RO EN
Coșul este gol

Crestere semnificativa a cifrei de afaceri pentru Istvana

 

Zoltan Istvan (34 de ani)
Functia/firma: director general al Istvana;
Studii: Facultatea de Drept din Szeged - Ungaria;
Experienta profesionala: 9 ani in domeniul tamplariei termoizolante;
Hobby: vanatoare.

Compania Istvana, din Targu Secuiesc - judetul Covasna, este specializata in productia de tamplarie. Infiintata in anul 1991, societatea realizeaza inclusiv geam termoizolant pe care il distribuie catre parteneri de pe piata locala.

- Cum a evoluat, in 2008, piata tamplariei termoizolante?
- Din punctul de vedere al companiei noastre, cresterile au fost semnificative, depasind cu mult media inregistrata pe piata. Numai in luna septembrie 2008 am consemnat o majorare de 84% a numarului de comenzi, iar la nivelul intregului an sporirea volumului contractelor a fost de 41%. Aceste rezultate au fost obtinute in conditiile in care, in 2008, compania noastra nu a investit in achizitia de utilaje noi, iar segmentul specific de activitate a avut un ritm de crestere de 30%. In ceea ce priveste piata locala din judetul Covasna, pot afirma faptul ca beneficiarii se orienteaza spre achizitia de ansambluri cu preturi cat mai mici. In schimb, Istvana comercializeaza tamplarie cu un raport optim calitate/pret, ceea ce a impus extinderea ariei de distributie si in judetele Harghita si Brasov. Totusi, din cauza crizei financiare, nu putem sa ne asteptam la o crestere semnificativa a livrarilor, estimand, pentru anul in curs, o mentinere a rezultatelor financiare din 2008. Totodata, in contextul economic actual, consider ca ar trebui incurajata si mai mult dezvoltarea investitiilor, prin implementarea unor masuri fiscale adecvate. Nu stim exact care va fi evolutia segmentului de piata specific in perioada urmatoare, insa piata, in ansamblul sau, va inregistra o importanta scadere. Practic, despre o relansare a sectorului se va putea vorbi abia din anul 2010.

- Cum se efectueaza distributia produselor comercializate?
- De regula, preferam sa nu distribuim sortimentele proprii prin intermediul dealerilor, deoarece aceasta metoda nu asigura stabilitate pe termen mediu. Avem, deja, 12 showroom-uri la nivel regional, iar in momentul de fata lucram la amenajarea unui nou spatiu comercial, in Brasov. Prestam inclusiv servicii de montaj pentru beneficiari, termenul maxim de livrare fiind de doua saptamani in intervalul august-octombrie si de 10 zile in celelalte luni. Ca urmare a dezvoltarii activitatii, in 2008 volumul vanzarilor de tamplarie s-a situat la doua milioane de euro, la care se mai adauga si veniturile realizate prin comercializarea de geam termoizolant (circa 30% din total), astfel incat cifra totala de afaceri a companiei noastre a depasit 2,7 milioane de euro. Avem o capacitate de aproximativ 200 unitati/luna pentru vitraje, produsele fiind distribuite catre sase firme partenere. Profilele pe care le utilizam sunt marca Salamander, feroneria fiind Roto NT, iar sticla, furnizata de Saint-Gobain si Guardian, permite executia unor sortimente diverse.

- Care au fost principale dificultati intampinate in ultimul timp?
- Principalele dificultati sunt legate de logistica si de starea infrastructurii de transport, astfel incat, cel putin deocamdata, nu avem posibilitatea de a prelua comenzile unor clienti ce doresc sa efectueze lucrari la o distanta mai mare de 200 km de sediul firmei. O alta problema este si cea legata de concurenta neloiala, practicata mai ales de unele firme din judetul Brasov, dar cu aceasta situatie negativa se confrunta multe firme din domeniu care respecta cerintele de calitate. De asemenea, fiscalitatea excesiva, corelata cu fondurile insuficiente, reprezinta o alta dificultate care ne impiedica sa implementam masuri de dezvoltare sustenabila. Cu toate acestea, prin intermediul unui program ambitios de investitii, incercam sa contracaram posibilele efecte negative. In 2009, intentionam sa construim o noua hala de productie, cu o suprafata de 1.000 mp (s-a finalizat, deja, planul detaliat al cladirii si am obtinut autorizatia de construire). De asemenea, urmeaza sa achizitionam noi linii tehnologice, astfel incat capacitatea de prelucrare sa ajunga la 200 unitati/zi. Valoarea totala a investitiei va fi de aproximativ 0,5 milioane de euro.

- Cum evolueaza piata fortei de munca?
- Trebuie sa precizez faptul ca firma noastra nu a a avut probleme legate de fluctuatia fortei de munca, desi majoritatea companiilor implicate in productia de tamplarie termoizolanta se confrunta cu lipsa personalului calificat. Din anul 1991 pana in prezent, doar 7 angajati ai societatii Istvana au ales sa lucreze pentru alte firme, iar in prezent avem 70 de angajati, motivati atat din punct de vedere financiar, cat si al conditiilor create pentru desfasurarea optima a activitatii. Stabilitatea resurselor financiare constituie un obiectiv al planului de afaceri, astfel incat clientii sunt reprezentati mai ales de persoane fizice (90% din total), ceea ce ne permite sa eliminam riscul neachitarii la timp a sumelor aferente unui contract. Doar circa 10% din proiecte au fost efectuate pentru institutii bugetare, mai ales unitati de invatamant. Acest lucru a fost benefic pentru compania noastra, deoarece nu am avut dificultati majore legate de recuperarea creantelor. Cu toate acestea, practic, pentru lucrarile ample, comanda este indeplinita in aproximativ 3 luni, timp in care fondurile nu pot fi reinvestite.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter