Tot mai multe companii pun accent pe performanta angajatilor si fac eforturi sustinute pentru a imbunatati acest proces, insa trebuie sa aiba in vedere ca, pe piata competitiva a fortei de munca de astazi, nu mai este suficient sa faca doar un ”check-in” in cadrul evaluarii anuale. Managerii ar trebui sa ofere feedback continuu si indrumari astfel incat angajatii sa primeasca sprijin pe tot parcursul anului, iar ei sa aiba o vizibilitate crescuta asupra activitatilor si realizarilor angajatilor.
Pe masura ce firmele isi accelereaza transformarea digitala si se pregatesc pentru viitorul pietei muncii, vor trebui sa se concentreze asupra angajatilor lor si sa foloseasca la maximum toate instrumentele pe care le au. Cercetarile PwC au demonstrat ca oamenii doresc sa lucreze pentru angajatori care arata ca le pasa. Intr-un studiu PwC din septembrie 2021 ce a avut ca respondenti 3 937 de manageri si responsabili de resurse umane la nivel global, aproape 40% au spus ca increderea dintre angajati si managerii lor directi este foarte importanta. De aceea liderii trebuie sa instituie politici de sustinere a angajatilor, sa deschida canale clare de comunicare in companii, sa ofere oportunitati de perfectionare pentru a sustine retentia oamenilor lor.
Feedback-ul continuu este complementar sistemului de evaluare a performantei: nu exista separare intre sistemul de feedback continuu si sistemul de evaluare a performantei. De fapt, acestea trebuie sa se completeze reciproc pentru a imbunatati performanta angajatilor.
Acesta nu se limiteaza la feedback-ul informal, ci ar trebui sa includa feedback constructiv, preocupari legate de munca, sugestii, precum si discutii deschise intre colegi si manageri.
Datorita comunicarii frecvente dintre manageri si angajati prin feedback continuu cu privire la oportunitati, progres, performanta, obiective, performanta se imbunatateste.
De ce trebuie sa fie feedback-ul continuu parte integranta a sistemului de management al performantei?
Oferind informatii in timp real, feedback-ul continuu implica comunicari deschise si schimburi regulate de feedback si abordeaza intotdeauna problemele de la inceput.
De asemenea, intareste legatura dintre manageri si angajati si indeparteaza teama de diferente ierarhice. Dand nastere unui sentiment de siguranta psihologica, feedback-ul continuu ajuta intotdeauna la construirea de relatii profesionale puternice intre membrii echipelor.
Beneficiile feedback-ului continuu pentru angajati
Feedback-ul continuu duce indirect la cresterea si dezvoltarea angajatilor. Angajatii participa activ la discutarea si stabilirea obiectivelor cu managerii lor. Acest lucru, la randul sau, ajuta la imbunatatirea performantei acestora.
In plus, atunci cand angajatii incep sa primeasca feedback regulat, sfaturi valoroase si sugestii de la manageri, nivelul de implicare a angajatilor tinde sa creasca.
Cum poate un software de managementul continuu al performantei sa sustina acest proces?
O solutie software simpla si usor de utilizat, automatizata si integrata reduce sarcinile administrative ale departamentului de resurse umane si asigura o abordare holistica a intregului proces. Aceasta acopera intreaga gama de la stabilirea obiectivelor la recompensarea a angajatilor in functie de rezultate si dezvoltarea acestora. Astfel, echipele de resurse umane pot adopta solutii moderne care usureaza procesul de evaluare, se pot concentra pe implicarea angajatilor, inclusiv pe programe de recompensare, invatare, dezvoltare si multe altele.
Caracteristicile cheie ale unui software de management al performantei cu feedback continuu:
- Ofera o mai buna vizibilitate pentru manageri, deoarece angajatii isi pot inregistra cu usurinta realizarile si activitatile care contribuie la performanta.
- Faciliteaza oferirea de asistenta si coaching in timp util din partea managerilor.
- Permite angajatilor sa coreleze activitatile si realizarile cu obiectivele de performanta
- Permite oferirea de feedback angajatilor -nu numai ca face intregul proces mai formal si mai sistematizat, ci si promoveaza o cultura a feedback-ului deschis in cadrul organizatiei.
SAP SuccessFactors ofera o solutie completa si integrata de managementul performantei angajatilor ce permite gestionarea obiectivelor de performanta, feedback-ul continuu intre angajati, manageri si colegi, evaluarea performantei si raportarea datelor intr-un mod grafic sugestiv si usor de analizat pentru manageri si responsabilii de RU.
Autor: Alina Bica, Manager, SAP HR la PwC Romania