Constantin Musat (51 de ani) | |
Compania Acord, din Ramnicu Valcea, este specializata preponderent in executia de tamplarie din PVC (activitate care contribuie cu 58% la volumul total al vanzarilor), ansambluri din aluminiu (13%), geam termoizolant (20%) si accesorii. Initial, societatea realiza constructii metalice, productia de ferestre/usi fiind demarata in 1994. |
- Cum a evoluat segmentul de piata specific activitatii companiei in 2007?
- Din estimarile proprii, consider ca, la nivelul lui 2007, cererea de tamplarie termoizolanta a crescut cu 30% - 40% in comparatie cu anul anterior. Analizand situatia pietei autohtone de profil, pentru 2008 se preconizeaza o continuare a trendului ascendent, cu toate ca gradul de majorare va fi mai moderat (+25% sau +30%). Deoarece, in prezent, se constata o inasprire a conditiilor concurentiale, am luat decizia de a aplica masuri specifice pentru a face fata competitiei. Astfel, cea mai importanta actiune este reprezentata de sporirea calitatii produselor. Totodata, prin alegerea celui mai bun raport calitate/pret pentru materia prima, putem afirma faptul ca se remarca un impact imediat in scaderea costului la ansamblurile finite.
- Ce presupune, pentru bransa de ferestre/fatade cortina, impunerea aplicarii marcajului CE?
- Una dintre problemele de actualitate pentru bransa producatorilor de tamplarie este constituita de impunerea aplicarii marcajului CE. Aceasta masura presupune siguranta in ceea ce priveste conformitatea produselor promovate pe piata cu normele europene si va determina o structurare a fabricantilor de ferestre in functie de volumul productiei, de posibilitatea de a executa lucrari importante, de modul de indeplinire a exigentelor exprimate de beneficiari etc.
- Care va fi situatia pietei fortei de munca in intervalul urmator, in conditiile migrarii masive a personalului specializat?
- Consider ca principala problema consemnata in aceasta perioada o reprezinta fluctuatia angajatilor, care prefera sa lucreze pentru firme din alte tari ale Uniunii Europene, insa pentru viitor se preconizeaza o maturizare a acestei piete. Compania noastra are 48 de angajati, cu grade diferite de calificare. Lucratorii ce desfasoara activitati care influenteaza calitatea produselor au absolvit cursuri de specializare si detin diplome de confectioner tamplarie din aluminiu si mase plastice.
- Prezentati cateva date despre structura livrarilor proprii.
- Ansamblurile din PVC Acord integreaza sisteme tricamerale sau hexacamerale Gealan, fiind prevazute cu feronerie Hautau. Pentru realizarea celor din aluminiu, se prelucreaza repere Alumil, seriile M9652, M940, M900 si M1, fiind folosite elemente de inchidere Fappim. Ambele categorii de produse sunt echipate cu geam termoizolant din sticla Saint-Gobain, fabricat in unitatea proprie. Capacitatea totala de procesare pentru tamplaria din PVC este de 38.000 mp/an, pentru cea din aluminiu de 16.000 mp/an, iar pentru vitraje de 20.000 mp/an. In 2007, livrarile efective au insumat 32.540 mp de ferestre/usi, ponderea fiind detinuta de cele din PVC (cu 69% din total). Utilajele folosite in procesul de fabricatie sunt Elumatec (pentru prelucrarea sistemelor din PVC), Alumil (la cele aluminiu) si Lisec (in domeniul geamului termoizolant). Pentru ferestre, usi si fatade cortina, termenele de livrare sunt stabilite la 5 zile dupa receptionarea comenzii, in functie de marimea si complexitatea lucrarilor. Reteaua de distributie este dezvoltata in judetul Valcea si cele limitrofe (Sibiu, Arges), pentru intervalul urmator fiind planificata o extindere a ariei de comercializare.
- Care este situatia financiara a companiei?
- Programele de investitii desfasurate in 2007 au vizat tehnologizarea sectiei de vitraje si mutarea atelierului intr-o hala mai mare. Strategia pentru dezvoltare din 2008 presupune modernizarea liniei de fabricatie a tamplariei din PVC. Datorita faptului ca detinem o cota importanta pe piata regionala, cifra de afaceri din 2007 a fost de 5,6 milioane de lei. Pentru 2008, estimam o majorare de aproximativ 25% a veniturilor, acest nivel fiind sustenabil datorita sporirii productivitatii si dezvoltarii retelei de distributie.
- Expuneti cateva argumente cu privire la nivelul de informare a clientilor.
- In ultima perioada, se remarca o crestere a nivelului de informare in randul beneficiarilor, mai ales ca urmare a promovarii sustinute a conceptului de tamplarie moderna. Este evident faptul ca exigentele actuale ale utilizatorilor sunt din ce in ce mai diverse, iar in domeniul ferestrelor din PVC tot mai multi clienti prefera sa achizitioneze ansambluri executate din profile colorate in nuante de lemn. Intrucat pe piata se consemneaza o concurenta acerba, relatiile de afaceri dintre producatorii de tamplarie si furnizorii de sisteme/materii prime s-au imbunatatit vizibil, efectele fiind pozitive inclusiv pentru cei ce doresc sa achizitioneze ferestre/usi termoizolante.