Piata de transport de marfuri din Romania si-a continuat ritmul de crestere in primul trimestru din an, insa sub nivelul din 2022, pe fondul scaderii consumului si implicit a productiei industriale, arata o analiza DSV Road, a treia cea mai mare companie de servicii de transport din Europa. In acest context, DSV Road a inregistrat o crestere de pana la 10% a volumului de marfuri si o crestere de 20% a cifrei de afaceri in perioada ianuarie-martie comparativ cu aceeasi perioada de anul trecut.
Potrivit DSV Road, exista o incetinire a ritmului productiei industriale care afecteaza atat importul, cat si exportul de marfuri. Astfel, printre categoriile de marfa care inregistreaza scaderi se afla electrocasnicele, materialele de constructii, amenajarise si sculele electrice, mentinandu-se cererea pentru bunuri de nevoi de baza, pharma si automotive. Sectorul serviciilor a fost in crestere in Europa in primul trimestru, ceea ce a compensat efectul invers din sectorul industrial.
“Din datele pe care le avem din piata, dupa un 2022 in care piata de transport rutier de marfuri a cunoscut o crestere accelerata, inceputul de 2023 indica o franare a ritmului de crestere postpandemie, influentata de nivelul ridicat al inflatiei. Insa, pentru DSV Road, anul a inceput bine, cu o crestere de 22% a vanzarilor in primul trimestru comparativ cu aceeasi perioada din 2022. Evident ca si procesul inflationist si-a spus cuvantul, insa avem o crestere a numarului de comenzi cu 11%, dar si o crestere de pana la 10% a volumului de marfuri trasportate, in special din proiecte noi, dar si din business existent”, declara Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.
Reprezentantii DSV Road subliniaza ca piata de transport de marfuri in 2023 va avea un trend usor crescator, fiind estimata o crestere marginala a volumelor transportate in acest an, de 1% la nivel european, conform Transport Intelligence.
“Inflatia ridicata va afecta cererea consumatorilor, care va duce la o cerere mai scazuta pentru servicii de transport. Este asteptata si o reducere a productiei in Europa, ceea ce va scadea si cererea pentru servicii de transport de marfuri. Credem ca in Romania vom avea o crestere peste media europeana, datorate investitiilor in infrastructura, inclusiv efectul investitiilor din PNRR”, explica Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.
In ciuda acestui context economic, prin dezvoltarea portofoliului de clienti si optimizarea rutelor si a incarcarii de marfuri, DSV Road estimeaza o crestere a cererii in special pentru transportul de tip grupaj, dar si pentru cel intermodal si transportul intern. Astfel, compania estimeaza o crestere a business-ului cu 10%, dupa ce anul trecut a inregistrat o cifra de afaceri de 70 de milioane de euro, mai mare cu 40% decat in 2021.