RO EN
Coșul este gol

34% din romani au demisionat pentru ca jobul nu se integra in viata personala

Flexibilitatea legata de orele de lucru este mai importanta pentru angajatii romani decat cea oferita de locatia de unde isi pot indeplini sarcinile de serviciu, releva editia de primavara a studiului Randstad Workmonitor 2022. Rezultatele cercetarii sunt cu atat mai importante, cu cat surprind directiile spre care se indreapta piata fortei de munca la finalul celor 2 ani de pandemie. Ele semnaleaza o revolutie in dinamica angajat-angajator, condusa de generatia Z si millennials, care accentueaza presiunea pe care o resimt companiile in identificarea si atragerea talentelor, in contextul in care un procent semnificativ al angajatilor romani (70%) declara ca sunt deschisi fata de oportunitatea unui nou loc de munca.
"Randstad Workmonitor ne ajuta sa identificam directiile pe care credem ca este important sa le aiba angajatorii, in ce priveste politicile de resurse umane. Credem ca in viitor va fi esential pentru acestia sa aiba in vedere 5 aspecte: integrarea responsabilitatilor de lucru in viata oamenilor, alinierea valorilor, consolidarea strategiilor de atragere, flexibilitate si accelerarea dezvoltarii profesionale. Cine va reusi sa tina cont de acestea va atrage cei mai buni oameni. Este de asteptat ca o parte din angajatori sa se confrunte cu pierderea talentelor de top din piata fortei de munca, din cauza cresterii costurilor si perioadei marite a procesului de recrutare", a declarat Mihaela Maranca, Director General, Randstad Romania.
 
Creste increderea angajatilor in valoarea lor
Mare parte din angajatii romani manifesta loialitate fata de angajator (63%, comparativ cu media globala, de 60%), insa peste jumatate (56%) considera ca daca ar ramane fara un loc de munca, ar gasi rapid unul nou, ceea ce arata increderea acestora fata de contextul favorabil lor. Munca are un rol important in viata a 81% din cei intervievati. Cu toate acestea, 56% (fata de 48% media globala) si-ar da demisia daca locul unde lucreaza i-ar impiedica sa se bucure de viata, iar 34% chiar au facut acest lucru, pentru ca jobul nu se integra in viata lor personala.
angajatorii nu tin ritmul cu asteptarile angajatilor.
Angajatorii iau masuri pentru a veni in intampinarea asteptarilor in crestere ale fortei de munca, insa exista o distanta intre cerere si oferta. In vreme ce 89% din angajati spun ca flexibilitatea orelor de lucru este importanta pentru ei (comparativ cu media globala de 72%) si 79% cred acelasi lucru despre flexibilitatea locatiei de lucru (fata de 71% media globala), doar 21% au observat o crestere a primului indicator (fata de 26% la nivel global), iar 20% remarca o crestere a celui de-al doilea indicator (fata de 28% la nivel global).
Mai mult, iata evolutia din ultimele 12 luni a unor factori importanti pentru angajati:
  • Pachetul salarial (salariu, bonusuri) – scadere (8%), crestere (39%), la fel (53%);
  • Beneficii (asigurari de sanatate, vouchere pentru concedii etc.) – scadere (7%), crestere (20%), la fel (73%);
  • Sprijin pentru familie (concediu de maternitate, alocatie pentru cresterea copilului s.a.) – scadere (6%), crestere (14%), la fel (79%);
  • Oportunitati de instruire sau dezvoltare – scadere (11%), crestere (22%), la fel (67%).
Pentru aproape toti angajatii (97%) este important echilibrul viata profesionala-viata personala, iar 88% (fata de 76% procentul global) considera ca este important sa beneficieze de cursuri si dezvoltare. Daca ar lucra cu un coach, subiectele de interes ar fi: cum sa castige mai multi bani (73% fata de 60% media globala), imbunatatirea echilibrului viata profesionala-viata personala (61%, comparativ cu 50% la nivel global), construirea unei cariere care sa reziste la schimbarile pe care le va aduce viitorul (32% vs. 26% global).

39% din angajati ar accepta un salariu mai mic de la o companie implicata in comunitate
Tot in urma presiunilor angajatilor, mai ales ale celor din generatia Z si millennials, companiile pun tot mai mult misiunea cu sens si valorile in centrul activitatii lor. Alte concluzii alte studiului Randstad Workmonitor 2022 arata ca:
  • 59% din romani nu ar accepta sa lucreze pentru o companie care nu e aliniata cu valorile lor legate de aspecte sociale si de mediu;
  • 68% simt ca valorile si misiunea angajatorului sunt aliniate cu ale lor (ex. sustenabilitate, diversitate, transparenta);
  • 30% din angajati ar fi dispusi sa castige un salariu mai mic daca locul lor de munca ar contribui la societate.

Ce i-ar determina pe angajati sa accepte o oferta de munca
  • Angajatii romani ar accepta o oferta de munca doar daca:
  • Ar avea flexibilitate cu privire la locatia de desfasurare a activitatii (ex. posibilitatea de a lucra de acasa) – 34%;
  • Ar avea flexibilitatea programului de lucru - 42%;
  • Ar primi beneficiile dorite – 60%;
  • Ar avea un salariu semnificativ mai mare – 70%;
  • Ar avea siguranta locului de munca – 75%;
  • Angajatorul face eforturi proactive legate de diversitate si echitate – 52%;
  • Compania face eforturi proactive pentru a fi mai sustenabila – 48%;
  • Aceasta nu i-ar afecta echilibrul viata profesionala - viata personala - 66%.
Interesante sunt si planurile legate de varsta pana la care romanii se vad activi in campul muncii. 3% considera ca, avand in vedere situatia actuala, nu se vor putea pensiona niciodata, iar pentru 1% acest scenariu este chiar unul ideal. Ideal pentru 8% din romani ar fi sa se pensioneze mai devreme de a implini 40 de ani, in vreme ce 2% considera ca acest lucru este realizabil. In scenariul ideal, 46% din ei ar iesi la pensie inainte de varsta de 60 de ani, acest lucru fiind realist pentru 15% dintre ei.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter