de lichiditati a clientilor i se adauga taxele si impozitele suplimentare, care tind sa pericliteze activitatea intreprinderilor mici si mijlocii. Sunt de parere ca autoritatile au responsabilitatea acordarii unui sprijin suplimentar companiilor de tip IMM, aflate in prezent in dificultate, prin reducerea impozitelor si eliminarea taxelor introduse recent. Consider ca atat importatorii/distribuitorii, cat si producatorii, respectiv clientii au capacitatea de a depasi situatia actuala, nu atat prin reducerea drastica a cheltuielilor, cat mai ales prin diminuarea – in viitor – a dependentei de factorii care au generat criza financiara.