RO EN
Coșul este gol

Dimar asteapta conturarea unor strategii guvernamentale pe termen mediu

ing. Iulian Dragunoiu (51 de ani)
Functia/firma: Director general al companiei Dimar;
Studii: Inginer in specialitatea amenajari de porturi si cai navigabile; atestat tehnico-profesional in domeniul constructiilor si amenajarilor hidrotehnice – MLPAT (1995);
Experienta: 1990 – 1994 Comatco SA (coordonare si executie lucrari); din 1994 pana in prezent director general al firmei Dimar.

Infiintata in anul 1994, societatea Dimar activeaza in sectoarele productiei de betoane, constructiilor hidrotehnice, edilitare si amenajari de drumuri, oferind, totodata, si consultanta in domeniu. In prezent, societatea dispune de sapte filiale, amplasate in: Tanganu - Ilfov, Budesti - Calarasi, Gradistea - Giurgiu, Sacuieni - Dambovita, Roznov – Neamt, Urziceni -Ialomita si una pe soseaua de centura Bucuresti (Filiala David). Dintre lucrarile de referinta realizate de companie pot fi amintite: reabilitarea lucrarilor de infrastructura (drumuri de acces si pista) la aeroportul international Henri Coanda; viabilizarea cartierului Vitioara, finantat de ANL si primaria sectorului 3, realizarea unui tronson al soselei de centura a Municipiului Bucuresti (care a implicat, din punct de vedere tehnic, elemente de drum diverse, pasaje, podete, ziduri de sprijin, parapeti), punerea in siguranta a barajului Baneasa etc.

- Care sunt rezultatele financiare consemnate de companie?
- In 2008 am inregistrat o cifra de afaceri de 22 milioane de euro. In primul trimestru al anului in curs veniturile au scazut din cauza conditiilor actuale ale pietei constructiilor. Pentru 2009 ne propunem cel putin mentinerea la nivelul actual, daca nu vom reusi sa realizam o crestere economica. In prezent, ne desfasuram activitatea in conditiile derularii de contracte multianuale.

- Ce contracte aveti in desfasurare?
- Derulam lucrari la barajul Mihailesti (pe raul Arges) unde realizam etansarile frontului de pe malul drept. Alte obiective vizeaza: regularizarea cursului raului Doamnei (Arges); amenajare complexa pe raul Dambovita, la nivelul comunei Tanganu, unde executam o ecluza si o hidrocentrala. De asemenea, realizam si lucrari de aparare impotriva inundatiilor in comuna Urziceni (Ialomita), contract finantat din fonduri europene. In ceea ce priveste proiectele de infrastructura avem in desfasurare contracte relativ mici, in comunele limitrofe Capitalei. O lucrare mai importanta ar fi aceea de la Urziceni, unde reabilitam covorul de uzura de pe DN 2A.

- Precizati planurile de investitii pentru acest an.
- In 2009 vom finaliza lucrarile incepute anul trecut, respectiv: realizarea celei de-a treia fabrici de betoane (investitie in valoare de 1,6 milioane de euro, in care este inclusa si achizitia terenului), o hala de prefabricate din beton si o linie de fasonare otel-betonat (circa 0,8 milioane de euro); instalatia de concasare de la Sacuieni (0,3 milioane de euro). La acestea se adauga si cladirea de birouri (finalizata in prima parte a anului), investitie ce a necesitat fonduri in valoare de 1,5 milioane de euro.

- Cum a evoluat compania de-a lungul timpului?
- Anul acesta implinim 15 ani de activitate pe piata romaneasca. In toata aceasta perioada au mai fost momente grele, pentru ca nu este usor sa dezvolti o societate in Romania, dar o criza ca acum nu am mai intalnit. Au fost probleme la inceputuri, cand nu stiam care sunt regulile unei economii de piata. Dar, viabilitatea strategiei noastre de dezvoltare s-a confirmat de-a lungul timpului. Trebuie identificate solutii optime pentru societate, iar practica demonstreaza daca sunt bune sau nu.

- Ce prevede strategia de dezvoltare pentru intervalul urmator?
- In primul rand, avem angajamentul de a ne achita datoriile si a nu intarzia cu plata lor, iar, in al doilea rand, sa reusim asigurarea unui nivel de contractare pe 2009 pentru a putea onora aceste obligatii financiare. In prezent, activitatea societatii noastre se focalizeaza pe participarea la licitatiile organizate pe piata libera, optimizarea proceselor de productie puse deja in functiune si finalizarea contractelor demarate in 2008 cu termen de predare in acest an. Investitiile pe care le avem in derulare sunt finantate de la bugetul de stat. Speram sa continue lucrarile la proiectele incepute, avand in vedere ca obiectivele noi se lasa asteptate. Trebuie sa ne adaptam la o piata dificila si sa reusim sa ne mentinem la un nivel rezonabil, pentru a nu fi nevoie sa stocam utilajele. Speram sa se realizeze si la noi proiecte hidrotehnice sau de turism naval cum se intampla in alte tari, pentru ca ar aduce multe beneficii.

- Care sunt problemele intampinate in derularea activitatii?
- Momentele de agitatie sunt cele in care se schimba Guvernul, pentru ca nu se schimba doar oamenii, ci si strategiile, de obicei total opuse fata de cele anterioare. Cheia succesului ar fi un plan comun, cel putin pe termen mediu daca nu lung, care trebuie aplicat indiferent cine este la guvernare. Alocarea de fonduri bugetare pentru mentinerea locurilor de munca in anumite sectoare strategice ar trebui sa fie un alt deziderat al executivului. De asemenea, ar fi de preferat sa se compenseze datoria statului catre noi (pentru lucrarile prestate) cu impozitul pe care il datoram ca firma.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter