Prof. univ. dr. Dan Cristian Dabija si dr. Sefora Nemteanu, din cadrul Facultatii de Stiinte Economice si Gestiunea Afacerilor a Universitatii Babes-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB), au publicat recent un articol de actualitate in jurnalul academic International Journal Of Environmental Research And Public Health. Articolul a urmarit sa investigheze efectul marketingului intern asupra satisfactiei muncii, a performantei sarcinilor si a comportamentului angajatilor in contextul pandemiei de COVID-19.
Aceasta cercetare a fost realizata in contextul raspandirii pandemiei COVID-19, care a schimbat realitatile cotidiene ale locurilor de munca in majoritatea tarilor lumii. Pandemia de COVID-19 a devenit o realitate in gestiunea proceselor in managementul recent al resurselor umane, avand implicatii directe asupra satisfactiei si performantei angajatilor, efecte si repercusiuni nebanuite si vaste asupra starii de bine ale angajatilor, multe dintre ele nefiind inca pe deplin constientizate de catre manageri si reprezentantii autoritatilor. Pentru a-si putea pastra pozitia pe piata, organizatiile din diferite industrii au depus eforturi considerabile pentru a se adapta conditiilor turbulente si pentru a identifica solutii si strategii adecvate in privinta cresterii satisfactiei muncii in randul angajatilor.
Munca de la distanta a devenit astfel pentru multe organizatii noua realitate, generand provocari pentru angajati: acestia au experimentat stari de anxietate, tehno-stres datorat digitizarii si a lipsei interactiunilor sociale, frustrare, comportament contraproductiv in munca, oboseala, extenuare, depersonalizare sau sporirea intentiei de parasire a locului de munca. Toti acesti factori, coroborati cu prelungirea restrictiilor contribuie intr-o masura tot mai mare la diminuarea satisfactiei angajatilor fata de responsabilitatile asumate si de locul de munca, diminuandu-le performantele si generand un comportament contraproductiv.
Marketingul intern reprezinta modalitatea prin care organizatia poate raspunde nevoilor angajatilor, contribuind la sporirea performantelor acesteia si exercitand un impact pozitiv asupra rezultatelor dorite. Totodata, marketingul intern contribuie la reducerea comportamentelor, atitudinilor si efectelor nedorite ale muncii. Prezenta cercetare isi propune sa investigheze pe baza teoriei schimbului social influenta marketingului intern asupra satisfactiei muncii, a performantei sarcinilor si a comportamentului contraproductiv a angajatilor in contextul pandemiei de COVID-19 pe o piata emergenta.
Datele colectate de la 850 de angajati evidentiaza ca marketingul intern exercita o influenta semnificativa si puternica asupra satisfactiei muncii, respectiv una nesemnificativa asupra performantei sarcinilor si a comportamentului contraproductiv. Satisfactia muncii determina semnificativ si pozitiv performanta sarcinilor contribuind in contextul pandemic la reducerea comportamentelor contraproductive in munca. Lucrarea extinde cercetarile din sfera teoriei marketingului intern, confirmand legatura puternica si semnificativa dintre orientarea de marketing intern a organizatiei si satisfactia muncii, respectiv arata faptul ca marketingul intern nu influenteazain mod direct cresterea performantei sarcinilor si reducerea comportamentelor contraproductive in munca in contextul pandemiei COVID-19. Din perspectiva manageriala este important si rolul indirect al marketingului intern in reducerea comportamentelor contraproductive in munca prin sporirea satisfactiei muncii, abordare care contine implicatii directe si semnificative pentru organizatie si pentru sporirea performantei sarcinilor.
Pentru informații suplimentare, click aici!