RO EN
Coșul este gol

KNAUF INSULATION: Digitalizarea transforma profund industria constructiilor

Desi multi considera ca digitalizarea reprezinta un panaceu pentru problemele existente in domeniul constructiilor, in opinia managerului de strategie digitala din cadrul Knauf Insulation, Inge Bommerez, acest lucru este departe de a fi real. La momentul actual exista o sumedenie de initiative de acest tip care nu au nicio sansa de a genera rezultatele scontate, in principal din cauza faptului ca ignora una dintre cele mai importante verigi ale procesului - si anume clientul. Este cert ca tehnologia prin ea insasi nu are capacitatea de a adauga valoare, ci reprezinta doar un instrument util pentru a furniza beneficiarilor ceea ce acestia asteapta. Din punctul de vedere al consumatorilor, tehnologia nu este altceva decat un element care faciliteaza accesul la produsul sau serviciul dorit si nimic mai mult decat atat. Din pacate, industria constructiilor se adapteaza mai dificil la tendintele actuale de digitalizare, in comparatie, de exemplu, cu domeniul transporturilor, comertului sau divertismentului, dar este clar in acelasi timp ca gigantii IT au multe de oferit acestui segment care detine in majoritatea statelor de pe mapamond o pondere insemnata in PIB. De pilda, consumatorii moderni s-au obisnuit deja sa comande online, sa urmareasca traseul produselor, sa acceseze toate datele de care au nevoie, sa controleze in orice moment disponibilitatea produselor in stoc etc. Acest proces extraordinar nu a penetrat insa in totalitate domeniul constructiilor. Un alt factor important al comertului digital este acela ca beneficiarii solicita sa fie „intelesi” de sistemele inteligente, care au capacitatea de a le memora obisnuintele de consum si de a le satisface in mod optim nevoile. O asemenea paradigma trebuie sa se implementeze obligatoriu si in sectorul constructiilor, in caz contrar cei care ignora aceasta necesitate riscand sa fie eliminati de pe piata. O solutie pentru adaptarea rapida la noua paradigma este aceea de a asculta cu mare atentie doleantele clientilor si de a indeparta rapid problemele cele mai stringente, cum ar fi, de exemplu, timpul lung de asteptare a produselor. Desigur, este dificil de implementat o astfel de abordare radicala, dar alternativa nu exista. O alta cale relativ facila este aceea de revitalizare a canalelor online de comunicare, prin modernizarea si optimizarea website-urilor fiind posibila o imbunatatire neta a parteneriatelor actuale. In acest context, platformele business-to-business trebuie sa asigure o urmarire eficienta a produselor/serviciilor, iar centrele virtuale de instruire este necesar sa se constituie rapid intr-o alternativa viabila la cele fizice. Aceasta nu este insa totul. In perioada care va urma este posibil sa apara veritabile miscari seismice in domeniu, generate mai ales de curentul de proiectare BIM, ce are principala calitate de a aduce impreuna toate elementele lantului valoric, punandu-le la dispozitie intr-un format accesibil. Sistemul BIM este unul dintre factorii decisivi de influenta a dezvoltarii ulterioare, deoarece are capacitatea de a acoperi toate activitatile din domeniu, de la planificare si identificarea surselor ideale de aprovizionare cu materiale, pana la exploatare si demolare, implicand toti factorii umani: beneficiari, proiectanti, antreprenori, producatori si furnizori.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter