RO EN
Coșul este gol

CEMACON si-a propus atingerea unei cote de 18% pe piata de caramida

Piata de blocuri ceramice din Romania va inregistra, in acest an, o crestere cantitativa de 13%-15% fata de nivelul din 2014, estimat la circa 2,1 milioane de metri cubi vanduti, potrivit datelor Cemacon SA, unul dintre liderii din domeniu. Valoric, piata de caramida se plasa, la finele anului trecut, la circa 80 milioane de euro, evolutia de 13%-15% nefiind valabila in acest caz, daca se are in vedere faptul ca preturile de vanzare de pe piata sunt, inca, destul de reduse. In acest context, conducerea Cemacon a raportat o crestere de 23% a cifrei de afaceri din primele sase luni ale anului in curs, pana la 36 milioane de lei.

Interviu cu Liviu Stoleru (44 de ani), directorul general si presedintele Consiliului de Administratie a Cemacon.

 

- Ce obiective financiare aveti stabilite pentru anul in curs si cat de tangibile sunt acestea?

- Pana la sfarsitul lui 2015, ne-am propus o crestere cu 35% fata de nivelul de 13,5 milioane de euro obtinut in 2014. Dar, un rezultat care ne apropie de principalul obiectiv al acestui an - obtinerea de profit net - este profitul net de 11,62 lei la 6 luni.Din acest motiv, suntem increzatori ca vom incheia anul asa cum ne-am propus. Astfel, ne asteptam la un nivel al profitului operational de peste 17%, la obtinerea de profit net si la consolidarea pozitiei noastre prin atingerea unei cote de piata de 18% la nivel national.

 

- Care sunt noile produse si servicii lansate pe piata?

- In 2015 ne-am extins portofoliul de produse prin lansarea noilor sisteme de cosuri de fum, importate de la cel mai mare producator din Cehia - Heluz Brick Industry. Acestea au fost bine primite pe piata, ceea ce ne impulsioneaza sa dezvoltam in continuare parteneriate cu furnizori externi, cu ajutorul carora sa aducem in Romania materiale de constructii de calitate si complementare cu portofoliul Evoceramic. In acest moment, suntem intr-un stadiu avansat al discutiilor si cu alti furnizori externi, in vederea extinderii portofoliului nostru de produse.

 

 - Cum influenteaza dezvoltarea sectorului rezidential vanzarile de caramida, pe termen mediu?

- Segmentul rezidential este principalul motor al consumului de blocuri ceramice, deci influenta sa este direct proportionala. Aproximativ 95% din cererea de blocuri ceramice Evoceramic provine din segmentul rezidential. Din fericire, datele Institutului National de Statistica (INS) releva faptul ca sectorul constructiilor de locuinte a crescut cu 9,1% in primele opt luni ale anului in curs, iar lucrarile de constructii noi au avut un avans de 10,3%.

 

- Cum credeti ca se va dezvolta piata constructiilor in perioada urmatoare?

- Credem ca asistam la o crestere sustenabila in constructii. Fiind un domeniu grav afectat de criza economica, toti "jucatorii" de pe piata si-au invatat lectia, incepand de la furnizori, producatori, distribuitori si chiar clienti. Ne asteptam la cresteri de 15%-20% in fiecare an, pe fondul nevoii reale de locuinte din marile centre urbane, in special. In mod normal, o piata mai previzibila si mai "asezata" ar trebui sa faciliteze setarea strategiilor pe termen mediu pentru companiile din domeniu.

 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter