RO EN
Coșul este gol

Holcim continua programele de reducere a costurilor

Holcim (Elvetia) a realizat, in prima jumatate a acestui an, un volum al vanzarilor nete consolidate in valoare de 10,1 miliarde franci elvetieni (in scadere cu 18,9% fata de perioada similara a anului trecut). Compania a inregistrat diminuari ale volumelor de vanzari la cele patru divizii, astfel: livrarile de ciment au scazut cu 10,2% (ajungand la un volum de 65,1 milioane de tone), cele de agregate cu 21,6%, pana la 62,5 milioane de tone, vanzarile de asfalt au inregistrat, de asemenea, un recul de 25,9%, cifrandu-se la 4,3 milioane de tone, iar afacerile cu beton s-au diminuat cu 18,2%, atingand 19,3 milioane de metri cubi livrati. Aceste rezultate au fost influentate de turbulentele raportate pe pietele financiare si de reducerea activitatii in primul trimestru, din cauza factorului sezonier. Efectul acestora este resimtit, atat pe pietele din America de Nord, cat si in Europa Occidentala si de Est. Programele guvernamentale de stimulare a economiei nu au avut, inca, niciun impact asupra sectorului constructiilor, desi in Statele Unite declinul economic a fost moderat in ultimele trei luni. In a doua jumatate din 2009, reprezentantii Holcim isi vor concentra activitatile spre reducerea capacitatilor de productie si implementarea programelor de diminuare a costurilor. Astfel, grupul are planificate pentru acest an economii de pana la 600 milioane de franci elvetieni, in timp ce investitiile vor fi minime si atent manageriate.

Declinul mediului economic global se resimte in vanzarile companiei

La nivel european, consumul de ciment a scazut drastic in prima jumatate a acestui an in comparatie cu intervalul similar din 2008. Cererea de materiale de constructii a continuat sa scada pe toate pietele din Vest, in timp ce sectoarele din Europa de Est si Sud-Est au cunoscut o prima etapa de recesiune economica pronuntata. Pentru a dinimua impactul acestor rezultate asupra activitatii grupului, filialele Holcim din marea Britanie, Spania si Europa de Est au redus capacitatile de productie pe toate segmentele, Alpha Cement Rusia si Holcim Ungaria au inchis cate o linie de fabricatie, fabrica de ciment Pleven Bulgaria functioneaza numai ca o statie de slefuire, in timp ce necesarul de clincher este transportat de la fabrica Beli Izvor. De asemenea, fabrica Torredonjimeno, din Spania, a fost inchisa definitiv in al doilea trimestru al acestui an. Astfel, in Europa, Holcim a vandut, in primul semestru al acestui an, numai 13 milioane de tone de ciment (-24% fata de primele sase luni din 2008). Vanzarile de agregate au scazut cu 22%, la 38 milioane de tone, iar cele de beton gata preparat s-au contractat cu 19,4%, la un volum de 8,3 milioane de metru cubi.
Mediul economic din Statele Unite si Canada a continuat declinul cauzat de instabilitatea pietelor financiare si de cresterea inflatiei. Activitatile private de constructii rezidentiale si-au continuat reculul. Volumele de vanzari de ciment si agregate ale Holcim US si Aggregate Industries US au scazut substantial, trend urmat si de Holcim Canada. Astfel, vanzarile consolidate de ciment din America de Nord au scazut, in primele sase luni din 2009, cu 25,4% (pana la 5 milioane de tone) fata de primul semestru al anului trecut, iar cele de agregate - cu 26,8% (15,3 milioane de tone). Livrarile de betoane s-au diminuat si ele cu 28,1%, pana la un nivel de 2,3 milioane de metri cubi. In America Latina, Regiunea Africa - Orientul Mijlociu si Asia Pacific afacerile grupului au scazut moderat in prima jumatate a acestui an.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter