Managementul Egger a declarat, cu ocazia prezentarii raportului financiar aferent anului fiscal 2022/2023, ca situatia din cele 12 luni analizate a fost foarte volatila. Intervalul respectiv a fost marcat de o gama larga de provocari, care au inclus explozia ratelor dobanzilor, inflatia ridicata, o scadere a constructiilor rezidentiale noi, instabilitatea accesului la materia prima, majorarea preturilor la energie, criza din Ucraina si turbulentele economice si politice din Argentina. In plus, situatia pe piata cherestelei a fost inrautatita de cresterea masiva a cererii pentru aplicatii termice. In pofida acestor incertitudini, Egger a reusit totusi sa consemneze anumite succese. Astfel, nu au existat intreruperi de productie chiar daca s-au inregistrat probleme ale lantului de aprovizionare cu materii prime si cu componente pentru echipamente, iar utilizarea capacitatii de fabricatie a fost ridicata. Grupul a continuat implementarea strategiei de internationalizare, prin integrarea rapida a celei de-a 21-a unitati de productie, amplasate in Caorso - Italia. Aceasta etapa de crestere a fost insotita de investitii extinse la fabricile existente, pentru a sustine economia circulara, energie regenerabila si optimizarea logisticii. Din punct de vedere al performantei financiare, incasarile au crescut cu 5,1% de la 4,234 miliarde euro la 4,449 miliarde euro, chiar daca s-a consemnat o diminuare a livrarilor. Marjele s-au stabilizat la nivelul impus de pandemie, iar aceasta a dus la o diminuare cu 31,3% a veniturilor operationale brute, ce au cumulat 602,5 milioane de euro. Profitabilitatea aferenta s-a diminuat de la 20,7% la 13,5%. Pe segmentul de produse decorative pentru mobilier si design interior, cele patru divizii regionale au inregistrat venituri de 3,783 miliarde euro (+ 8,9% fata de 2021/22). Cresterea s-a bazat in principal pe ajustari de pret, aplicate pentru a compensa presiunea in crestere asupra costurilor. Divizia de pardoseli a raportat o usoara sporire de 0,8%, rezultatele financiare atingand 511,1 milioane de euro. Sectia de produse pentru constructii a raportat o diminuare de 18.7% a veniturilor, care au totalizat 434,8 milioane de euro, in special din cauza cererii mai slabe pentru produsele executate la fabrica de cherestea din Brilon (Germania). In fine, veniturile operationale ale sectiei de produse decorative au cumulat 551 milioane de euro si au fost cu 16,2% mai mici decat baza de raportare neobisnuit de mare din anul fiscal precedent. O scadere de 63% pana la 18,3 milioane de euro a mai inregistrat si divizia de pardoseli, aceasta zona de produse fiind negativ influentata de sanctiunile razboiul din Ucraina. Incepand cu anul fiscal urmator, Egger va implementa o serie de modificari organizationale, constand in reunirea divizilor de produse pentru constructii si pardoseli. De asemenea, vor continua investitiile ce vor viza extinderea logisticii si capacitatii de procesare, accelerarea sustenabilitatii, consolidarea economiei circulare etc. De reamintit ca subsidiara Egger Romania a raportat pentru 2022 o cifra de afaceri de 2,28 miliarde lei, cu aproape 11% mai mare fata de cea anuntata in precedentul an fiscal.
Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.