Compania Cora Continental, din localitatea Corabia (judetul Olt), este una dintre primele firme specializate in executia de tamplarie termoizolanta din Romania care a parcurs toate etapele prevazute in cadrul standardului SR EN 14351-1 pentru aplicarea marcajului european de conformitate CE. "In plus, am optat pentru realizarea unor verificari suplimentare efectuate de specialistii IFT Rosenheim, in urma carora am primit dreptul de a utiliza insemnul de calitate Q-Zert. Acest simbol garanteaza faptul ca ferestrele realizate de Cora Continental indeplinesc cerinte de performanta superioare nivelurilor stipulate in normativ. Din pacate, in prezent, multe companii apeleaza la sistemul de testare in cascada, fara a realiza niciun fel de audit al productiei, astfel incat intregul demers de conformitate risca sa-si piarda semnificatia. Pe fondul crizei actuale si sub presiunea exercitata de beneficiari in sensul diminuarii preturilor, pe piata de profil s-a ajuns la situatii aberante, cum ar fi practicarea unor strategii de dumping. Anumiti producatori folosesc sistemul de cascada permis de lege in mod arbitrar, fara a se asigura de compatibilitatea dintre metoda de productie folosita de furnizor si cea proprie, astfel incat tamplaria de serie are cu totul alte caracteristici de performanta fata de cele obtinute pentru esantionul verificat initial. In ceea ce ne priveste, vom demara cat mai curand demersuri catre autoritatea de reglementare a pietei pentru a stopa asemenea practici si a impune macar controale mai severe ale unitatilor de fabricatie de catre Inspectoratul de Stat in Constructii. De asemenea, ar fi indicat sa se analizeze posibilitatea de a transpune in legislatia locala norma germana EnEV 2009, care impune valori de 1,3 W/mpK pentru coeficientul de transfer termic al sistemelor de acoperire a imobilelor. Nu in ultimul rand, este de dorit crearea unei asociatii profesionale distincte, formate din marii producatori de pe plan local, care - in mod asemanator organizatiei RAL - sa impuna pentru membrii sai un nivel mult mai ridicat de calitate. Ulterior, printr-o promovare adecvata, poate deveni posibil ca utilizatorii sa fie determinati sa opteze pentru produsele realizate la un asemenea nivel. Acestea ar fi doar cateva dintre optiunile existente in prezent si prin care dorim sa limitam sau chiar sa eliminam de pe piata ofertele necorespunzatoare din punct de vedere tehnic sau calitativ", a declarat Anghel Gherghita, director general al societatii. Informatii suplimentare, la
www.fereastracora.ro