RO EN
Coșul este gol

Helios-BDM SA isi consolideaza cota de piata


Bogdan Stauder (30 de ani)

Functia/firma: director al diviziei Helios - BDM;
Studii: Facultatea de Inginerie, Universitatea de Nord - Baia Mare; master in Managementul Firmei;
Experienta profesionala: 5 ani in domeniu;
Hobby: inot, schi.

Compania BDM, din Baia Mare, a infiintat, in anul 2004, divizia Helios, specializata exclusiv in realizarea de tamplarie termoizolanta din PVC si aluminiu, activitate ce contribuie cu 20% la cifra totala de afaceri a grupului. Reteaua de distributie este alcatuita din 30 de showroom-uri, zonele de livrare fiind reprezentate de judetele Maramures, Satu Mare, Salaj, Bihor, Cluj, Bistrita Nasaud, Sibiu, Alba, Iasi, Suceava, Botosani, Neamt.

- Cum considerati ca va evolua activitatea companiei in perioada imediat urmatoare?
- Scopul principal al strategiei de extindere, stabilit la inceputul activitatii, a fost reprezentat de obtinerea pozitiei de lider de piata in zona de nord a Romaniei, obiectiv care a fost indeplinit cu succes. In sprijinul acestei reusite au venit orientarea permanenta spre tehnologiile de ultima ora si o dezvoltare continua a departamentului de vanzari. Un alt aspect important a fost reprezentat de implementarea aplicatiei Klaes, care a imbunatatit fluxurile operationale si informationale. De asemenea, anul trecut, la sfarsitul lunii aprilie, a fost pusa in functiune o noua linie CNC, coordonata prin intermediul unui software specific. Cheltuielile aferente au atins nivelul de 2,5 milioane de lei. Pentru 2009, intentionam sa alocam circa 0,7 milioane de lei, in vederea consolidarii imaginii marcii Helios in randul clientilor finali, ceea ce va determina cresterea cifrei de afaceri. Proiectele sunt sustinute si de faptul ca, la nivelul lui 2008, preconizam o majorare a vanzarilor pana la nivelul de aproximativ 21 de milioane de lei, pentru 2009 estimand o sporire de 35% a veniturilor.

- Care
sunt principalele influente exercitate pe segmentul specific de piata?
- Anul trecut, sectorul tamplariei termoizolante a fost caracterizat de o stagnare a cererii la nivelul din 2007, iar pentru 2009 prognozam, in general, o scadere a profitabilitatii unor firme din bransa. Practic, anul in curs va fi decisiv pentru multe societati ce activeaza pe piata de ferestre si nu numai. Totodata, cresterea competitiei din ultima perioada (datorata inclusiv integrarii in Uniunea Europeana) ne-a influentat intr-un mod pozitiv, obligandu-ne sa fim cat mai competitivi si profesionisti in acelasi timp. Atingand aceste deziderate, am reusit sa ne dezvoltam reteaua de dealeri si in afara granitelor tarii. Dintre dificultatile intampinate in desfasurarea activitatii am putea mentiona schimbarea de strategie a firmei, datorita impactului crizei economice pe care am resimtit-o la sfarsitul anului 2008. Practic, faptul ca pretentiile clientilor sunt din ce in ce mai mari ne-a adus "plusul" care face diferenta. Chiar si pe o piata concurentiala, majorarea cererii a impus sporirea capacitatii de productie. De aceea, la mijlocul anului trecut, am deschis a doua fabrica Helios, avand echipamente complet automate, ceea ce a permis extinderea ranmdamentului la 14.000 mp/luna. Fiind consecventi conceptului de baza al marcii noastre: "cele mai rentabile usi si ferestre termoizolante", am investit doua milioane de euro in linii tehnologice tip CNC, de ultima generatie.

- Prezentati principalele caracteristici ale produselor din PVC Helios.
- Tamplaria din PVC comercializata (care reprezinta 90% din livrarile totale, diferenta constituind comenzi pentru ansambluri din aluminiu) este realizata ca urmare a prelucrarii de profile marca Trocal, seriile Profine si Innonova 70 AD, cu 3 sau 5 camere. Totodata, ferestrele integreaza geam termoizolant furnizat de firma M3 Izoglas si feronerie Roto. Capacitatea de productie pentru modelele din PVC este de 120.000 mp/an, utilajele folosite fiind marca Urban-Rapid. Cele mai solicitate sunt ansamblurile realizate cu seria Innonova 70 AD (avand o pondere de 75% din total), iar noile sortimente care vor fi incluse in oferta in 2009 sunt reprezentate de ferestrele AluFusion (profile disponibile intr-o combinatie de aluminiu si PVC - sistem unic, patentat in Europa). De asemenea, pe segmentul tamplariei din aluminiu, se prelucreaza repere Alumil, BLK sau Etem, echipate cu sisteme de inchidere recomandate de furnizori. Livrarile se efectueaza in 10 zile, specialistii nostri asigurand si servicii auxiliare de consultanta tehnica (la nivelul fiecarui departament) atat pentru clienti, cat si pentru dealeri.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter