Ovidiu-Ioan Chis, director executiv al firmei Alfa Cluj : "In opinia noastra, pe piata interna de usi industriale se comercializeaza circa 5.000 de ansambluri/an, ponderea fiind detinuta de livrarile de usi sectionale, preferate ca urmare a raportului optim dintre fiabilitate si pret, precum si montajului, utilizarii si intretinerii facile. Referitor la compania Alfa Cluj, in ceea ce priveste activitatea de livrare a usilor industriale, ultimii doi ani au marcat un trend constant, efectele crizei economice fiind resimtite in primele 6 luni ale lui 2009. In conditiile date, pana la sfarsitul anului in curs, ne asteptam la o scadere de 40% a cifrei de afaceri (la 4,4 milioane de euro), fata de rezultatele financiare din 2008, de 6,6 milioane de euro. In comparatie cu intervalul precedent, procentul de finalizare a ofertelor transmise este mult mai scazut, in pofida faptului ca incercam sa identificam solutia optima intre calitate, pret si caracteristicile tehnice, pentru fiecare dintre variantele propuse beneficiarului. Componenta cea mai importanta in cadrul strategiei proprii de management consta in accentuarea atentiei acordate clientilor, in sensul intelegerii problemelor cu care se confrunta acestia si al cresterii operativitatii in ceea ce priveste rezolvarea eventualelor defectiuni tehnice. In acest sens, am infiintat o companie proprie de montaj/service
- ca urmare a unei investitii de aproximativ 0,3 milioane de euro - ce va asigura instalarea produselor promovate de Alfa Cluj, specialistii nostri asigurand inclusiv operatiuni de service la standarde inalte de calitate. O alta directie de dezvoltare pe care o consideram importanta este reprezentata de consolidarea pozitiei pe pietele externe, prin alocarea unor fonduri de circa 0,6 milioane de euro in dezvoltarea subsidiarelor din Ucraina si Bulgaria. Din cauza contextului actual, toate companile din domeniu si-au revizuit planurile pentru acest an, reconfigurandu-si prioritatile, investitiile si vanzarile, astfel incat sa se adapteze la situatia pietei. Dintre masurile pe care le-am adoptat in vederea contracararii efectelor recesiunii, pot fi mentionate: eficientizarea activitatii, diversificarea gamei de produse/servicii, imbunatatirea comunicarii in cadrul grupului de companii din care facem parte etc.".