Mihai Voicila (40 de ani) | |
Firma Robert Bosch este prezenta pe piata din Romania incepand din 1994 si are ca domeniu de activitate comercializarea de scule electrice portabile, echipamente si piese auto, instalatii de incalzire si echipamente pentru securitate. Divizia Scule Electrice comercializeaza produse electrice marca Bosch, Skil si Dremel si accesorii Bosch si Hawera. Sculele electrice Bosch sunt destinate celor doua segmente de piata astfel: Bosch Albastru Professional - pentru profesionisti si Bosch Verde - pentru mesteri sau utilizatori casnici. |
- Care sunt obiectivele companiei?
- Pe piata de scule electrice portabile profesionale (Bosch Albastru) detinem o pozitie de lider si ne propunem mentinerea si consolidarea acesteia. Compania si-a propus sa introduca pe piata produse inovative, care sa raspunda necesitatilor utilizatorilor si sa le ofere solutia optima pentru realizarea obiectivelor acestora, atat in ceea ce priveste eficienta, cat si comoditatea in efectuarea lucrarilor. Intr-un mod special vom trata segmentele cu un potential deosebit de crestere, precum sculele electrice cu acumulator, aparatele inteligente de masura si ferastraiele semistationare. Ne dorim ca 40% din cifra de afaceri a Diviziei de Scule Electrice sa se realizeze cu produse avand maximum doi ani vechime pe piata. In perioada urmatoare avem in vedere, totodata, consolidarea retelei nationale de distributie.
- Cum a evoluat segmentul de piata specific?
- Piata sculelor electrice profesionale a avut, in ultimii ani, un trend ascendent, iar 2007 s-a incadrat, de asemenea, in acest tipar, chiar depasind pragul de 30% (comparativ cu 2006). Cresterea a fost sustinuta de dezvoltarea puternica a sectorului de constructii, dar si de evolutia pozitiva a economiei nationale. Desi piata de scule electrice profesionale este alcatuita in proportie de circa 60% din ciocane rotopercutoare, demolatoare si polizoare unghiulare, in ultima perioada se observa majorarea cererii pentru produsele alimentate prin acumulator (in special surubelnite si ciocane rotopercutoare). In perioada urmatoare preconizam o majorare cu circa 15% a acestei piete.
- Care sunt noile produse si servicii lansate pe piata?
- Bosch a introdus, in 2006, prima surubelnita cu acumulator Li-Ion in gama de 10,8 V. Dintre avantajele oferite de aceasta, pot fi amintite: greutate redusa, in aceleasi conditii de performanta; lipsa a efectului de memorie (acumulatorul nu trebuie complet descarcat inainte de reincarcare); lipsa efectului de autodescarcare etc. Pentru a veni in sprijinul profesionistilor, Bosch a inclus in gama Li-Ion si segmentul de 36 V, reprezentat de surubelnite, ciocane rotopercutoare, ferastraie sabie si circulare. Totodata, au fost lansate pe piata: ciocanul rotopercutor de 2 kg cu sistem incorporat de aspiratie a prafului; nivela cu laser, cu sistem de autonivelare; ciocanul demolator din gama de 16 kg. Firma ofera, de asemenea, si consiliere la achizitiile de scule electrice si service post-vanzare garantat in 5 zile.
- Care sunt rezultatele financiare ale Diviziei?- In anul 2007, Departamentul Scule electrice al firmei Robert Bosch, a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri peste nivelul mediu de majorare a pietei careia i se adreseaza produsele noastre. Pentru 2008 preconizam, de asemenea, o evolutie pozitiva, in linie cu cresterea de 11% inregistrata de Divizia de Scule Electrice la nivel international anul trecut, a carei cifra de afaceri a ajuns la 3,1 miliarde euro.